Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Har du ikkje tapt 1 kr på biler? Nei det funker ikkje med prisene som er nå? Men trur du dei blir så mye bedre ? Det lureste hadde vert å begynnt å spart til hus med en gang. Men eg forstår jo du vil ha M3 kim vil ikkje det? Men forbrukslån er vel 13-20% i rente. Joda blir bare værre men har en bil som jeg skal selge når den er ferdig for rundt 70-90k. Har hørt med en plass nå og de skulle ha 23k i renter/gebyr for hele lånet på 175k i 3 år, trur ikke det er så ille. Må tenke på det
Alpejohn Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Men eg forstår jo du vil ha M3 kim vil ikkje det? Hva? Vil ikke Kim ha M3? Måtte bare
torbfer Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Men eg forstår jo du vil ha M3 kim vil ikkje det? Hva? Vil ikke Kim ha M3? Måtte bare Nei desverre, han likte bedre M5
Mexos Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Hørt at andre folk på min alder fikk forsikring på 10k av gjensidige. (har bygd bonus siden jeg var 18)Dette blir ikke en førstebil bare så dere vet det, har hatt mange biler opp mellom åra og kosta på de mye.. Planen er og betale lånet på 3 år noe som blir rundt 5-6k i måneden og ender opp på rundt 200k ferdig betalt. Tjener 17k uten overtid i måneden som lærling og har ingen andre utgifter untat forsikring på 1 volvo 740. La oss si du tar et forbrukslån med effektiv rente på rundt 27 %. 170 X 1.27 / 36 = 5997,- i mnd. Dette blir et veldig dyrt lån kontra et salgspant lån. Jeg vil anbefale deg å kontakte Amcar Klubben og høre om du ikke kan låne via de, men dette er et SpareBank1 SMN lån så om du allerede har fått nei der, er det vanskelig å få ja på nytt. Et amcar lån med over 10% egenkapital så mener jeg du er på 5.95% nominell rente, noe som er en god del lavere enn et forbrukslån på kanskje 17% nominell. Uansett er det ingen selvfølge å skal kunne kjøpe seg en slik bil som 20 åring, men når det gjelder objektet så ser jeg for meg et lavere verditap enn samtlige andre biler i samme prisklasse, så sånn sett er det fornuftig.
torbfer Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Har du ikkje tapt 1 kr på biler? Nei det funker ikkje med prisene som er nå? Men trur du dei blir så mye bedre ? Det lureste hadde vert å begynnt å spart til hus med en gang. Men eg forstår jo du vil ha M3 kim vil ikkje det? Men forbrukslån er vel 13-20% i rente. Joda blir bare værre men har en bil som jeg skal selge når den er ferdig for rundt 70-90k. Har hørt med en plass nå og de skulle ha 23k i renter/gebyr for hele lånet på 175k i 3 år, trur ikke det er så ille. Må tenke på det Haha, Viss du fikser deg så fint er det jo ikkje noe å lure på. Sjøl om eg tviler sterkt på at du får det så billigt.
Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Hørt at andre folk på min alder fikk forsikring på 10k av gjensidige. (har bygd bonus siden jeg var 18)Dette blir ikke en førstebil bare så dere vet det, har hatt mange biler opp mellom åra og kosta på de mye.. Planen er og betale lånet på 3 år noe som blir rundt 5-6k i måneden og ender opp på rundt 200k ferdig betalt. Tjener 17k uten overtid i måneden som lærling og har ingen andre utgifter untat forsikring på 1 volvo 740. La oss si du tar et forbrukslån med effektiv rente på rundt 27 %. 170 X 1.27 / 36 = 5997,- i mnd. Dette blir et veldig dyrt lån kontra et salgspant lån. Jeg vil anbefale deg å kontakte Amcar Klubben og høre om du ikke kan låne via de, men dette er et SpareBank1 SMN lån så om du allerede har fått nei der, er det vanskelig å få ja på nytt. Et amcar lån med over 10% egenkapital så mener jeg du er på 5.95% nominell rente, noe som er en god del lavere enn et forbrukslån på kanskje 17% nominell. Uansett er det ingen selvfølge å skal kunne kjøpe seg en slik bil som 20 åring, men når det gjelder objektet så ser jeg for meg et lavere verditap enn samtlige andre biler i samme prisklasse, så sånn sett er det fornuftig. Jajøss takk for det:) kan jo høre med de. Grunnen til at jeg prøver og kjøpe denna er forde at jeg skal bytte ut (finstas) bilen min. Og denna m3'n er ikke overpriced for en 98% strøken bil, beste jeg har sett til nå Og vil ikke synke i værdi.
Espen02E30 Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Bytte ut finstas bilen?? Haha, bra sakt. Håper du har finstas fra før da for blir ikke mye penger til overs med den lønna og forbrukslån, forsikring osv Du skal ha for viljen da
Kny Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Ikke kult å kjøpe seg så dyr bil med svindyrt lån, og ikke ha råd til å vedlikeholde eller oppgradere den da.. Ville tenkt meg om før jeg tok opp luksusfellen-lån. Du må regne med å betale minst 3-4 ganger så mye renter enn ved et vanlig billån, om ikke mer. Santander (www.elcon.no) kan gi lån på biler over 10 år gamle hvis du har 35% egenkapital, så ville heller spart opp egenkapitalen og kjøpt bil da.
Alpejohn Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Lånet blier vel noe ala det jeg hørte reklame for på radio norge for en stund tilbake, Lån 2 mill til hus uansett hvem du er, på 25 år, en eller annen syk rente, total kostnad 4 mill.. Må være fullstendig blåst de som tar slike lån..
316 Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Klarte fint og betale hele lånet sist gang jeg tokk lån på de 2 siste bilene mine har ikke tapa ei krone.Bolig har jeg prøvd og fåt men funker ikke med de prisene som er nå. og har ikke kausjonist med det første. Med et forbrukslån på nærmere 200 000 må du være trollmann og nokasraner for å ikke tape en krone, så jeg kan herved garantere deg at dette blir en DYR bil!
FrankRuben Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 Forbruks lån kan brukes til bil i mine øyene, men hvor dyr bil, hvor fort du kan betale, om du har kausjonist, om du har sikker arbeidsplass ut HELE nedbetalingen, om du har SIKRET hva du betaler i forsikring, og sist men ikke minst HVA bil. Det viktigste som jeg ser det i et tilfelle som dette spesielt er å fikse deg en Kausjonist. Mødre/Fedre går med på dette etter diskusjon, samt noen besteforeldre. Om de ikke vil er forståelig, og ikke noe å grine for, det er større risiko for dem en deg selv. At du har en sikker arbeidsplass, er og ganske viktig. For både deg selv som betaler og kausjonist som må ta over om du ikke har mulighet. Å måtte ty til kausjonisten for å betale et lån blir for tåpelig, da mister du all tillit du har. Ikke til bare kausjonist. Forsikringen du nevner, få det skriftlig, som en garanti. Betal mer. Du sier du har 17000 uten overtid. Da antar jeg at siden du spesifiserer uten overtid at du har det innimellom? Legg ALL overtid på lånet ekstra. Du sier også at den eneste utgiften du har er en forsikring på en volvo, kan da ikke være så høy? Hva trenger du 10.000(da er tatt 1000 i måneden til forsikringen på volvoen, som et stort overskudd) til i måneden da? Uten å blande meg opp i din økonomi, så antar jeg at du bor hjemme, da ser ikke jeg at det burde være noe problem for deg å betale en ca, hva skal jeg si, 10.000 i måneden. Minst. Bilen du skal kjøpe er jo også et diskuterbart tema, ryker noe så er det ikke billig, enkelt og greit. Lånet går nok fint for deg, men farten du betaler ned på, fast inntekt samt kausjonist er stikkord her. Men du virker nå bestemt på å gjøre det, med eller uten kausjonist. Som sagt før i tråden, da kan jeg garantere deg at dette blir en dyr bil. Lykke til; ///Frank
Robin L Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 spar deg opp til bilen. tru meg. det er morsomere den dagen du kan ta 200 000 utav kontoen og kjøpe den bilen du har lyst på. så kan du bruke penger på overføldig vedlikehold heller når du har kjøpt den. det du tenker på nå blir veldig dyrt. nå vet jeg ikke hva du tjener men. høres ut som det kanskje kan bli lite penger til vedlikehold og andre sosiale ting. som han lengre opp her regnet ut, 6000 i mnd. er litt under det jeg betaler for leiligheten i mnd det : P
MortenK Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 hehe, vel hvis folk som er 20år får priser på 10.000kr for en E30 M3, må jeg ha blitt lurt som betaler 12.000 for en e46 320
Haukefer Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 hehe, vel hvis folk som er 20år får priser på 10.000kr for en E30 M3, må jeg ha blitt lurt som betaler 12.000 for en e46 320 Ja og jeg betaler 22k på min e61 525d, så har ikke helt trua på det der.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå