Gå til innhold

Problemer med bluetooth audio og USB spilling med iPhone 4

Anbefalte innlegg

Er strålende fornøyd med både bil og ikke minst lyden i HK anlegget på min nye F31 320i. Men Bluetooth audio fungerer dårlig. Mildt sagt. Etter at den starter avspillingen begynner lyden og hakke, neste litt Transformers lyd, før den henter seg inn igjen. Dette skjer hele tiden. Noen som kjenner til problemet? Løsning?

Og hvorfor i alle dager får jeg ikke opp sanginfo når jeg bruker iPhone kabel i USB port? Og da får jeg heller ikke brukt ratt/iDrive til å skifte til neste låt. I tillegg slår av og til systemet av mediaavspillingen og jeg må aktivere den igjen før sangen spiller videre.

Jeg har alt utstyr som utvidet tilkobling for mobile enheter og navi proff. Jeg har søkt etter samme problem på forumet uten å finne noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bluetoothproblemene ville jeg prøvd en annen telefon for å være sikker på at det ikke er telefonen. Finnes mye telefoner i dagens marked med dårlig bluetooth. Les: HTC one x og Samsung galaxy s3. Om det er telefonen er det normalt sett en reklamasjonssak og det kan fikses.

Jobber i telefonbutikk og har vært borti problemer med streaming over Bluetooth på disse to modellene. Også med samme symptomer (hakking)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bruke iPhone i USB-porten trenger du en "Y-kabel" som kobles til både i USB-porten og aux-porten.

Om du allerede bruker denne ville jeg gått til forhandler for en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde telefonen på en ny Passat forleden dag og da spilte den audio feilfritt over Bluetooth, så det virker som feilen ligger i bilen. Lastet også ned en ny software i går, men det hjalp ikke. Og når jeg leser på bmw sine sider at audio på Bluetooth kan være ustabilt antar jeg at det kun betyr at den kan falle ut fra tid til annen?

Ulempen med Y kabel er vel at audio blir analog gjennom aux inngang? Og med tanke på alle docking apparater som finnes der ute er det jo rart at det må en slik kabel til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok få Bluetooth til å virke, for nå er det noe galt med den. Vet du hvorfor den ikke henter opp albumbilde når jeg spiller fra Wimp, mtp at den henter sanginfo? Da jeg koblet meg opp i en ny 520 i fjor kom det opp bilde.

Hvis det faktisk ikke er mulig å styre med ordinær iPhone kabel får jeg enten slå med til ro med at jeg må styre fra telefon, eller teste ut Y kabelen. Noen erfaringer med den mtp lydkvaliteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten erfaring med overføring via bluetooth, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg.

Ang. lydkvalitet og Y-kabel tror jeg ikke du vil merke noe forskjell her kontra andre tilkoblingsmåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at en Y kabel ikke vil hjelpe for min del. En Y kabel er kun til nytte hvis man ikke har tatt med ekstrautstyret "Utvidet tilkobling for mobile enheter" (6NF ett eller annet). Men siden jeg har dette fungerer vanlig iphone kabel. Og når jeg testet mot ipod funksjonen på min iphone kunne jeg styre alt fra idrive/ratt. Så da er det Wimp applikasjonen min som gjør at jeg ikke kan bruke bilen til å styre musikken.

Bluetooth hakker fremdeles så der må jeg feilsøke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vil anbefale deg å "boote" telefonen (begge knapper) dersom du ikke har prøvd det. Det buffres endel data og dette må jeg gjøre med noen måneders mellomrom for å unngå hakking mot mitt sennheiser bt hodesett. Har selv iphone 4 som fungerer mot anlegg i e91, selv om jeg foretrekker usb for bedre grensesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om en boot kan hjelpe. Har ikke gjort det på en stund, og i alle fall ikke etter at jeg fikk bilen. Når det gjelder grensesnitt har jeg bedre funksjonalitet via bluetooth når jeg streamer fra Wimp enn når jeg bruker kabel. Sistnevnte gir ingen info om låt/artist og heller ikke mulighet for styring via ratt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...