lagunilla Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Idag ble jeg målt 144km/t i 100 sone. Lappen ble beslaget. Her er spørsmålet mitt: - Må jeg ta førerprøven og teorien på nytt? - De sa 3-5 måneder, hva er sannsynligheten for at det blir 3 isteden for 5? Til folk som skal drive å irritere mer enn jeg er irritert. please ikke svar i det hele tatt. Vil bare ha svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Kommer an på hvor lenge du har hatt lappen det. er du innenfor prøvetid er det ny teori og ny oppkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 7, 2013 Forfatter Share Skrevet April 7, 2013 Fikk lappen 2010, prøvetid er 2 år antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 7, 2013 Forfatter Share Skrevet April 7, 2013 Fikk lappen 2010, prøvetid er 2 år antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Prøvetiden er 2år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 § 8-1. Generelt om krav om ny førerprøve Når retten fastsetter tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn, kan det samtidig kreves ny førerprøve for gjenerverv av føreretten. Blir en straffesak avgjort ved forelegg, og det samtidig fastsettes tap av førerett, kan krav om ny førerprøve for gjenerverv av føreretten ilegges i samme forelegg, jf. § 255 i lov av 22. mai 1981 nr. 25 om rettergangsmåten i straffesaker. § 8-2. Tap av førerett for kortere periode enn 6 måneder Med mindre særlige grunner foreligger i det enkelte tilfelle, skal det ikke kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett når tap av føreretten er fastsatt for 6 måneder eller kortere tidsrom. Dette gjelder likevel ikke dersom vedkommende ilegges straff for flere trafikkforseelser som enkeltvis ikke ville medført tap av førerett samt i tilfelle som omhandlet i § 2-9, eller det var gitt førerett på prøve, jf. § 8-4. Politidata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddgi Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Du har jo i grunnen ikke kjørt mer enn 4km over grensen for førerkortbeslag.Så du burde strenkt tatt ikke miste den for mer enn 3mnd under forutsettning for det ikke er andre forhold enn farten det er reagert på.I 100km soner ryker ikke lappen før 141km da du skal bryte gjeldene hastighet med minst 40prosent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 Var bare fart, ja. Forlenges det hvis jeg foreksempel har prikk på kortet? Er prikkene der for alltid eller strykes de gjennom en periode? hadde 3 prikk eller noe slutten av 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Tror de strykes hvert 3 år, ble tatt i laser under en forbikjøring, fikk 8 mnd men klarte å få den ned til 6. Var det over 6 mnd'r måtte jeg ha tatt praktisk prøve på nytt 24 dager til jeg får den igjen ja sent from a galaxy far far away... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Kan bekrefte at prikker varer i tre år før de blir forsvinner fra førerkortet ditt. Det er vel maks 8 prikker også fra det jeg husker da jeg snakket sist med onkel blå. Føler med deg. 144 km/t på motorvei med 100 sone burde bare vært bot og ikke noe førerkortbeslag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassew93 Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Jeg ble først tatt i 112 i 90-sonen, deretter 68 i 50 og mistet førerkortet i 6 mnd da jeg fikk til sammen 12 prikker (6 hver gang, men den ryker på 8 ). Det var i prøvetiden. Ønsker deg velkommen i klubben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 kjipt... Jeg ble tatt i 184,3 i 100sone... ble lagt ned påstand om at jeg skulle bli fratatt førerkort i 3år, 18000kr i bot og 21 dager i fengsel... Kom meg unna med 3mnd uten lappen og 9k i bot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 Takk får svar og støtte folkens. Er mine prikk avhening av hvor lenge lappen blir inndratt? Politi dama nevnte noe sånt. Og kan jeg redusere inndragelsestiden? Jeg studerer 150km unna, og VIRKELIG avhenging av førerkortet. Wicky124: 184 km/t? Måtte du på do da eller ? Mine grunn var å få lillesøstra mi hjem til mamma, sa hun hadde driti på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 184kmt og 3mnd uten lappen henger ikke på greip... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Jeg har også vært så heldig å miste førerkortet..I retten het det "skjerpende retning" at jeg fikk bot på 5200,- for ulovlig forbikjøring 3 uker tidligere. Altså at det tas med i vurdering. Min straff ble ikke mer en bil nr.2 som også mistet førerkortet. Med andre ord ble jeg ikke straffet for tidligere synder, men jeg satt som en advokat å la frem en masse dokumenter på hvorfor jeg burde få kortere tid uten førerkort osv. (for å få lappen tilbake uten å måtte kjøre opp på nytt) Jeg har CE så det kostet meg litt ekstra Kanskje jeg hadde klart det uten den ulovlige forbikjøringa,ikke vet jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå