Rasmuuuuus Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Har nå fått opp varsel på at jeg må bytte bremsevæske. Er det bare og åpne luftingene og pompe alt ut der, eller er det noen spesiell måte og gjøre det på? Og er det automatisk lufting på disse? Og er det slik at man MÅ til BMW verksted for og slette servicemeldingene, eller går det an og lure systemet?
lagunilla Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Har du råd til å kjøre en e61, må du jo ha råd til å la verkstedet ordne sånt . En ting kan jeg bekrefte, og det er det at det kreves 2 personer hvis du skal lufte systemet. Sug ut alt fra beholdereren, åpne alle niplene på caliper, og luft 8 ganger bak og 7 foran.
tordah Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Lufting av bremser er lufting av bremser. Tør påstå at det er samme fremgangsmåte uansett om man kjører ferrari eller lada finnes hundrevis av tråder her inne som beskriver hvordan man skal lufte bremser, forklart veldig nøye. Prøv søkefunksjonen enkleste er vel å sette den på verksted? sent from my Nokia 3310i
JulianS Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Har du råd til å kjøre en e61, må du jo ha råd til å la verkstedet ordne sånt .En ting kan jeg bekrefte, og det er det at det kreves 2 personer hvis du skal lufte systemet. Sug ut alt fra beholdereren, åpne alle niplene på caliper, og luft 8 ganger bak og 7 foran. Full eller?
lagunilla Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 ? Drev med lekser hele dagen, så muligens full ja. Men hvorfor det?
JulianS Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Les "arbeidsbeskrivelsen" din da jeg lufter ofte bremser aleine btw..
lagunilla Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Jeg er ikke mekaniker. Jeg og en kompis har skrudd i garasjen i kanskje 7-8 år. Det er slik vi lufter anlegget, og det har funket bra i alle år
Reef89 Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Har nå fått opp varsel på at jeg må bytte bremsevæske. Er det bare og åpne luftingene og pompe alt ut der, eller er det noen spesiell måte og gjøre det på? Og er det automatisk lufting på disse? Og er det slik at man MÅ til BMW verksted for og slette servicemeldingene, eller går det an og lure systemet? Service indikatoren nullstiller du selv.
Reef89 Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Vri tenning på hakk før start. Hold inne trippteller til varsel trekant kommer i det små displayet fortsatt hold inne til du ser ett service symbol bremser, filter etc. det første som kommer opp er det som er minst tid igjen til service trykk på trippteller for og bla til de ikonet du skal nullstille holod inne til det står: resett? slipp knappen og trykk og hold til det blir nullstilt done.
SweetBMW Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Jeg prøvde resette bremsevæske indikator på min 07 E60. Samt den avgasskontrollen. Ville ikke la meg gjøre det via instrumentet. Måtte inn på BMW eller bruke pcen min til det... Tror ikke alle er like lette å nullstille. Men det er kanskje forskjell på årsmodellene.
larserso Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Vri tenning på hakk før start.Hold inne trippteller til varsel trekant kommer i det små displayet fortsatt hold inne til du ser ett service symbol bremser, filter etc. det første som kommer opp er det som er minst tid igjen til service trykk på trippteller for og bla til de ikonet du skal nullstille holod inne til det står: resett? slipp knappen og trykk og hold til det blir nullstilt done. Hvordan vrir man tenninga på en -08?
SweetBMW Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 sett inn nøkkel i slotten.. ikke tråkk på bremsen eller ta inn clutchen. trykk en gang på knappen. du skal da få et plooong ploooong og ! i dashen. lysa skal og komme på om de står på. Du står nå i det som tilsvarer pos.2 med en nøkkel.
Lars89 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Den avgass/eu-kontroll indikatoren går an å resette via idrive. Ihvertfall på tidlige biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå