Sjøbuse Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 fått overgang i dag. regnsensor har jeg sjekket error på. slettet error. initialisert. og regnsensor funket som den skulle. kom til ig med regn på prøveturen min rett etterpå. PDC sjekket jeg også feil på siden den pep hele tiden. stod det var feil på midtere sensor til høyre foran. sletta feilkode og alt virket normalt eneste problem nå er dekk trykk varsel som ikke vil bort. så må forske litt til på det.
D.Toft Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 kanon. helt fantastisk med eget diagnoseprogram hva er feilkode på dekktrykk da?
Sjøbuse Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 er ikke noe feil på dekktrykk. men er ikke sensorer i hjula. så etter 7 min kjøring eller noe sånn. så kommer varsel opp i deshen. tyrecontrol inactive. også setår det som feilmelding helt til jeg stopper bilen igjen. prøvd det meste inne på programmet. trodde jeg fikk stoppet det. fant en knap til og sette det i sleep mode. trodde dette virket. men det gjore det ikke.
Alpejohn Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Går vel kanskje and og deaktivere det om du koder det bort, eller kobler fra boksen
D.Toft Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 hmm, gå inn på intrumentpanel modulen, der kan du bestemme hva som skal komme opp i displayet, uncheck dekkontroll der
Sjøbuse Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 ok. syns jeg sjekka det meste der også. men kan jo sjekke igjen.
D.Toft Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 på bmw scanner kan jeg hvertfall gå inn og velge hva varsler som skal komme opp i instrumentet du får sjekke nøye når du er innpå
Alpejohn Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Tror ikke det er så lett tilgjengelig med inpa Må vel eventuelt bruke NCS og deaktivere systemet..
Clevion Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Noen mulighet at jeg kun ture en tur til Fredrikstad og sletta noen feilkoder i bilen min eller? Regnsensoren min lever sitt eget liv, også har jeg Check Engine lyset i dashen også, skulle gjerne fått vite om det er kam eller veivsensor
Clevion Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 ikke noe problem det. Nydelig! Satse på pent vær i helga da
Sjøbuse Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2013 Oppdaget noe merkelig med PDC i dag. En sensor foran er halv defekt tror jeg. Bilen tror hvertfal at den står inntil en vegg foran. Piper foran som om det skulle være noe rett foran bilen selv om det er en mil til første hinder. Rygget ut fra butikken i dag. Men ventet med å skru på lysene. Da pep den ikke. La ikke merke til det egentlig. La merke til det først da jeg skrudde på lysa. For da startet pipingen. Skrudde av lys og det bøe stille igjen. Testet litt mer. Med lys på piper det fremme hele tiden. Uten lys på, så virker PDC som normalt. Hvorfor???
Alpejohn Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Har hatt noe lignende selv, at den piper jevnt selv om det ikke er noe bak.Når jeg holdt hånda langt fra og tok den nærmere sensoren (sakte), skjedde det ikke noe før en halv meter fra sensoren, og når jeg kom litt nærmere sluttet det og pipe før jeg fikk jevn tone.Virket som den kun virket i et vist område fra sensoren.. Men jeg har noe tull forran jeg også, om jeg står på ei busslomme, og en bil kjører forbi, så er det ofte den piper hurtig, selv om bilen kjører forbi et godt stygge fra sensoren. Reagerer ofte på mopeder også. Lurer på om jeg kan ha dårlige ledninger eller noe. Eller om det er de billige sensorene jeg har som er problemet. Kjøpte alle mine fra en i tyskland til en ok pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå