Gå til innhold

Detailing av Z4 35i

bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Synes alle nye biler har mye "appelsinoverflate".. Men da vet jeg at dette er mulig og få fjernet:) Men er vel ekstremt mye jobb med våtsliping?

Er en del exotiske biler som Bentley, Rolls Royce, Lamborghini, Koenigsegg og Pagani som blir våtslipt fra fabrikk. Men ellers er det mye appelsinoverflate ja, men noen bil typer er helt klart verre enn andre :(

Ja, tar maaange timer med våtsliping for ett godt resultat. Største jobben er å bli kvitt alle slipe ripene :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes alle nye biler har mye "appelsinoverflate".. Men da vet jeg at dette er mulig og få fjernet:) Men er vel ekstremt mye jobb med våtsliping?

Er en del exotiske biler som Bentley, Rolls Royce, Lamborghini, Koenigsegg og Pagani som blir våtslipt fra fabrikk. Men ellers er det mye appelsinoverflate ja, men noen bil typer er helt klart verre enn andre :(

Ja, tar maaange timer med våtsliping for ett godt resultat. Største jobben er å bli kvitt alle slipe ripene :shock:

Spør deg like godt om noen råd her. E39'en min fikk seg en del riper etter den føyk av veien i vinter så jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på våtsliping av disse ripene. Jeg tenker at skjermen er egentlig "ødelagt" allerede så jeg er ikke redd for å gå igjennom (har ikke lakk dybde måler)

Det jeg har til rådighet hjemme er:

Mirka 1500 for sliper, like dem på bilde ditt

Luft slipe maskin

3M pussekloss og 3M papir i alle grovheter

Flex roterende maskin med 3M rubbing av alle slag og pads.

Klarer jeg meg med det eller er det noe annet jeg MÅ ha før jeg prøver og evt feiler :lol: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg like godt om noen råd her. E39'en min fikk seg en del riper etter den føyk av veien i vinter så jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på våtsliping av disse ripene. Jeg tenker at skjermen er egentlig "ødelagt" allerede så jeg er ikke redd for å gå igjennom (har ikke lakk dybde måler)

Det jeg har til rådighet hjemme er:

Mirka 1500 for sliper, like dem på bilde ditt

Luft slipe maskin

3M pussekloss og 3M papir i alle grovheter

Flex roterende maskin med 3M rubbing av alle slag og pads.

Klarer jeg meg med det eller er det noe annet jeg MÅ ha før jeg prøver og evt feiler :lol: ?

Ser ut som du klarer deg bra med dette, men en pad i lammeull er ett must for å få alle sliperiper vekk igjen. Ett annet tips er å legge slipepads i vann over natta før du begynner å bruke de. Så er det bare å ikke slipe for mye da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig bra arbeid. Får ikke dette ut av hodet mitt. Får dårlig samvittighet hver gang jeg vasker min egen bil nå. Men hva anbefaler du å vaske bilen med. Med tanke på at svamp er et no go?. Er det mikrofiberhanske som er tingen? Er helt satt ut av hvor bra den bilen din er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig bra arbeid. Får ikke dette ut av hodet mitt. Får dårlig samvittighet hver gang jeg vasker min egen bil nå. Men hva anbefaler du å vaske bilen med. Med tanke på at svamp er et no go?. Er det mikrofiberhanske som er tingen? Er helt satt ut av hvor bra den bilen din er

Er jo mange alternativer, selv om jeg best liker å bruke svamp. Det er jo en kjent ting at svampen trekker til seg litt små partikler. Så har man nypolert bil, ville jeg anbefale å bruke noe sånt som f.eks dette kittet fra scandicshine:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=96

Her har du vaskehanske i microfiber og bøtte som samler sand/møkk i bånn, under ett fysisk filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig pent! Bilen ser ny ut utvendig og innvendig. Sannsynligvis bedre enn ny utvendig :)

Driver du tilfeldigvis med dette som jobb?

Jo takk :) Stemmer nok det :D Jobber med eksklusive biler hos Autostrada Sport :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...