Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne skikkelig hundebur til E91

Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en 320DT som jeg prøver å finne ett skikkelig hundebur som er passelig til Staffen vår.

Har i dag ett sammenleggbart stålbur (høyde 65cm) som klirrer og ikke virker spesielt solid, så jeg drømmer om ett herkules bur, men disse er enten alt for små eller alt for store. Dvs 50cm høyt som jeg synes er for lite, og 68,8cm høyt som ikke passer inn i bagasjerommet :/

Jeg så en Blå E91 her i Bergen som kjørte med ett herkules bur baki som så ut som det var midt i mellom! Noe sånt vil jeg og ha. Noen som har noen tips ang dette? Eller andre løsninger eventuelt?

Bildet er av buret på 68,8cm som blir for høyt

zrj9y7m66g59s85pvg2n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye bra tips her! Tenker kanskje at det blir litt mye styr å få spesial laget bur til bilen da? Bor i Bergen , så trønderburet og Schmidt-box buret må jeg vel enten reise langt for å få tilpasset, eller få i posten på mål? Hva er eventuelt prisantydningen på slike bur? Hva har dere betalt?

Lurer på om jeg ender på et Variocage 3G Singel L bur til 4200,- Synes ikke det er spesielt pent, men det er ihvertfall plass til det i bagasjerommet. Veldig synd at ikke Herkules kan lage ett bur med 65cm høyde :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mål selv og sendte opp, men de kan komme med forslag. Betalte vel rundt 5k inkl frakt. Ikke prøvd enda så kan ikke si noe om hvordan det er men har sett på andre og de ser veldig bra ut. Jeg gikk for et sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme høyde på buret du har bilde av bare enda breder. (herkules)

Måtte skru av toppen, løfte inn buret for så å skru på toppen når buret sto i bilen :P

Herkules har desverre ikke "riktig" høyde til E91, blir enten litt for høyt eller litt for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 3500kr for Trønderburet tilpasset E46 og Rottweiler. Dette var for 3 år siden. De skulle egentlig ha 4500kr men jeg spurte om en bedre pris og da sa det var greit. Om du ringer de har de sikkert maler for din bil, og sendes det med embalert norgespakke koster det ikke så mye for frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å oppgi bilmerke og model og så lager får du et Scmidtbur som er helt tilpasset bilen. Gjorde det på min forrige bil X3 og på min nåværende 525. Dobbeltbur begge og hentet de på fabrikken i Tyskland når jeg var der på ferie. Kjempefornøyd med bruene, knirkefritt, tett i bunn og sider. Betalte 400 €. Mener de sender, men er litt usikker på hva frakten koster. Ikke det helt billigste buret en kan få tak i, men buret er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme høyde på buret du har bilde av bare enda breder. (herkules)

Måtte skru av toppen, løfte inn buret for så å skru på toppen når buret sto i bilen :P

Herkules har desverre ikke "riktig" høyde til E91, blir enten litt for høyt eller litt for lavt.

Fungerte dette? Og må buret stå midt i bagasjerommet (fordi det er høyest der), eller går det å plassere det på ene siden i bagasjerommet?

Vil helst unngå gnissing mot taktrekket og skader på dette.

Det er bare å oppgi bilmerke og model og så lager får du et Scmidtbur som er helt tilpasset bilen. Gjorde det på min forrige bil X3 og på min nåværende 525. Dobbeltbur begge og hentet de på fabrikken i Tyskland når jeg var der på ferie. Kjempefornøyd med bruene, knirkefritt, tett i bunn og sider. Betalte 400 €. Mener de sender, men er litt usikker på hva frakten koster. Ikke det helt billigste buret en kan få tak i, men buret er veldig bra.

400 € (evt.pluss frakt) var jo en veldig pen pris! Ihvertfall når dette er ett av burene som blir regnet som det beste. Kanskje jeg rett og slett må ta meg en tysklandstur i sommer da... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker som bare det.

Med det jeg har som er mye breiere enn det du har på bilde får jeg litt over på siden.

Er ikke mye plass igjen bak der, men får en bag osv på siden.

Men du hadde Staff?

Trenger jo ikke så stort.

Går vel med den typen hercules som er samme dybde, men bredere og litt laver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker som bare det.

Men du hadde Staff?

Trenger jo ikke så stort.

Går vel med den typen hercules som er samme dybde, men bredere og litt laver.

Jeg har staff ja, men med det herkules buret som er kun 50cm høyt så kan han ikke sitte, eller se ut, og han digger å sitte å se ut mens vi kjører så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...