Gå til innhold

Remy's biltråd


 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Ble bra! :D men syns carbonfolie og at telefonen mangler i midtkonsollen trekker ned. 

Jobber med saken :P dette var en armlene jeg hadde liggende fra tidligere prosjekt. Men kommer noe nytt noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Redigerte på innlegget i det du skrev ;) Kunne lett tolkes feil når jeg leste det skjønte jeg selv. 

Hehehehe ja se der ja :p. Jada er godt på vei til å få de i orden og :P en ting om gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heia bloggæææn. 

Idag ble det en liten langtur med 535'en. Turen ble til Kristiansand så da fikk jeg testet setene skikkelig for Komfort. 

Setene som står i vogna er da bygd på samme konsept som Contour setene. Der altså komfort setene ble ofret så jeg fikk brukt ryggdelen på sportsetene. Samt spleising av elnettet. 

Så i sommer hadde jeg ferie i Danmark, brukte da vogna. Kjørte nedover via Sverige og hadde egentlig så å si ingen stopp før vi kom fram til overnattingsplassen. Så kjørte vel fra 04.00 til 22.00. Merka faktisk lite til at jeg var sliten i ryggen. Kunne forsatt kjøre for min del jeg satt egentlig temmelig godt. 

Så var det da turen ned Kristiansand den tok da litt over 6 timer. Hadde noen stopp på veien, men merka på turen hjem at setene faktisk var mindre behagelig enn de selvlagde setene selv om det er lik plattform. Litt forskjell er det jo, litt trangere i de selvlagde. Men i contour en så var det mer romsligere. Selv kona klagde på veien tilbake 😂 og hu klager sjeldent. 

Får prøve setene en liten tur til imorgen da turen blir til Haugesund. 

IMG_20170920_150828.thumb.jpg.fb64306624f2072f2a65552b11c8a419.jpg

IMG_20170826_155419.thumb.jpg.a0c87979adbb2c05ce86caf95183fbfe.jpg

Endret av RemyNG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg å lurer om jeg skal sette igang med enda en oppgradering på 535'en. Siden det ser ut som jeg beholder den. 

Planen nå videre er 

-memory funksjon på passasjer sete samt brytere og memory knapp bak for passasjer. 

-mye mer skinn og Alcantara, få bort mest mulig plast og dekke det med skinn og Alcantara. Ser for meg skinn på alt under rutene. Og Alcantara på alt over. 

- konsoll bak der det er kjøleboks, brytere til høyere frem sete, El rute, varmesete bak og usb uttak. Må da ofre midtsete men siden jeg sjeldent har passasjer i midten så kan den ofres. Driver å tegner opp nå samt planlegging. 

-mer ambient light og utvidet lys pakke. 

-trekke om bagasjen i Alcantara 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med en ting om gangen. 

Så satt igang å hamstre av stol deler til passasjer sete. Har heldigvis noen elektriske seter liggende fra tidligere bygg og da passet det fint at jeg skulle igang med dette. 

IMG_20171003_214821.thumb.jpg.768f78ac500dc2991ad52f30ea0991ec.jpg

Så det jeg trenger for og bygge om er 

-7 el motorer med memory 

- førerstol elnett med memory

- memory knapp med elnett

-passasjer modul til døra med high options

- høyre styrt sete kontroll med memory

Sist nevnte er visst ikke det letteste å få tak da de ikke florerer så mange av de på ebay. 

Endret av RemyNG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sAlnes skrev:

Spent på resultat av dette :D Tenker å gjøre samme retrofit selv når det er tid for det

Dette tror jeg blir bra. Selv om behovet ikke er der så er det tøft ettermontere dette fordet om 😂

Må bare få tak på sete modul fra en høyrestyrt bil noe som viser vanskeligere enn antatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, RemyNG skrev:

Dette tror jeg blir bra. Selv om behovet ikke er der så er det tøft ettermontere dette fordet om 😂

Må bare få tak på sete modul fra en høyrestyrt bil noe som viser vanskeligere enn antatt. 

Ja er vel egentlig helt meningsløst med mindre du har du faste passasjerer i ulik størrelse på forskjellige turer :D Men en ekstra knapp på dørtrekket ser tøft ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sAlnes skrev:

 

Er egentlig helt meningsløst ja 😂 😂 de som har sittet på med meg justerer aldri sete uansett. Men kan det ettermonteres så gjør jeg det bare for å gjøre det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update, etter mye om og men fikk jeg endelig levert bilen inn for tunning etter innsuget var bytta. Tidligere merka jeg litt dårligere mellomregister og noe høyere forbruk samt mer jagging. 

Så fikk til en veldig billig tunning via en kompis, fant fort ut at må jeg prøve siden det ikke koster stort. 

IMG_20170520_183202.thumb.jpg.536fddf557d6d3b29a082f469a7034f5.jpg

Så tilbakemeldingen fra lille turen hjem var mye bedre respons fra bilen, jevnere akselerasjon enn tidligere, bedre bunnregister samt mellomregister, ligger lavere på turtall ved rolig kjøring men ved kickdown sparker den bedre enn tidligere. Så alt i alt var det en grei oppdatering på bilen. Skal og oppdatere software på hjernen til girkassa når tiden strekker seg til. 

Neste blir nok å få tak i b44 spjeldhus og alt tilhørende da den er noe større enn b35 spjeldhuset. 

Så får vi se om det blir dyno på bilen etter vinter og se faktiske hester.

Endret av RemyNG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update igjen, har fått tak i bakre E38 armlene. Noe som var ett lite ønske da det den har oppbevaring som E39 mangler :P

IMG_20171015_201138.thumb.jpg.df1e59df1efab4d911411047f9787877.jpg

Så var det få det farget så det likt med resten. 

IMG_20171017_113240.thumb.jpg.5bf996fb8091291917387dc94f177793.jpg

IMG_20171017_113246.thumb.jpg.5d74f465e8f8877e6e5cbb24daec6c43.jpg

Meget grei update dette 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RemyNG changed the title to Remy's biltråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...