Raymond86 Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Har problem med ryggesensorene på min 320 coupe. Er bytta alle sensorer og kjørt diagnose med carsoft. (der eg fant feil på sensorer) Alt er i orden i følge diagnosen. Har også bytta speler i bilen til noe Dynavin lignende greier( ebay) men skal det ha noe å sei på PDC i heile tatt? Det som er problemet er att det ikkje kommer lyd ifra den lille høytaleren under rattet i det heile tatt. Det var en lang bipe lyd der når sensorene var ødelagt og den gamle spilleren sto i bilen (typen med liten skjerm og kasett spiller) Nå er det ingen lyd ifra den i heile tatt med den nye spilleren og heilt nye sensorer:( Noen som har greie på dette?
Otis Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Feil med styringen til boksen eller boksen i seg selv?
Raymond86 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Har tenkt tanken men dette problemet dukket jo opp når eg bytta spiller og sensorer Men eg har brukt en sånn 5m Fakra kabel ifra bagasje rommet. er det noen ledninger den ikkje forlenger fram eller nåke`? Carsoft kunne vell ikkje fått kontakt med en deffekt PDC modul vell?
Raymond86 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Merkelige greier men eg kobla fra begge kontakter på PDC modulen og kobla til igjen så virka det.
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Har prøvd og bytte styreboksen til pdc også nå samme greiene. Altså viss eg sitter bilen i revers og skrur på tenning. Går bak og kobler fra PDC hjernen og kobler til igjen så virker det som det skall fram til eg tar nøkkelen utav tenning. Virker som det bare ikkje skrur seg på. Men det er lyder ifra sensorene noe som vist nok betyr at dem er i orden ettersom eg har skjønt ifra andre forum... Noen som er ekspert på dette?
Otis Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Sålenge du får lyder fra PDC når du er nært noe er det jo i orden. Men om du får en lang tone når du setter på PDC så er det en feil.
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Muli eg forklarer litt dårligt. Men det er ingen lyd i fra PDC i det hele tatt før eg kobler det ifra også kobler det til igjen (i bagasjerommet)... En lang pipelyd i fra pdc imens ingenting er i nærheten er varsel om at systemet har en feil og blir deaktivert. Men hos meg er det helt stille om eg har noe bak eller ikkje. Ryggelys slår seg på også. Det er akkurat som høytaleren ikkje får signal. Eg sku hatt koblings skjema på dette om det finnes noen plass.
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 alt på anlegget virker når eg kobler ifra og kobler til igjen. Problemet er at etter eg har slått av tenninga og skal starte neste gang igjen så lager det ikkje noe lyder når eg prøver og rygge inntil noe igjen.
Alpejohn Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Kan ikke du bare prøve og koble til orginale spilleren igjen for og se om det da funker da? Gjør det det, så er det noe der du må finne ut av..
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Jo det kan jo alltids prøves men det er jo eget system på pdc som ikkje skal ha noe med spilleren og gjer. Det skal rett og slett slå seg på når en setter i revers.
Reef89 Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 ledningsproblem? Har du sjekket ledningsnettet? Målt alle kontakter om du har signal? Bare et tips. Slet selv med PDC systemet mitt for to år siden. Flere verksteder og diagnose apparater måtte bare legge seg flate og levere tilbake bilen i samme tilstand. Tok saken i egne hender til slutt og demoterte hele shiten og fant kabel brudd som gnisset og at det var av og til kontakt, veldig ofte dagen etter når bilen ble startet.
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Det er akkurat dette eg tror er problemet mitt også ettersom det virker etter en reset. Har pipa alle ledninger ifra sensorer til modulen og der er det kontakt. Bytta eit stikk også som såg dårlig ut men nå er det kontakt. Eg hører summing ifra alle sensorer når den står i revers med tenninga på men piper ikkje i bilen. Vet du hvilke farger som går kor på dei to stikkene på modulen? Viss eg hadde funet ut kor ledningene sku gå så kan eg fortsette å pipe ledninger og leite etter brudd.
Reef89 Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Vet dessverre ingen fargekoder nei. Målt om du har signal på høyttaleren?
Raymond86 Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Nei det har eg ikkje. Det må eg prøve. Den skal vell ha pluss på pulsene ifra pdc modul ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå