Gå til innhold

bmw e87 forskjell på "116d" og "120d"

simon.ak
 Share

Anbefalte innlegg

hei nylig kjøpt meg første bmw`en min, en 116D.

er ment som bruksbil fåreløbig, men synes effekten er litt tam i den(90hk).

har letet litt på nett men finner ingen plasser der de seleger chip til denne motoren.

så satte meg ned på tolerancedata og leste og sammenlignet min motor med 120D(177hk) sin motor.

alt fra kompresjon til boringer og ventiler er likt, også motorkoden er den samme.

eneste jeg ikke får opp er turbotrykk og diseltrykk.

er det kunn det som er forskjell på disse eller overser jeg noe stort når jeg sammenligner?

noen her som veit hvordan man får oppjustert disse motorene?

annen sak er at i vognkortet og der jeg kjøpte bilen skrev dem 90hk mens på tolerancedata får jeg opp at det er 115hk?

er ikke den flinkeste på rettskriving så må bare beklage om det er store feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg om jeg tar feil men E87 ble ikke levert med 115 hk? Kun 90 hk på 116d. Det var bare noe jeg leste selv ;)

Tror ikke du får gjort så mye med den motoren akuratt. Du kan høre med TS-Racing link: http://www.tsracing.no/bmw/116/ og se hva de sier.

116D ble levert med 115hk jo. Jeg hadde det i min 2011 mod. LE versjonen har 90hk.

Ealoken her inne chippet vel sin 116D til 184hk eller noe i den duren, så det er muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse modellene er det ingen problemer med å mappe om slik som beskrevet her.

Det er nok muligens visse hardware forskjeller mot en 120d, slik at du kan nok ikke komme like høyt som en tunet 120d, men det er et betydelig potensial i disse likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...