kennetht Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 At fredrik90 kjører med ae og tåke på natta er bare...flaut... ser jo ikke en dritt... da er det bedre å kjøre xenon på natt og ae/tåke på dagen.. Lyser ikke tåkelysene dine når du svinger? dårlig utstyr bil as. Det som er flaut er hvordan du oppfører deg, legg fra deg den spydige tonen du fører her! De få gangene jeg har AE og tåkelys på etter mørkets frembrudd er når jeg kjører i sentrum eller tett bygget strøk, så fort jeg kommer ut på f eks motorvei så settes kjørelys på. Kjører forøvrig aldri om natta, har ikke noe ute å gjøre da. E90 har forøvrig ikke tåkelys som svinger, ei heller sånne som tennes når du svinger. Min bil har dog adaptive kjørelys som beveger seg etter bilens posisjon, tror det kommer sammen med fjernlys assistenten.. Man kan få E90 med kurvelys som tenner når du svinger, dersom hastigheten er lav nok (innerst i hovedlykten).
BmwM46 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Bruker kun ae / grøft hele tiden fordi det ser best ut synes jeg Smak og behag !
Hansh Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 At fredrik90 kjører med ae og tåke på natta er bare...flaut... ser jo ikke en dritt... da er det bedre å kjøre xenon på natt og ae/tåke på dagen.. Lyser ikke tåkelysene dine når du svinger? dårlig utstyr bil as. Det som er flaut er hvordan du oppfører deg, legg fra deg den spydige tonen du fører her! De få gangene jeg har AE og tåkelys på etter mørkets frembrudd er når jeg kjører i sentrum eller tett bygget strøk, så fort jeg kommer ut på f eks motorvei så settes kjørelys på. Kjører forøvrig aldri om natta, har ikke noe ute å gjøre da. E90 har forøvrig ikke tåkelys som svinger, ei heller sånne som tennes når du svinger. Min bil har dog adaptive kjørelys som beveger seg etter bilens posisjon, tror det kommer sammen med fjernlys assistenten.. BMW har og vært litt mer elegant på biler som har dette enn det Mercedes har vært, for BMW'er som har dette bruker lyktene som har vært fjærnlys på tidligere modeller. Er ihvertfall slik på E92 med aktive lys (uten fjernlysassistent). Har sett det samme på E60.
MariusW Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Har ikke telling på hvor mange (særlig Mercedes) som kjører rundt her uten baklyktene på. Skjønner ikke hvorfor det skal være mulig å kjøre med dem av. De nye har jo LED og vanvittig levetid..
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Man kan få E90 med kurvelys som tenner når du svinger, dersom hastigheten er lav nok (innerst i hovedlykten). Nei det er jeg ganske sikker på at ikke stemmer. Har du noe å vise til i så fall? BMW har og vært litt mer elegant på biler som har dette enn det Mercedes har vært, for BMW'er som har dette bruker lyktene som har vært fjærnlys på tidligere modeller. Er ihvertfall slik på E92 med aktive lys (uten fjernlysassistent). Har sett det samme på E60. Den må du ta en gang til, skjønte ikke helt hva du mener med lykter som har vært fjernlys på tidligere BMWer?
Hansh Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 kennetht beskrev nok bedre hva jeg mente. Innerste lykteparet i hovedlyktene på vår E92 lyser til siden ved svinging i lav hastighet uten fjernlys.
kennetht Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Man kan få E90 med kurvelys som tenner når du svinger, dersom hastigheten er lav nok (innerst i hovedlykten). Nei det er jeg ganske sikker på at ikke stemmer. Har du noe å vise til i så fall? BMW har og vært litt mer elegant på biler som har dette enn det Mercedes har vært, for BMW'er som har dette bruker lyktene som har vært fjærnlys på tidligere modeller. Er ihvertfall slik på E92 med aktive lys (uten fjernlysassistent). Har sett det samme på E60. Den må du ta en gang til, skjønte ikke helt hva du mener med lykter som har vært fjernlys på tidligere BMWer? Jeg har det på min egen bil, så er sikker på at det stemmer ja. Se denne filmen, så skjønner du hvordan det fungerer
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 kennetht beskrev nok bedre hva jeg mente.Innerste lykteparet i hovedlyktene på vår E92 lyser til siden ved svinging i lav hastighet uten fjernlys. Da skjønner jeg alt mye bedre Og vist er det en mer elegant enn å la tåkelysa blinke i tur og orden ettersom man svinger Jeg har det på min egen bil, så er sikker på at det stemmer ja. Se denne filmen, så skjønner du hvordan det fungerer Min feil, trodde du mente selve tåkelykta Får ta meg en tur ut å se om jeg har dette på min Oppdager stadig nytt utstyr som jeg ikke trodde jeg hadde, selv etter 2,5 år med bilen Back to topic
kennetht Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Får ta meg en tur ut å se om jeg har dette på min Oppdager stadig nytt utstyr som jeg ikke trodde jeg hadde, selv etter 2,5 år med bilen Back to topic Til opplysning så kan jeg nevne at jeg har adaptive lys, er usikker på om denne funksjonen finnes på standard lykter. On-topic : Kjører med bryteren i Auto, døgnet rundt
mossing91 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Min feil, trodde du mente selve tåkelykta Får ta meg en tur ut å se om jeg har dette på min Oppdager stadig nytt utstyr som jeg ikke trodde jeg hadde, selv etter 2,5 år med bilen Back to topic Trodde selv det ble ment at selve tåkelyset svingte, dette har jeg ikke sett på biler enda, kun at et og et tåkelys lyser utifra hvilken vei noen biler kjører (som ser idiotisk ut!) Har adaptive lys på min E90, og mener at du burde allerede visst om du hadde det, da det er veldig tydelig å se om du kjører med nærlys på kvelden, da de beveger seg betydelig. On topic: Kjører med AE og tåkelys på dagstid, og skrur over til KUN nærlys når det mørkner. Hvorfor? På grunn av looks, og fordi ene xenonpæra mi nærmer seg døden.
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Ja lysa beveger seg når jeg kjører ja, det har jeg lagt merke til uten å tenke så mye over det
wicky124 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Fredrikene : Jeg lever videre..kanskje dere ikke gjør det? Aner ikke! Men som sagt, alle biler jeg har vært borti har hatt auto-lys der de skifter om. Vi har en auris med slike lys i familien og der kan man ENTEN velge å kun ha på lys foran (da skifter ikke bilen over til kjørelys/baklys) eller la bilen gjøre det selv (da skrur den på lys bak også!) Så jah opp til deg å tro på meg eller ikke..trenger så absolutt ikke din hjelp til noe
Hansh Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Får ta meg en tur ut å se om jeg har dette på min Oppdager stadig nytt utstyr som jeg ikke trodde jeg hadde, selv etter 2,5 år med bilen Back to topic Til opplysning så kan jeg nevne at jeg har adaptive lys, er usikker på om denne funksjonen finnes på standard lykter. On-topic : Kjører med bryteren i Auto, døgnet rundt Tror vi kom frem til i en tidligere tråd at dette kom på E91/91 LCI i forbindelse med adaptive lys, mens E92 hadde det fra starten.
bmw-E30 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Kjører alltid med park+tåkelys, uansett døgnets tid. Gjør det fordi det ser mye bedre ut.
a100abt Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Kjører med park/tåke på dagtid, for å spare hovedlykter, samt det ser bedre ut. Riktignok ikke alle biler det gjelder for, men for mine i alle fall. Etter mørkets frambrudd bruker jeg stort sett kun nær/fjern. Men det er unntak hvor jeg benytter tåke sammen med nær/fjern. Foruten ved tåke: I caravellen (samme situasjon kan bli gjeldende for X'er) er hovedlyktene så høyt, og man sitter enda høyere, at man ved å benytte tåke kan få opplyst en god del ekstra som i utgangspunktet skygges av autovernet. Ved hastigheter under 60 vil dette være til hjelp for meg pga vinkelen lysfeltet har og vilt vil kunne sees tidligere så man kan starte en unnamanøver tidligere. Nå er vilt også en stor fare i mitt område. I den andre har jeg tåke i hovedlykta. Da lyser den ikke opp veien så nært foran bilen som de fleste biler er plaget med. Derfor vil de faktisk med bidra til økt belysning til sidene enn foran bilen. Når det gjelder caravellen er disse tåkelysene også såpass fint tilpassa at de ikke lyser opp veien foran bilen i stor grad, og ulempen av den grunn er altså minimal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå