CrZyWiz Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Og jeg har hatt 2 stk M54 som IKKE brukte olje. Med din tankegang, så er det representabelt for ALLE andre M54 motorer. Søker du på M52, så får finner du tråder om det også. Nei få av deg colabunnene.
Kjell Z3 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Og jeg har hatt 2 stk M54 som IKKE brukte olje. Med din tankegang, så er det representabelt for ALLE andre M54 motorer. Søker du på M52, så får finner du tråder om det også. Nei få av deg colabunnene. Jaja, du får bare tro at M54 vanligvis ikke bruker mer olje enn M52 da, men da tror jeg du VIL være blind. Selvsagt finnes det M52 som bruker olje, men da er det noe galt, på M54 er det mye mer vanlig. Du skriver jo selv at M54 ikke kan gå på 0-30 olje for da bruker den olje. Du må bruke 5-40 olje sier du, da innrømmer du jo at den bruker mer, Mine M52 går på 0-30 olje uten forbruk. Det er vanlig at nyere motorer bruker mer olje enn tidligere generasjoner, dette er ikke spesielt for BMW. M54 er jo ingen ny motor men BMW er tidlig ute og den er nok av den nye mer moderne oljetørste typen. Dette sier NAF: "Jeg tror dette kan ha en sammenheng med at folk er litt bortskjemte fra tidligere biler. Gamle biler bruker nemlig ikke så mye olje som moderne biler. Mens man tidligere kanskje var vant med at bilen ikke brukte olje mellom servicene, er det ikke uvanlig at moderne motorer kan bruke mer olje, inntil en halv liters oljeforbruk per tusen kilometer er ikke uvanlig,"
CrZyWiz Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Og jeg har hatt 2 stk M54 som IKKE brukte olje. Med din tankegang, så er det representabelt for ALLE andre M54 motorer. Søker du på M52, så får finner du tråder om det også. Nei få av deg colabunnene. Jaja, du får bare tro at M54 vanligvis ikke bruker mer olje enn M52 da, men da tror jeg du VIL være blind. Selvsagt finnes det M52 som bruker olje, men da er det noe galt, på M54 er det mye mer vanlig. Du skriver jo selv at M54 ikke kan gå på 0-30 olje for da bruker den olje. Du må bruke 5-40 olje sier du, da innrømmer du jo at den bruker mer, Mine M52 går på 0-30 olje uten forbruk. Det er vanlig at nyere motorer bruker mer olje enn tidligere generasjoner, dette er ikke spesielt for BMW. M54 er jo ingen ny motor men BMW er tidlig ute og den er nok av den nye mer moderne oljetørste typen. Dette sier NAF: "Jeg tror dette kan ha en sammenheng med at folk er litt bortskjemte fra tidligere biler. Gamle biler bruker nemlig ikke så mye olje som moderne biler. Mens man tidligere kanskje var vant med at bilen ikke brukte olje mellom servicene, er det ikke uvanlig at moderne motorer kan bruke mer olje, inntil en halv liters oljeforbruk per tusen kilometer er ikke uvanlig," Altså du mener at visst en M52 bruker olje(Noe endel av de gjør med 0w-30 olje), så er det noe feil med den. Mens ALLE M54 motorer bruker olje uansett. Tror du skal sette deg litt mer inn i hvordan ting er skrudd sammen, så slipper du dumme deg ut.
Kjell Z3 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Og jeg har hatt 2 stk M54 som IKKE brukte olje. Med din tankegang, så er det representabelt for ALLE andre M54 motorer. Søker du på M52, så får finner du tråder om det også. Nei få av deg colabunnene. Jaja, du får bare tro at M54 vanligvis ikke bruker mer olje enn M52 da, men da tror jeg du VIL være blind. Selvsagt finnes det M52 som bruker olje, men da er det noe galt, på M54 er det mye mer vanlig. Du skriver jo selv at M54 ikke kan gå på 0-30 olje for da bruker den olje. Du må bruke 5-40 olje sier du, da innrømmer du jo at den bruker mer, Mine M52 går på 0-30 olje uten forbruk. Det er vanlig at nyere motorer bruker mer olje enn tidligere generasjoner, dette er ikke spesielt for BMW. M54 er jo ingen ny motor men BMW er tidlig ute og den er nok av den nye mer moderne oljetørste typen. Dette sier NAF: "Jeg tror dette kan ha en sammenheng med at folk er litt bortskjemte fra tidligere biler. Gamle biler bruker nemlig ikke så mye olje som moderne biler. Mens man tidligere kanskje var vant med at bilen ikke brukte olje mellom servicene, er det ikke uvanlig at moderne motorer kan bruke mer olje, inntil en halv liters oljeforbruk per tusen kilometer er ikke uvanlig," Altså du mener at visst en M52 bruker olje(Noe endel av de gjør med 0w-30 olje), så er det noe feil med den. Mens ALLE M54 motorer bruker olje uansett. Tror du skal sette deg litt mer inn i hvordan ting er skrudd sammen, så slipper du dumme deg ut. Kanskje du burde søke litt rundt på nettet så finner du flere steder at M54 er kjent for å bruke mer olje enn M52, også på utenlandske nettsider. Jeg påstår ikke at alle gjør det fordi noen kjører litt tykkere olje enn 0-30. Men om du vet hvordan man søker på nettet så finner du det mange steder. Spiller ingen rolle hvordan de er skrudd sammen, oljeforbruket er uansett syørre på M54 om du bruker tynn olje, kanskje du som må sette deg litt inn i ting og ikke gå i forsvar bare fordi du har en sånn motor? Først sier du at --30 ikke passer M54 motoren for da bruker den olje, så påstår du at de ikke bruker en dråpe mer enn M52, du må bestemme deg for hva du mener. Ikke ukjent for denne karen heller, som sier han er klar over at M54 bruker olje (England): http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=851535 Rart at man snakker om samme temaet i andre land når ryktet om oljeforbruk på M54 ifølge deg kommer fra en som har hørt det fra typen til søstera
Fredrik 90 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 eehh...ser dere snakker så mye om oljetyper og slikt. Bare for å spørre...jeg har kjøpt Castrol 10W60 til min M50B20, har jeg kjøpt feil olje eller?
Mattae Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 det dere kaller mye oljeforbruk, hvor mye er det snakk om?
Flextron Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Har en 2000 520 touring med streptronic, har testet den mot en 2002 520 touring med streptronic. Fra 0-100 lå 2002 en halv billengde foran. ved 160 lå vi likt, da vi passerte 200 var jeg en halv lengde foran. tro det eller ei.. Forskjellen på bilene er at jeg ikke har nivåregulering, min bil har i tillegg M-front, speil og Cold air intake med KN-filter. min bil hadde 18x8." med 235/40 dekk.. og den andre hadde 17x8.5x10" 235 forran og 265 bak. begge bilene har m-tech fjører..
Thundercoil Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 eehh...ser dere snakker så mye om oljetyper og slikt. Bare for å spørre...jeg har kjøpt Castrol 10W60 til min M50B20, har jeg kjøpt feil olje eller? Den er vel ment for M skalaen av motorer. Hadde holdt med xW-40 på en 2.0 som trekker litt på årene.
Julianv Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 eehh...ser dere snakker så mye om oljetyper og slikt. Bare for å spørre...jeg har kjøpt Castrol 10W60 til min M50B20, har jeg kjøpt feil olje eller? Den er vel ment for M skalaen av motorer. Hadde holdt med xW-40 på en 2.0 som trekker litt på årene. Kjørte alltid 10w40 mineral på alle mine gamle bmwer.. Ingen lyder eller forbruk, men om de tok skade av det har jeg ingen anelse om..
Kjell Z3 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 eehh...ser dere snakker så mye om oljetyper og slikt. Bare for å spørre...jeg har kjøpt Castrol 10W60 til min M50B20, har jeg kjøpt feil olje eller? Min mening er at den er for tjukk til vanlig bruk av bilen, det er vel ikke banebil du har går jeg ut fra. Den tåler høyere motortemperaturer, noe du ikke kommer til å oppnå i din bil uansett.
Fredrik 90 Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Hehe, nei det er slettes ikke noen banebil dette nei Bytter olje en gang i året så jeg hiver den på og lar det stå til, motoren skjærer seg nok ikke Takker for svar og beklager den lille off topicen, måtte bare spørre
CrZyWiz Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 eehh...ser dere snakker så mye om oljetyper og slikt. Bare for å spørre...jeg har kjøpt Castrol 10W60 til min M50B20, har jeg kjøpt feil olje eller? Den er noe tykk, spesielt når det er kaldt.
Stonescream Skrevet April 6, 2013 Skrevet April 6, 2013 Jeg ville gått for den bilen som er nyest. Det er herlig med xenon lys og tryggheten i ett par ekstra airbags som standard om ikke eieren har kjøpt ekstra på de tidligere utgavene. Jeg har en 520 fra 2001 med 2.2 literen og den holder egentlig greit selv med automatkasse. Det er ikke så mye turtall som skal til før jeg må bremse for bilen foran, men noen rakett er det ikke. Det er en tanks på 1600 kilo med komfort i fokus med litt ekstra piff. Kjører jeg bilen på 3500 rpm og over noen girskift, så føles det "sporty" nok. Jeg har skifta oljefilterhuspakningen ( 90 kroner), toppdekselpakning ( 600) på min og jeg kjørte nettopp en langtur på 1400 km uten at jeg kunne se noe forskjell på oljefobruket. Begge pakningene var farlig nærme plastikk og de lakk litt begge to. Vil tro dette er hovedgrunnen til at folk går rundt å sier at m54 motoren bruker olje. Den gjør ikke det om du ikke har pakninger som er harde og ødelagte. Det var en lett jobb å skifte begge selv. Skal du ha racerbil så kjøper du ikke E39. Skal du ha en bil som er komfortabel og med et hint av sporty er det derimot et greit valg. Kan du ikke forsøke en prøvetur så merker du vel fort hva som er godt nok for deg? For meg holder m54b22 greit selv i motbakkestarter med dagens trafikk med 70% turbodieselbiler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå