JVJ994 Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Bilen var i verksted for å bytte olje, bmw anbefaler castrol men de brukte amobil, kan det være grunnen til at turtallet er nesten på 3000rpm på 80km/t, kan det være for lite olje????? og at den bruker jævlig mye bensin. Og at når bilen står stille så går turtallet opp og ned, og at den nesten kveles vêr gang turtallet er nede ved null nesten. Og at den lager en rar lyd når den er i høy fart som om en rør har sprekket eller noe, leste litt om at det er luftmengdemåler og lambda greier. BMW E46 318ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Det er IKKE oljen som er problemet, 110% sikkert Sjekk innsuget for lekkasjer, så eventuelt fokuser på luftmassemåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Og alt dette skjedde etter at du fikk den igjen fra verkstedet? Og lage to poster om samme tema er jo ikke nødvedig, og kanskje en bedre overskrift hadde gjort seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Olja kan du glemme,Sjekk også katalysator,finner du ikke feilen så ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Veiv, eller kam aksel sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Veiv, eller kam aksel sensor. Hva er grunnen til at du tror det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Veiv, eller kam aksel sensor. Hva er grunnen til at du tror det? +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Falsk luft? Kan være så enkelt at ikke peilepinnen står skikkelig i. Har du automat? Turtallet skal uansett være samme i 80Km/t, om ikke dem har forandret utveksling på bilen noe dem helt sikkert ikke har gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JVJ994 Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 Det er manuel, vedder på at verkstedet har gjort noe, så litt i motor rommet og de hadde fjernet 5 skruer på en lokk og at den hakker når jeg gasser i høy fart.... Er det normalt at turtallet er på 3500-4000 når jeg kjører 100km/t, og at de driver å roter i bagasjen når de skal bare bytte olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Det hjelper jo ikke å spørre om her, dra tilbake til verkstedet og spør hva dem har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Det er manuel, vedder på at verkstedet har gjort noe, så litt i motor rommet og de hadde fjernet 5 skruer på en lokk og at den hakker når jeg gasser i høy fart.... Er det normalt at turtallet er på 3500-4000 når jeg kjører 100km/t, og at de driver å roter i bagasjen når de skal bare bytte olje Kan du nevne hva dem kan ha gjort for å forandre turtallet i 100 km/t? 5 skruer på et lokk, og lokket er til? Du hadde den kun på verksted for oljeskift? Isåfall har dem vel lite i bagasjen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Ganske stilig at de har endret utvekslingen på oljeskift-service da.. Men ta å få lest ut feilkoder så finner du fort årsak til jagingen osv.. Lite vits i for oss å sitte å tippe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Setter en kald cola på lekkasje mellom lmm og motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Sprut startgass (Eller bremserens) på slanger, og se om turtallet reagerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg