Gå til innhold

Min E91 325D Touring - Folierte lister og brilleholder!


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet "nyere" bil.

Denne gangen ble det en 3serie E91 2008 modell med 57.000 på telleren

3 liter med 197 hk.

Utstyr:

VIN WBAVU71090KG92054

Type code VU71

Type 325D UL (EUR)

E series E91 ()

Series 3

Type TOUR

Steering LL

Doors 5

Engine M57/T2

Displacement 3.00

Power 145

Drive HECK

Transmission AUT

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Prod.date 2007-11-12

S1CAA Selection of COP-relevant vehicles

S1CBA CO2 equipment

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatic transmission

S249A Multifunction f steering wheel

S255A Sports leather steering wheel

S2HBA BMW light alloy wheel, spider spoke 160

S320A Deleted, model lettering

S386A Roof railing

S402A Panorama glass roof

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S441A Smoker package

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S4AEA Armrest front, retractable

S502A Headlight cleaning system

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S606A Navigation system Business

S612A BMW Assist

S616A BMW Online

S633A Preparation, mobile phone, Business

S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices

S6ABA Control, Teleservices

P7RPA Advantage package

P7RSA Package Comfort

S7SNA Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth

L801A NATIONAL VERSION GERMANY

S863A Dealer List Europe

S879A On-board literature, German

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8SPA Control unit COP

S321A Exterior parts in vehicle colour

S4AGA Interior trim finishers Titanium matt

S520A Fog lights

S548A Kilometre speedo

S851A Language version German

Negativt med bilen:

Den har ikke M-tech

Ikke facelift

Men jeg ser ikke helt hva som kan gjøres med den bilen, syns den var fin som den var. Så har ikke planer om å gjøre noe med den. Fåreløpig

m0rcuv06v2wqlgn1t185.jpg

3cphzsl4owiqav8ggq1d.jpg

n0iln5ks3aes99hba5xz.jpg

n1rrr6wtyh9i6rp5v4ov.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin touring det der ja, eneste som jeg ser er at den bør ha blackline baklykter som løfter helhetsinntrykket betraktelig, samt kanskje toning av ruter. Og motoren der er bare lekker! Med chipping så blir den motoren frisk :) Grattis med fin vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Ja chipping, toning av ruter og kanskje bytte grill og lykter bak.

Mulig å bytte grill til sort tar vekk for mye av detaljene. Som du ser så er det jo ikke shadowline på denne. Syns det i grunnen så greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempe bil, denne blir du garantert fornøyd med :D Som allerede nevnt så vil jeg anbefale Black line lykter ja, det løfter inntrykket mange hakk. Men velg for all del originale, de du kjøper billig på GS ser jalla ut :wink:

Anbefaler på det sterkeste en software oppdatering på effektsiden, har selv 265 hester i min og det er en opplevelse å kjøre. Grisemorro rett og slett 8) Ser du har handlet hos SK Autoimport i Sørlandsparken, det var der jeg kjøpte min også :) Hyggelige folk med god service :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet!

Hvor chippet du din og hvor mye betalte du? 265!!? Jeg sitter å sugler bare av tanken! hehe

Ja han virket som en ålreit fyr han på SK, hyggelig og god service som du sier. Tilbød seg å slenge med en dribillig forsikring også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet!

Hvor chippet du din og hvor mye betalte du? 265!!? Jeg sitter å sugler bare av tanken! hehe

Ja han virket som en ålreit fyr han på SK, hyggelig og god service som du sier. Tilbød seg å slenge med en dribillig forsikring også :)

Du får bla Autopower CTC Stage 2, håndholdt enhet som oppdaterer på 5 minutter. Da har du 270 hester og 560 nm, hvis ikke så har ESS ett par softwarer som kan gi 231 hk/500 nm, 260 hk/550 nm og værstingen 285 hk/612 nm :)

Ja Frank som han heter er grei, men den forsikringen er kun billig det første året :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værstingen 285 hk/612 nm :)

På automat, med partikkelfilter på plass? Lukter grundig "testing" lang veg.

Jeg har sagt det til deg før, og sier det igjen, lol.

Ikke ta dette personlig, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værstingen 285 hk/612 nm :)

På automat, med partikkelfilter på plass? Lukter grundig "testing" lang veg.

Jeg har sagt det til deg før, og sier det igjen, lol.

Ikke ta dette personlig, men

De leverer det iallfall:

http://www.esstuning.com/products/x25d- ... age-2.html

Jeg personlig hadde ikke turt å ha denne, en bekjent med E61 525d LCI ringte på denne og ble faktisk anbefalt av ESS å gå på Stage 1 i stede da han hadde automat :? Ikke noe grunn til å ta noe personlig her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er god for veldig mye (med rett modifiseringer - oppimot 400hk). Men det krever at en bytter en del deler.

Automatkassa på disse er det svake leddet, deler kasse med 2,0d. Dette gjør at du får vibrasjoner fra fjærene i Lock up clutchen i converter (samme som dm svinghjul vibrasjoner).

Derfor må man være forsiktig med hvordan man setter opp karakteristikken, og bruke gir spesifikke momentbegrensere. Vi har "steg 2" 265+hk (fjerner da part filter) som akkurat går. Vi kan ta ut litt mer med å jobbe med momentkurve oppimot tilstand på converter på den spesifikke bilen.

Steg 3 er satt til 285hk, og egentlig forbeholdt manuelle biler. Steg 4 foreløpig satt til 330hk, også her manuelle biler.

Greia med partfilter er at det puster veldig bra på nyere biler, og veldig dårlig på godt brukte biler. Derfor tar vi ikke ut mer enn 250hk uten også å fjerne dette. Det er naturligvis mulig å tøye strikken lengre om part filteret er i god stand (evt bare la den justere seg kraftig ned når mottrykket stiger), men vi har valgt å legge nivåinndelingen der den er.

Fredrik, tar det ikke personlig :) Det bør ikke du gjøre heller :)

edit:

Veldig enkelt å bruke sånne "gjør det selv" produkter. Husk mva på den prisen.

-TRF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til ESS så hjelper de deg nok :) Trivelig og bra folk.

Ingen som stiller "kasse garanti" på eldre biler. Det er så mye annet som forårsaker problemer enn tuningen at det blir risikofylt (eks gm kassa som tuning fikk skylda for havari, og det stort sett alltid dreier seg om andre problemer enn tuning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...