koll Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Er egenetlig litt motstander av slike tråder som denne. Men nå er jeg fader meg så usikker at jeg rett og slett bare lager en Driver å ser etter bil her om dagen. Har firmabiler som jeg bruker til daglig, så dette skal være en garasje/finværsbil, uten at jeg gidder å skru masse - videreføre full servicehistorikk. Har så lange jeg kan huske vært helt betatt av E46 Coupe/cab preface karosseriet, og har dermed kommet frem til at jeg skal kjøpe meg noe slik for rundt 200k. Er da speiselt to biler jeg sliter med. Den ene er en 2002 mod 325 cab. Alle service fulgt. Eid av ett voksent par siden den var rundt 2 år gammel. Dette er snakk om en skikkelig vellstandsfamilie. Orginalt m-sport, gått 89.000km. Vår å så på den her om dagen, og kan trygt kalle den strøken. Den andre er en Coupe, 330 med ESS kompressor. 129.000km. Full service historikk, bedre forgekombinasjon. Men litt mer småplukk. Cab http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40053209 Coupe http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39429577 Fornuft eller fristelse. Ikke like lett Får håpe den ene blir solgt. Så blir alt mye lettere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenSørnes Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Coupèen er nok en morsommere bil med tanke på motorisering, men min stemme går til caben. Litt for jeg gjerne kunne tenkt meg cab selv, og litt for det fremstår som en bedre og mer velholdt bil. Coupèen er forresten ikke en original M-tech-bil heller om det har noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Jeg har selv en E30 cab, men synes fortsatt at det peneste er coupe ( Uavhengi om det er E30 E46 osv). Var jo spenstigere motor i coupe'en i dette tilfellet også. Samtidig er det sykt digg å kjøre cab på finværsdager.. VANSKELIG VALG!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Cab er undervurdert, utrolig deilig på fine sommerdager. Men om det veier opp for motorforskjellene blir opp til deg. Caben høres mer strøken ut da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Selv foretrekker jeg coupe, men av de to du viser til hadde jeg uten tvil valgt 325'en. Holder meg langt unna alt som er tuklet med, og denne caben fremstår som orginal og meget velholdt og vil således være et mye tryggere kjøp. Fin motor i den er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Ser ikke problemet HELT KLART 330 kompressor!! Jeg har selv hatt E46 M3 med 550 ess kit å det fungerer 100% feilfritt!! Har nettopp kjøpt en ny E46 M3 som skal til ess snart =) Så helt klart coupe!! LØP OG KJØP!! Syns caben er altfor kjip for finværsbil Om det blir den ville jeg tatt av frontleppa, den så helt jævlig ut syns jeg! Også bare foliere/lakke interiørlistene i noe mer nøytralt =) Eventuelt kjøpe carbonlister til å lime utenpå... carbonfounder på ebay har dette til slikk og ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Siden det kun er finværsbil er det jo ingen tvil - cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Jeg liker også coupe , men av disse to hadde jeg ikke vært i tvil . Helt klart cabben! Nydelig eksemplar, silkestrøken. Tror den vil gi deg mer glede. Syntes den coupen så noe sliten/mye skrudd på ut.. Og en org 325i er mer enn frisk nok!! Den cabben var meget flott! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Jeg hadde nok valgt cabben siden jeg har hatt e46 cab og var meget fornøyd med den, men ville nok diskutert prisen først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Er det samme SMG-kasse som sitter i e46 m3? Har lest om flere som har hatt problemer med SMG-kassene på E46 330 og 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Langt ifra samme kassa. Personlig ville jeg funnet noe med M under panseret hvis det skal være kosebil. Har vært noen ombygde E46 sedan/touring under 250K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Takk for mange seriøse og gode svar. Trekkes litt mot caben, pga. stand og km. Men må si motoren frister i coupeen. Nå har jeg hvertfall bedt begge eiere om en naf-test, så får jeg se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Hadde valgt cabben, hvertfall om den har hardtop Blir ikke det samme å kjøre coupe på en super finværsdag, og de er det flere av om sommeren:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Takk for mange seriøse og gode svar. Trekkes litt mot caben, pga. stand og km. Men må si motoren frister i coupeen.Nå har jeg hvertfall bedt begge eiere om en naf-test, så får jeg se Tror også 330n holder seg mere i pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå