Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Da har jeg handlet "nyere" bil. Denne gangen ble det en 3serie E91 2008 modell med 57.000 på telleren 3 liter med 197 hk. Utstyr: VIN WBAVU71090KG92054 Type code VU71 Type 325D UL (EUR) E series E91 () Series 3 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57/T2 Displacement 3.00 Power 145 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2007-11-12 S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S1CBA CO2 equipment S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S249A Multifunction f steering wheel S255A Sports leather steering wheel S2HBA BMW light alloy wheel, spider spoke 160 S320A Deleted, model lettering S386A Roof railing S402A Panorama glass roof S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S502A Headlight cleaning system S507A Park Distance Control (PDC), rear S521A Rain sensor S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S606A Navigation system Business S612A BMW Assist S616A BMW Online S633A Preparation, mobile phone, Business S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA Control, Teleservices P7RPA Advantage package P7RSA Package Comfort S7SNA Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth L801A NATIONAL VERSION GERMANY S863A Dealer List Europe S879A On-board literature, German S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP S321A Exterior parts in vehicle colour S4AGA Interior trim finishers Titanium matt S520A Fog lights S548A Kilometre speedo S851A Language version German Negativt med bilen: Den har ikke M-tech Ikke facelift Men jeg ser ikke helt hva som kan gjøres med den bilen, syns den var fin som den var. Så har ikke planer om å gjøre noe med den. Fåreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Fin touring det der ja, eneste som jeg ser er at den bør ha blackline baklykter som løfter helhetsinntrykket betraktelig, samt kanskje toning av ruter. Og motoren der er bare lekker! Med chipping så blir den motoren frisk Grattis med fin vogn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Takk for det! Ja chipping, toning av ruter og kanskje bytte grill og lykter bak. Mulig å bytte grill til sort tar vekk for mye av detaljene. Som du ser så er det jo ikke shadowline på denne. Syns det i grunnen så greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Gratulerer med kjempe bil, denne blir du garantert fornøyd med Som allerede nevnt så vil jeg anbefale Black line lykter ja, det løfter inntrykket mange hakk. Men velg for all del originale, de du kjøper billig på GS ser jalla ut Anbefaler på det sterkeste en software oppdatering på effektsiden, har selv 265 hester i min og det er en opplevelse å kjøre. Grisemorro rett og slett Ser du har handlet hos SK Autoimport i Sørlandsparken, det var der jeg kjøpte min også Hyggelige folk med god service Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Sweet! Hvor chippet du din og hvor mye betalte du? 265!!? Jeg sitter å sugler bare av tanken! hehe Ja han virket som en ålreit fyr han på SK, hyggelig og god service som du sier. Tilbød seg å slenge med en dribillig forsikring også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Sweet!Hvor chippet du din og hvor mye betalte du? 265!!? Jeg sitter å sugler bare av tanken! hehe Ja han virket som en ålreit fyr han på SK, hyggelig og god service som du sier. Tilbød seg å slenge med en dribillig forsikring også Du får bla Autopower CTC Stage 2, håndholdt enhet som oppdaterer på 5 minutter. Da har du 270 hester og 560 nm, hvis ikke så har ESS ett par softwarer som kan gi 231 hk/500 nm, 260 hk/550 nm og værstingen 285 hk/612 nm Ja Frank som han heter er grei, men den forsikringen er kun billig det første året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 værstingen 285 hk/612 nm På automat, med partikkelfilter på plass? Lukter grundig "testing" lang veg. Jeg har sagt det til deg før, og sier det igjen, lol. Ikke ta dette personlig, men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 værstingen 285 hk/612 nm På automat, med partikkelfilter på plass? Lukter grundig "testing" lang veg. Jeg har sagt det til deg før, og sier det igjen, lol. Ikke ta dette personlig, men De leverer det iallfall: http://www.esstuning.com/products/x25d- ... age-2.html Jeg personlig hadde ikke turt å ha denne, en bekjent med E61 525d LCI ringte på denne og ble faktisk anbefalt av ESS å gå på Stage 1 i stede da han hadde automat Ikke noe grunn til å ta noe personlig her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 TRF-Racing, hva er mulig å få da? rundt 260? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Tror jeg bestiller denne. http://www.esstuning.com/products/x25d- ... age-1.html Har aldri chippet en diesel bil, er det noe pes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Motor er god for veldig mye (med rett modifiseringer - oppimot 400hk). Men det krever at en bytter en del deler. Automatkassa på disse er det svake leddet, deler kasse med 2,0d. Dette gjør at du får vibrasjoner fra fjærene i Lock up clutchen i converter (samme som dm svinghjul vibrasjoner). Derfor må man være forsiktig med hvordan man setter opp karakteristikken, og bruke gir spesifikke momentbegrensere. Vi har "steg 2" 265+hk (fjerner da part filter) som akkurat går. Vi kan ta ut litt mer med å jobbe med momentkurve oppimot tilstand på converter på den spesifikke bilen. Steg 3 er satt til 285hk, og egentlig forbeholdt manuelle biler. Steg 4 foreløpig satt til 330hk, også her manuelle biler. Greia med partfilter er at det puster veldig bra på nyere biler, og veldig dårlig på godt brukte biler. Derfor tar vi ikke ut mer enn 250hk uten også å fjerne dette. Det er naturligvis mulig å tøye strikken lengre om part filteret er i god stand (evt bare la den justere seg kraftig ned når mottrykket stiger), men vi har valgt å legge nivåinndelingen der den er. Fredrik, tar det ikke personlig Det bør ikke du gjøre heller edit: Veldig enkelt å bruke sånne "gjør det selv" produkter. Husk mva på den prisen. -TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Så da kan jeg fint bestille den jeg linka over der? Men ryker kassa mi så får jeg ikke en dritt tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Pen bil, men en liten rettelse; du har en e91. e90 er sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Send en mail til ESS så hjelper de deg nok Trivelig og bra folk. Ingen som stiller "kasse garanti" på eldre biler. Det er så mye annet som forårsaker problemer enn tuningen at det blir risikofylt (eks gm kassa som tuning fikk skylda for havari, og det stort sett alltid dreier seg om andre problemer enn tuning). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Kan jeg slenge meg på med ett spørsmål når vi først er i gang? Er det farlig at jeg har partikkelfilter og 265 hester? har kjørt med dette i 2,5 år og 40 000 km men har ikke merket noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå