Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Får man ikke en mnd ekstra pr prikk man har fra før? Mulig det er feil men..

Det er ingen ting som sier 40% over grensa, men lappen ryker på 36 over grensa i 70 eller mer. Også får man 5km ekstra i "bonus" på motorvei klasse A. Altså 141 i 100 sona.

Det heter min20km eller 40% av gjeldende hastighet.Broderen fikk lappen igjen etter beslag nettopp pga 40% regelen.36km i 90sone er nettopp utrekna etter 40% regelen.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Da ble det 10 000,- i bot, og 4 måneder uten førerkortet..

er surt det ja..

men siden du er forbi prøvetida slipper du vel unna oppkjøring og teori?

Stemmer. Dritt følelse..

Skrevet
Det heter min20km eller 40% av gjeldende hastighet.Broderen fikk lappen igjen etter beslag nettopp pga 40% regelen.36km i 90sone er nettopp utrekna etter 40% regelen.

Man mister lappen ved 26km/t i 60-sone eller lavere og 36km/t ved 70-sone eller høyere. På motorvei klasse A er det 41km/t. I en 30-sone vil dette være nærmere 100%, så tror ikke den regelen din er helt reell.

Skrevet

Man mister lappen ved 26km/t i 60-sone eller lavere og 36km/t ved 70-sone eller høyere. På motorvei klasse A er det 41km/t. I en 30-sone vil dette være nærmere 100%, så tror ikke den regelen din er helt reell.

Hvis du forsøker deg på litt grunnleggende prosentregning finner du ut av at 40% regelen stemmer nokså bra :wink: 30 sone = 12km/t, 40 sone = 16km/t, 90 sone = 36km/t etc...

Skrevet

I 30-sone kan man teoretisk sett kjøre i 55 (83% over) uten å miste lappen. I 40-sone kan man kjøre i 65 (61% over), osv. Dette er et stykke i fra 40%.

Skrevet

Ah! Etter et raskt google-søk trekker jeg tidligere uttalelse :oops: Trodde ikke man kunne ligge så langt over før man mistet lappen...

Skrevet

Nei, isåfall må det ha kommet veldig nylig.

Man får derimot dobbel så mange prikker i prøvetiden om en gjør noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...