Alpejohn Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Ville blitt veldig skeptisk til vedlikeholdet av denne bilen, når man ser på filteret. Ser ut som det har blitt dynka i vann/saltvann fra hjulet, og motoren har sansyneligvis dratt inn en god del av dette.. Veistøv, salt, metallpartikler fra bremseklosser ++ Og slike filter er jo ikke de mest finfiltrerende filtrene akkurat, vertfall ikke i den standen der
CrZyWiz Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Det blir ikke "tett" i den forstand at det ikke får luft. Det er ikke lufttett bak fangeren akkurat Det som dog er VELDIG viktig med en slik plassering av filteret, det er at innerskjermene er hele. Slik at filteret blir skjermet for vann og søle. Få byttet dette filteret med ett nytt ASAP, og sørg for at innerskjerm og den skjermen under fangeren er festet skikkelig. Deretter er det å få sjekket kompressoren hos ESS\noen kyndige som kan disse, og deretter trykktestet alt av rør\slanger\koblinger.
The Marlboro Man Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 du skal og bør følge siste utsagn\råd av CrZyWiz ...
///Naitsirk Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 du skal og bør følge siste utsagn\råd av CrZyWiz ... Jeg er forsåvidt enig i tingene som bør gjøres, men ikke i fremgangsmåten. Nedtur å sende kompressor avgårde for sjekk hos fagfolk og betale for det for så å finne ut at det kun var et sprekt rør. Angrip alltid slike situasjoner med å ta de billigste komponentene først. Dessuten, måler man trykk og det er ok er dermed kompressor ok og ikke nødvenig å feilsøke videre på.
CrZyWiz Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 du skal og bør følge siste utsagn\råd av CrZyWiz ... Jeg er forsåvidt enig i tingene som bør gjøres, men ikke i fremgangsmåten. Nedtur å sende kompressor avgårde for sjekk hos fagfolk og betale for det for så å finne ut at det kun var et sprekt rør. Angrip alltid slike situasjoner med å ta de billigste komponentene først. Dessuten, måler man trykk og det er ok er dermed kompressor ok og ikke nødvenig å feilsøke videre på. Godt poeng, men jeg ville fått kompressoren sjekket\overhalt uansett. Nettopp pga den er gammel, og trykket skal økes endel over normalt.
The Marlboro Man Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 trodde ESS var her til lands og at vedkommende kunne dra dit for en diagnose, hadde det vært så forferdelig om det var mulig? det er jo dem som har bygget det...
ConCon Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Har kjørt litt mer i dag, og virker som filterskiftet i det minste har hjulpet en tanke på forbruket... En kamerat av meg fikk så låne en OBD2 kontakt med trådløs sender til mobil, som vi koblet til under rattet mens vi kjørte en runde. Programmet het Torque el noe sånt, som blant annet viste hvor mange prosent gass jeg ga med pedalen... det morsomme var at da jeg hadde bånn gass så viste den kun 50%. Sjekket den butteskruen under/bak gasspedalen da jeg kom hjem, og skrudde denne lenger inn så pedalen fikk lenger vandring. Kjørte så en ny runde, og merker grei forskjell fra før, om ikke på lavt så iallfall på høyt turtall... nå drar den på 4500 som den tidligere gjorde på 6500, sånn ca iallfall. Så føler jeg er godt på vei iallfall Bilen har forresten snart gått 350000 km, så noe naturlig slitasje vil det vel muligens kanskje være? Så at det var gått av en liten bit på den innerskjermen jeg tok av, så skal prøve å få tettet det på et vis før jeg eventuelt kjøper en ny nedre innerskjerm. Skal uansett følge med på tilstanden på det nye filteret å finne ut hvor ofte jeg bør bytte, for nekter å la et filter bli i nærheten av hvordan det gamle så ut
Espen02E30 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Så klart, er vann som kjøler luften her. Hadde jo det selv, bare litt annen presse. Vet ikke hvor mye man skal stole på den prosenten du fikk opp på mobilen. Er vel bare å ta av en slange å se hvor spjell faktisk står på full gass. 350k samt det filtre den har kjørt med bidrar vel til litt slitasje vil jeg tro
e30 tic Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Tror det er mange som glemmer at slike filtrer skal oljes og rengjøres regelmessig.... Det er oljen som tar finstøvet som denne motoren nok har spist rikelig av
ConCon Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Sikkert greit å ta på litt luftfilterolje ja... Noe spesielt merke dere anbefaler, eller er det hipp som happ? Vil motoren få mindre luft med filterolje på? eller sørger det kun for at finstøv ikke trekker inn?
ConCon Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Takk! Jeg ser dem selger KN filterolje/rens på Koed også.. så kan jo bestille der sammen med noen andre ting, ny nedre innerskjerm blant annet, da burde det vel bli bra Kan man bruke den KN filteroljen på andre luftfilter merker også, eller "må" man ha KN filter? BTW.. jeg har også et spørsmål angående motorolje til fremtidige oljeskift på bilen min... se link: viewtopic.php?f=1&t=256959 Tenkte å bestille olje fra Koed i samme slengen for å spare frakt...
ConCon Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Har nå kjøpt ny original nedre innerskjerm og byttet denne, den gamle var visst sund to steder til også da jeg sammenlignet dem... Bestilte også KN filterrens/olje kit, så nå er det nye filteret renset og påført filterolje. Burde være greit en stund fremover da vil jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå