Sylfester Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Hei Burde en importert BMW ligge lavere i pris enn en norsk solgt bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Om det et snakk om en nyere bil med fem års garanti mener jeg absolutt det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 en importbil vil jo kun ha 2års fabrikk garanti, hvor en norsksolgt har 5års garanti fra forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 En bruktimportert bil vil (nesten) alltid ligge lavere i pris enn tilsvarende norsksolgt, som nesten ny pga bedre garanti her hjemme og som eldre pga stort sett lettere og få mer riktig historikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Men på biler eldre enn 4-5 år så vil jeg mene det ikke har noe å si, en importert bil har gjerne gått noen år mindre i saltsørpa enn en tilsvarende like gammel Norsk bil. En import bil som har gått 80 000 km har gjerne blitt mer langkjørt enn en tilsvarende Norsk bil som ofte har mer småkjøring Men så er Norske biler ofte bedre utstyrt mot kaldt klima, selv om jeg ikke savner Cold klima pakken på min E90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Noen som kan forklare meg hvorfor en importbil har lengre andel av langkjøring enn en norsk en?Hvor er logikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Godt poeng bricks! Mange antar vel at "alle" i f.eks. Tyskland kjører langt på autobahn hver dag for å komme seg til og fra jobb. Klart det er biler i utlandet også som hovedsaklig putrer rundt i en storby. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Jo eldre bilene blir jo mer vil vel prisen utlignes da importbiler gjerne er bedre utstyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Noen som kan forklare meg hvorfor en importbil har lengre andel av langkjøring enn en norsk en?Hvor er logikken? Det er fordi at hvis man har en Norsk og en Tysk bil som begge er like gamle og har gått akkurat det samme så er i sannsynligheten større for at de f eks 60 000 km er langkjørte på den tyske bilen. Tyskere kjører i snitt lengere enn Nordmenn når de setter seg bak rattet, dette kan man også se på biler som tross lang kilometer ikke har like stor slitasje på f eks sidestøttene på setene som en tilsvarende Norsk bil. Jeg sier ikke at det er slik for alle biler men sjansen er større for at den oppgitte kilometerstanden er mer langkjørt på en Tysk bil. Norge har stort sett dårligere veistandard og hardt vinterføre flere måneder i året som er med på å slite ned understellet fortere. Er ikke til å komme unna at en bil lever ett hardere liv i Norge enn i Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Jo eldre bilene blir jo mer vil vel prisen utlignes da importbiler gjerne er bedre utstyrt. Enig her. Lavere verdi i garantiperioden, nesten høyere verdi utenfor pga. utstyr i mine øyne, så fremt historikken er på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå