Gå til innhold

BMW E92: utstyrs- og andre forskjeller mellom -09,10,11 mod

Anterialis
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe det er godt å høre at det er greit jeg kjøper meg 320D :P

Jeg syns forøvrig slike diskusjoner er interessante å lese igjennom, så lenge det ikke blir et "jeg har rett, du tar feil"-preg over det. Jeg syns ikke denne diskusjonen bar preg av det, i alle fall ikke enda..

Jeg syns det er meget interessant å se hva forskjellige folk mener om 320i. Jeg har hatt en 320i før (E36), og ville egentlig aldri vurdert noe annet enn bensinmotor før jeg kjørte 320D. Jeg hadde IKKE kjørt dieselen før jeg satt meg inn i 320i, men allikevel følte jeg at dette rett og slett var en kjedelig motor... Jeg har ikke peiling på hvorfor jeg følte det, det var bare en skuffelse for meg.. Det var først på dette tidspunktet (etter 320i prøvekjøring) at jeg vurderte 320D, egentlig kun for morro skyld. Etter å ha kjørt den, satt jeg igjen med et stort glis om munnen. Igjen, jeg vet ikke riktig hvorfor, men det hadde jo med motorkarakteristikken og det sportlige følelsen å gjøre.

Etter å ha lest dette er jeg fristet til å prøve 320i igjen, kun for å se om jeg prøvekjørte en bil med dårlig motor eller noe... Den hadde riktignok kun gått 60-70k km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javel... ?

Det er jo du som mener at å kjøre en 320i på høyt turtall bringer fram den sportslige følelsen, ikke jeg. Man kan jo jammen begynne å lure på hva du sammenligner med!

Du er for ung til å skjønne hva som menes med den sportslige følelsen\freude am fahren, i denne sammenhengen.

Hva jeg har eid tidligere er ganske urelevant all den tid det snakkes om 320d og 320i.

Lurt å si når du så vidt er eldre enn meg...

Skjønner godt at det er irrelevant. Etter innleggene dine å bedømme så skjønner jeg hvor du tar sammenligningen din fra. Du kan heller få lov til å komme med saklige argumenter som har litt grobunn neste gang du må ytre meningene dine, det har jeg dessverre sett alt for lite av i andre tråder også.

Jeg er endel eldre en deg, og disse herseteknikkene dine kan du bare holde innen dine egne fire vegger.

Du har ingen forutsetninger til å vite hvor jeg tar mine sammenligninger ifra, ei heller vet du hvilke biler jeg har hatt.

Du klarer tydeligvis ei heller lese innleggene riktig(ref. Cosmo sitt innlegg om at du måtte på M-motorene for å få nevneverdig bedre liter\effekt).

Hehe det er godt å høre at det er greit jeg kjøper meg 320D :P

Jeg syns forøvrig slike diskusjoner er interessante å lese igjennom, så lenge det ikke blir et "jeg har rett, du tar feil"-preg over det. Jeg syns ikke denne diskusjonen bar preg av det, i alle fall ikke enda..

Jeg syns det er meget interessant å se hva forskjellige folk mener om 320i. Jeg har hatt en 320i før (E36), og ville egentlig aldri vurdert noe annet enn bensinmotor før jeg kjørte 320D. Jeg hadde IKKE kjørt dieselen før jeg satt meg inn i 320i, men allikevel følte jeg at dette rett og slett var en kjedelig motor... Jeg har ikke peiling på hvorfor jeg følte det, det var bare en skuffelse for meg.. Det var først på dette tidspunktet (etter 320i prøvekjøring) at jeg vurderte 320D, egentlig kun for morro skyld. Etter å ha kjørt den, satt jeg igjen med et stort glis om munnen. Igjen, jeg vet ikke riktig hvorfor, men det hadde jo med motorkarakteristikken og det sportlige følelsen å gjøre.

Etter å ha lest dette er jeg fristet til å prøve 320i igjen, kun for å se om jeg prøvekjørte en bil med dårlig motor eller noe... Den hadde riktignok kun gått 60-70k km...

Men det du beskriver på dieselen er ikke en sportslig følelse, det er dreiemoment og kraft på lavt turtall. Du kjenner at det skjer noe når du gir gass på lavt turtall, slik som du også vil gjøre på en svær familievogn med stor dieselmotor.

Sportslig er noe annet, tenk her Lotus Elise, Mazda MX5, E30 M3, Go cart osv. Ingen av disse har denne motorkarakteristikken du nevner.

For å holde det litt til topic, så ville jeg prøvd å fått en modell med den nye i-drive'n. Og tatt en vurdering på om du har mye småkjøring eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endel eldre en deg, og disse herseteknikkene dine kan du bare holde innen dine egne fire vegger.

Du har ingen forutsetninger til å vite hvor jeg tar mine sammenligninger ifra, ei heller vet du hvilke biler jeg har hatt.

Du klarer tydeligvis ei heller lese innleggene riktig(ref. Cosmo sitt innlegg om at du måtte på M-motorene for å få nevneverdig bedre liter\effekt).

Gratulerer.

Det er du som startet med disse tåpelige innleggene dine om at du er eldst og best. Hvis du syns 4 år er mye, så skal du få lov til å være eldst(føler du deg bedre nå?). Du får heller hoste opp noen saklige argumenter som jeg sa tidligere, ikke bare komme med spydig vas bare for å kommentere.

Hvis du har eid mye gromt og fett så er det fint for deg, da dette ikke har noe betydning for min del. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg veldig opp i slike ting.

Jeg er enig i at jeg leste innlegget til Cosmo dårlig, men hvis du først skal begynne å pirke på det så kunne jeg ha sittet her en hel kveld.

De to første innleggene du startet med er så usmakelige og barnslige at jeg begynner å lure på hvor moden du egentlig er. Den tonen du har på forumet(det har jeg sett utallige ganger tidligere) er en dårlig tone. At det går ann å være konstant gretten er for meg helt utrolig.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du beskriver på dieselen er ikke en sportslig følelse, det er dreiemoment og kraft på lavt turtall. Du kjenner at det skjer noe når du gir gass på lavt turtall, slik som du også vil gjøre på en svær familievogn med stor dieselmotor.

Sportslig er noe annet, tenk her Lotus Elise, Mazda MX5, E30 M3, Go cart osv. Ingen av disse har denne motorkarakteristikken du nevner.

Nå er vel ikke definisjonen på sportslighet hakket i stein, og en subjektiv variasjon vil vel forekomme. _Jeg_ har prøvekjørt begge variantene og _jeg_ hadde det mye artigere i 320D. Jeg deltar på ingen måte i motorcross eller andre "bilsportslige" grener, men liker da å kjøre "sportslig". Jeg eier motorsykkel, og har kjørt en og annen rask bensinbil opp igjennom, så jeg mener selv jeg har en adekvat forståelse av hva "sportslig" innebærer. Jeg synes 320D er en morsommere bil, sprekere, og mer kjøreglad. Forskjellige personer definerer nok sportslighet litt forskjellig, men for meg virket 320D mer sportslig enn 320i på grunn av motorkarakteristikken.

Forøvrig takker jeg for tipsen; jeg har forstått at det er CIC-versjonen av iDrive jeg må gå for. Kanskje også LCI...?

Da kan vi diskutere pros og cons når det kommer til pre-lci kontra lci! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.

Det er du som startet med disse tåpelige innleggene dine om at du er eldst og best. Hvis du syns 4 år er mye, så skal du få lov til å være eldst(føler du deg bedre nå?). Du får heller hoste opp noen saklige argumenter som jeg sa tidligere, ikke bare komme med spydig vas bare for å kommentere.

Hvis du har eid mye gromt og fett så er det fint for deg, da dette ikke har noe betydning for min del. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg veldig opp i slike ting.

Jeg er enig i at jeg leste innlegget til Cosmo dårlig, men hvis du først skal begynne å pirke på det så kunne jeg ha sittet her en hel kveld.

De to første innleggene du startet med er så usmakelige og barnslige at jeg begynner å lure på hvor moden du egentlig er. Den tonen du har på forumet(det har jeg sett utallige ganger tidligere) er en dårlig tone. At det går ann å være konstant gretten er for meg helt utrolig.

Lykke til videre.

Nå må du rulle inn å slutte å forsøple tråden med dette VASET ditt. Mitt første innlegg var om sakens kjerne, BILENE. Du begynte og sikte på person, og dra det ut fra emnet BIL. Visst du har ett så enormt behov for å legge ord i munnen på folk, så burde du ta en snakk med fastlegen din om henvisning.

At du bare leverer søpleinnlegg får stå på din kappe, jeg argumenterer for og imot d\i. Som igjen trådstarter er i tankeboksen om, i tillegg til utstyr\modell.

Nå holder du kjeft, slik at vi slipper flere lange idiotiske innlegg som ikke har noe om bil å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke definisjonen på sportslighet hakket i stein, og en subjektiv variasjon vil vel forekomme. _Jeg_ har prøvekjørt begge variantene og _jeg_ hadde det mye artigere i 320D. Jeg deltar på ingen måte i motorcross eller andre "bilsportslige" grener, men liker da å kjøre "sportslig". Jeg eier motorsykkel, og har kjørt en og annen rask bensinbil opp igjennom, så jeg mener selv jeg har en adekvat forståelse av hva "sportslig" innebærer. Jeg synes 320D er en morsommere bil, sprekere, og mer kjøreglad. Forskjellige personer definerer nok sportslighet litt forskjellig, men for meg virket 320D mer sportslig enn 320i på grunn av motorkarakteristikken.

Forøvrig takker jeg for tipsen; jeg har forstått at det er CIC-versjonen av iDrive jeg må gå for. Kanskje også LCI...?

Jeg kjører også motorsykkel på sommerhalvåret, og får å dra en parallell til hva jeg sikter til. R4 mot V-twin, det er den samme diskusjonen på bike forumene ;) Der V-twin har ett brutalt dreiemoment på lavt turtall, dog ikke like glad i turtall. I R-sykler er dog R4 mest normalt, dog ikke uten unntak(Ducati f.eks)

Du trenger ikke LCI for å få den nye I-driven, og for å være ærlig synes jeg pre-face er penest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.

Lykke til videre.

Nå må du rulle inn å slutte å forsøple tråden med dette VASET ditt. Mitt første innlegg var om sakens kjerne, BILENE. Du begynte og sikte på person, og dra det ut fra emnet BIL. Visst du har ett så enormt behov for å legge ord i munnen på folk, så burde du ta en snakk med fastlegen din om henvisning.

At du bare leverer søpleinnlegg får stå på din kappe, jeg argumenterer for og imot d\i. Som igjen trådstarter er i tankeboksen om, i tillegg til utstyr\modell.

Nå holder du kjeft, slik at vi slipper flere lange idiotiske innlegg som ikke har noe om bil å gjøre.

Det eneste dette innlegget viser er at du er umoden og ikke klarer å argumentere på en saklig måte uten å slenge dritt. Når du først har begynt, så gidder ikke jeg å ta i mot.

Du åpnet drittslengingen med å si: "Tror ikke du ska rive så mye kjeft om akkurat det emnet der, den diskusjonen taper du." og fortelle meg at jeg er "for ung" ? Hva slags usmakelig oppførsel er det der? Hvis du tok deg så nær av ordet "eid" så er det bare å beklage.

Det er et diskusjonsforum, oppfør deg deretter. Ta i mot kritikk på en saklig måte og gi kritikk på en saklig måte. Du skjønner åpenbart ikke hvem som startet her, så et tips er å bla en side tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart noen som ikke klarer å la deg godta at du får en sportslig følelse i en 320d, men det får bare være.

Har du et budsjett som tilsier at du kan kjøpe en LCI så er det egentlig bare å gå for dette. De fleste forbedringene er vel nevnt på forrige side. Jeg syns LCI ser mye tøffere ut i fronten mtp. de små forbedringene som er gjort, og den har vel også fått de nye "hvite" ringene foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så liker jeg hverken 320I eller 320D, veldig greie motorer som absolutt bringer fram artige kjøreegenskaper i E92 men langt i fra det potensialet denne modellen har. 320i er jo riktig type drivstoff i en Coupe men den mangler effekten en slik bil bør ha, den er langt i fra noen sinke men den er også langt i fra å være en racerbil. Motoren er på mange måter litt tafatt liksom, mangler det lille ekstra trøkket. 320d har ett horribelt lydbilde i en slik bil men med mulighet for tuning så har denne bedre potensial for å være en mer gøyal bil med hensyn til effekt

I en bil som dette så bør det være en 3 liters bensin rekkesekser, dieselsekserne funker fjell i E90/91 men i Coupeen hadde jeg nok valgt bensin ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å gi meg i kast med diskusjonen til et par av forumløvene her :lol: - jeg har hatt en 320i E92 i snart to år, og det ville aldri falle meg inn å kalle den treig. Snarere tvert i mot, turtallsvilje og god gassrespons fører til at den kjøres aktivt, langt mer aktivt (tror jeg) enn om det hadde blitt en 320d der jeg kunne "bli flytende" på dreiemomentet.

Jeg kom fra en Z3 coupe 2,8 og kjørte både 320d og 325i før avgjørelsen ble tatt. Begge to er fine biler, men 320i var til sist det kompromisset som passet best. Kjører ganske ofte motorsterke biler, uten å savne power i 320i-en av den grunn. (Ok, lysten på en sekser er der ennå. Lysten på en diesel... not so much ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snip

Du klarer altså ikke slutte å forsøple tråden med dårlige hersketeknikker. Les mitt forrige tips.

Uten å gi meg i kast med diskusjonen til et par av forumløvene her :lol: - jeg har hatt en 320i E92 i snart to år, og det ville aldri falle meg inn å kalle den treig. Snarere tvert i mot, turtallsvilje og god gassrespons fører til at den kjøres aktivt, langt mer aktivt (tror jeg) enn om det hadde blitt en 320d der jeg kunne "bli flytende" på dreiemomentet.

Jeg kom fra en Z3 coupe 2,8 og kjørte både 320d og 325i før avgjørelsen ble tatt. Begge to er fine biler, men 320i var til sist det kompromisset som passet best. Kjører ganske ofte motorsterke biler, uten å savne power i 320i-en av den grunn. (Ok, lysten på en sekser er der ennå. Lysten på en diesel... not so much ;) )

Clue't her er som du sier og ta motoren for det den er, 170hk er 170hk :) Det er verdt å bite seg merke i at disse motorene er veldig lineære i sin effektutvikling, noe som lurer føreren på motsatt vis. kontra en turbomotor, evnt en sugemotor med alt for kvass kam ;)

En annen merkbar ting er at den lille R4'en er lett, noe som bidrar til bedre kjøreegenskaper. Bilen er ikke like snutetung, som de modellene med dieselmotor\R6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer altså ikke slutte å forsøple tråden med dårlige herseteknikker. Les mitt forrige tips.

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen. Hvis du vil kalle det "hersketeknikker" så bør du egentlig melde deg ut herfra, da du tar deg svært nær av små ting. Hvis du ikke vil innse at du startet dette så har du ikke mer du skulle ha sagt. Det står svart på hvitt en side tilbake...

Nå ønsker jeg deg lykke til videre og håper du får ordnet opp i disse problemene. Jeg gidder ikke å bruke mer tid på å diskutere med en som ikke har evnen til å diskutere på en saklig måte(dette burde jeg egentlig ha innsett etter ditt første innlegg).

Jeg er helt enig i at jeg ikke kommer med noe informativt til tråden nå, men dette kan du i bunn og grunn takke deg selv for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer altså ikke slutte å forsøple tråden med dårlige herseteknikker. Les mitt forrige tips.

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen. Hvis du vil kalle det "hersketeknikker" så bør du egentlig melde deg ut herfra, da du tar deg svært nær av små ting. Hvis du ikke vil innse at du startet dette så har du ikke mer du skulle ha sagt. Det står svart på hvitt en side tilbake...

Nå ønsker jeg deg lykke til videre og håper du får ordnet opp i disse problemene. Jeg gidder ikke å bruke mer tid på å diskutere med en som ikke har evnen til å diskutere på en saklig måte(dette burde jeg egentlig ha innsett etter ditt første innlegg).

Jeg er helt enig i at jeg ikke kommer med noe informativt til tråden nå, men dette kan du i bunn og grunn takke deg selv for.

Det eneste du klarer å skrive gang på gang er lykke til, men du klarer ikke slutte likevell :lol: foreslår du sletter\redigerer bort disse lange innleggene dine som ikke har noe med emnet å gjøre. Jeg har holdt meg til emnet, så det er deg selv du kan takke. E.O.D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nå glatt gått får 320d..

har selv e90 320i(ja er klar over den er noe slappere) og har kjørt e92 320i. er ikke noe å skryte over akkurat..

320d går både bedre og billigere, min blir sikkert bytta ut med det etterhvert om jeg gidder.

er ikke noe diesel person selv, liker bedre bensin. men i dette tilfellet ville jeg fint valgt diesel.

det med at diesel er feil i en coupe er jeg heller ikke enig i, cab blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...