Gå til innhold

E46 Cab eller Coupe ?


koll
 Share

Anbefalte innlegg

Er egenetlig litt motstander av slike tråder som denne. Men nå er jeg fader meg så usikker at jeg rett og slett bare lager en :P

Driver å ser etter bil her om dagen. Har firmabiler som jeg bruker til daglig, så dette skal være en garasje/finværsbil, uten at jeg gidder å skru masse - videreføre full servicehistorikk.

Har så lange jeg kan huske vært helt betatt av E46 Coupe/cab preface karosseriet, og har dermed kommet frem til at jeg skal kjøpe meg noe slik for rundt 200k.

Er da speiselt to biler jeg sliter med.

Den ene er en 2002 mod 325 cab. Alle service fulgt. Eid av ett voksent par siden den var rundt 2 år gammel. Dette er snakk om en skikkelig vellstandsfamilie.

Orginalt m-sport, gått 89.000km. Vår å så på den her om dagen, og kan trygt kalle den strøken.

Den andre er en Coupe, 330 med ESS kompressor. 129.000km. Full service historikk, bedre forgekombinasjon. Men litt mer småplukk.

Cab

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40053209

Coupe

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39429577

Fornuft eller fristelse. Ikke like lett :)

Får håpe den ene blir solgt. Så blir alt mye lettere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupèen er nok en morsommere bil med tanke på motorisering, men min stemme går til caben. Litt for jeg gjerne kunne tenkt meg cab selv, og litt for det fremstår som en bedre og mer velholdt bil.

Coupèen er forresten ikke en original M-tech-bil heller om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en E30 cab, men synes fortsatt at det peneste er coupe ( Uavhengi om det er E30 E46 osv). Var jo spenstigere motor i coupe'en i dette tilfellet også. Samtidig er det sykt digg å kjøre cab på finværsdager.. VANSKELIG VALG!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv foretrekker jeg coupe, men av de to du viser til hadde jeg uten tvil valgt 325'en. Holder meg langt unna alt som er tuklet med, og denne caben fremstår som orginal og meget velholdt og vil således være et mye tryggere kjøp. Fin motor i den er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet :P HELT KLART 330 kompressor!!

Jeg har selv hatt E46 M3 med 550 ess kit å det fungerer 100% feilfritt!! Har nettopp kjøpt en ny E46 M3 som skal til ess snart =) Så helt klart coupe!! LØP OG KJØP!!

Syns caben er altfor kjip for finværsbil ;)

Om det blir den ville jeg tatt av frontleppa, den så helt jævlig ut syns jeg! Også bare foliere/lakke interiørlistene i noe mer nøytralt =) Eventuelt kjøpe carbonlister til å lime utenpå... carbonfounder på ebay har dette til slikk og ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også coupe , men av disse to hadde jeg ikke vært i tvil . Helt klart cabben! Nydelig eksemplar, silkestrøken. Tror den vil gi deg mer glede. Syntes den coupen så noe sliten/mye skrudd på ut.. Og en org 325i er mer enn frisk nok!! Den cabben var meget flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange seriøse og gode svar. Trekkes litt mot caben, pga. stand og km. Men må si motoren frister i coupeen.

Nå har jeg hvertfall bedt begge eiere om en naf-test, så får jeg se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange seriøse og gode svar. Trekkes litt mot caben, pga. stand og km. Men må si motoren frister i coupeen.

Nå har jeg hvertfall bedt begge eiere om en naf-test, så får jeg se :)

Tror også 330n holder seg mere i pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...