Gå til innhold

djwik's e39 525tds


Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

ja er synd at det blei sånn har ikke vert lett å få fatt i motor heller
men har sendt mailer til folk som skaffer brukte og nye motorer til alle typer bil sa da får vi se hva som dukker opp
kanskje det blir helt ny maskin om prisen er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippinga har vert på bilen en stund
så er ikke det som egentlig har kverka den nå
den har godt tom for olje og stoppa en gang tidligere får en måneds tid siden
er nok mere det som har kommet tilbake å kverka motorn så det var ikke spørsmål om den røyk men om når
og det var nå i helgen

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er jo også TRF steg 2 chippa til 185hk er mulig at det også tok knekken på den

med org turbo men har større intercooler

](*,)

Hvis du greier å vise til en reell sammenheng her så skal jeg kjøpe motor til deg. :stupid:

Jeg ser at du moderer deg noe i neste innlegg, og der viser du jo at du er fult klar over at det ikke er årsaken. Så hvorfor i det hele tatt gi grobunn for et rykte som ikke har rot i virkeligheten? Det setter jeg mildt sagt særs lite pris på.

Å kjøre rundt med manglende oljetrykk føyer seg pent i listen over "brukerfeil."

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

](*,)

Hvis du greier å vise til en reell sammenheng her så skal jeg kjøpe motor til deg. :stupid:

Jeg ser at du moderer deg noe i neste innlegg, og der viser du jo at du er fult klar over at det ikke er årsaken. Så hvorfor i det hele tatt gi grobunn for et rykte som ikke har rot i virkeligheten? Det setter jeg mildt sagt særs lite pris på.

Å kjøre rundt med manglende oljetrykk føyer seg pent i listen over "brukerfeil."

 

Jeg tror han mener at original turbo på stage 2 har tatt knekken på den, ikke at det er tuninga di sin skyld.  Nei, det er ikke bra å kjøre med for lite oljetrykk, men den turboen hadde nok tatt kvelden uansett der og da (merka den begynte å gå dårligere på varme dager sommeren som var), og den nye turboen gikk visst pent.. et stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

](*,)

Hvis du greier å vise til en reell sammenheng her så skal jeg kjøpe motor til deg. :stupid:

Jeg ser at du moderer deg noe i neste innlegg, og der viser du jo at du er fult klar over at det ikke er årsaken. Så hvorfor i det hele tatt gi grobunn for et rykte som ikke har rot i virkeligheten? Det setter jeg mildt sagt særs lite pris på.

Å kjøre rundt med manglende oljetrykk føyer seg pent i listen over "brukerfeil."

At bilen er chippet skal ikke ha noe med saken og gjøre jeg skal ikke utale meg vidre om det

Er helt klart feil av meg og skylde på en chip fra trf skal legge meg flat på det

For bilen generelt funka jo helt fint

olje lampa blinka fort akkurat i det motor stoppet

Men merka at den begynte å lage ulyd

Og jeg svingte av veien for og stoppe

Men den kom meg i for kjøpet

Og ja jeg peilet olje etter att den stoppet og den hadde til Max merket

Skiftet også olje og filter før prøve turen

Bilen sto også å gikk på tomgang til den var driftsvarm før jeg kjørte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da er vi enige :) Det blir fort rykter av slikt (bare se på svaret fra gabz), og derfor synes jeg der er ufint å lire av seg noe for å lire av seg noe, når man atpåtil vet at det ikke stemmer. Jeg lever av produktene mine, og det er lagt ned langt mer arbeid i det enn det du finner noe annet sted. (vel, med unntak av eks Alpina).

Jeg tenkte primært på historikken på bilen, fra før turbohavari (tidl eier). Det ble jo kommentert her inne vedr at det ble kjørt i lengre tid med "tidvis rød oljelampe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljenivået ble sjekka omtrent 14 dager før den stoppa, på kald motor, riktignok, og da var den over minimum på pinnen. Trodde hele tida det var en sensor som var gåen fordi det var "nok" olje og lampa lyste på kald motor nedover bakker. Men så feil kan man ta; heldigvis kan jeg si at alle mennesker gjør feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...