Gå til innhold

F10/11 facelift - 520d med xdrive

Share

Anbefalte innlegg

Jeg snur! #-o Jeg hadde ikke kjøpt 518d for å spare 20.000! :shock: Det blir for liten prisreduksjon når bilen fort koster over 600.000 etter at utstyrt er inkl. Hadde jeg spart 40-50.000 hadde jeg nok valgt 518d fremfor 520d, blir mye ekstra-snadder av slike beløp.

Hadde de kuttet ut den 163 hk og heller kun solgt 184 hk versjonen av 520d, ville det blitt et mer betydelig skille og da kunne jeg sett en god mulighet for 518d. Dette skjer sikkert aldri ettersom 520d med 163 er en slager de ikke kan kødde med i Noreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke være vanskelig, men litt må jeg prøve å være :? tittet raskt på finn.no

2009-2011 1 serie diesel under 120hk. Det var da 50 under 100hk og 53 over. Jeg trodde helt klart det skulle være flere med LE utgaven så jeg ble overrasket!

Ja 1-serien er kanskje unntaket, nesten iallfall :P Men ser vi på X3 2004-2010 for å omfatte alle E83 så finnes det 6 stk under 150 hester(elle disse er 18d) og 158 mellom 150 og 199 hk. Noen få av disse er selvsagt 20I og 2,5I men godt over 100 stk er 20d med 163 hester eller 177 hester.

Går vi over på E6x så er det kun 6 stk 520d LE som ligger ute, hele 381 E6x med diesel har mellom 150 og 177 hester med søket på 2003-2010. I perioden 2006-2007 hvor LE var tilgjengelig så finnes det dobbelt så mange 525d, ja til og med 530d er i helt klart flertall :)

Finn.no er ikke beste kilden å hente informasjon i fra, men det gir likevel en viss pekepinn på hvor landet ligger :) Jeg vet ikke hva som er så forskjellig fra de forrige "budget" modellene at en F10 518d skal slå bedre ann enn tidlige forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3-serien er det ca 20000kr i forskjell mellom 318d 143hk og 320d 163hk, så det er kanskje en indikasjon på forskjellen på 5-serien også.

Dette tallet har jeg bitt meg merke i også.

Men hvis vi ser på avgiftsdelen, er 19 av de 20 tusen avgifter. Uten avgifter koster altså en 320d i Norge vel 1.000 kroner mer enn en 318d.

I Tyskland skiller det 20.000 kroner i bilprisen mellom 318d og 320d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kanskje også en mulighet for at av de 50 90hk som ligger ute nå lå 45 av disse der også for en mnd siden, og om en mnd... mens rulleringen på 116hk er vesentlig høyere.. Det er ihvertfall min oppfatning, uten at jeg har noen statistikk å vise til, men det kan nok skaffes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt prøve å få noe statistikk på dette i løpet av uken.

Med tanke på x3 18d så er det litt feil å sammenligne denne. Velger du denne modellen så må du automatisk velge manuelt gir. Jeg mener å husk at 520d hadde 150hk som le utgave og så ble den senere oppgradert til ett høyere antall hk på le.

Igjen ikke for å være vanskelig, men antall solgte LE i forhold til antall norsk solgte med full hk er nok i overvekt til LE. Jeg har ingen tall på dette, men har jobbet noen år med Bmw så det er en følelse jeg har. Skal som sagt sjekke om jeg kan få noen tall på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt prøve å få noe statistikk på dette i løpet av uken.

Med tanke på x3 18d så er det litt feil å sammenligne denne. Velger du denne modellen så må du automatisk velge manuelt gir. Jeg mener å husk at 520d hadde 150hk som le utgave og så ble den senere oppgradert til ett høyere antall hk på le.

Igjen ikke for å være vanskelig, men antall solgte LE i forhold til antall norsk solgte med full hk er nok i overvekt til LE. Jeg har ingen tall på dette, men har jobbet noen år med Bmw så det er en følelse jeg har. Skal som sagt sjekke om jeg kan få noen tall på det!

Da må det være ett sært fenomen for Oslo! Min far kjøpte ny E60 520d i 2007 og jeg husker det var snakk om LE modellen, ikke som aktuell modell med hva forskjellene da var. Selgeren sa den gang at de bare hadde solgt noen få biler og at hovedtyngden av interessen lå på 520d med 163 hester :)

Fint om du får tak i noe informasjon på dette, jeg kan nemlig ikke vise til noe her annet annet jeg tviler STERKT på at de solgte flere LE modeller av E6x. 520d LE kom forøvrig KUN med 150 hester, det visste vel du som BMW selger? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jo. "LE" etter 09/2007 fikk jo 163hk, selv om den offisielt sett ikke het LE. Modellen var imidlertid en strupet versjon av 177hk utgaven.

Nettopp og da snakker vi 520d! Bilene med LE betegnelsen kom kun med 150 hester og ikke noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturligvis klar over hva modellene heter og ikke heter. Vi snakker fortsatt om en nedstrupet modell. Om den heter LE, Less Powered, Ekstra treig eller hva enn man vil kalle det blir på en måte ett fett. På folkemunne vil nok E60/E61 520d fra 09/2007 bli kalt en LE / Limited Edition slik som før denne perioden og det er nok det Milhouse sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturligvis klar over hva modellene heter og ikke heter. Vi snakker fortsatt om en nedstrupet modell. Om den heter LE, Less Powered, Ekstra treig eller hva enn man vil kalle det blir på en måte ett fett. På folkemunne vil nok E60/E61 520d fra 09/2007 bli kalt en LE / Limited Edition slik som før denne perioden og det er nok det Milhouse sikter til.

Men 163 hesten heter ikke LE, basta punktum finale end for story :wink: Gjør nå ikke dette så fordømt vanskelig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 163 hesten heter ikke LE, basta punktum finale end for story :wink: Gjør nå ikke dette så fordømt vanskelig da...

Jeg gjør ikke ting vanskelig., men du skjønner åpenbart ikke poenget. Du har i tillegg gått tom for argumentasjon og har skrevet det samme i de tre siste innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke ting vanskelig., men du skjønner åpenbart ikke poenget. Du har i tillegg gått tom for argumentasjon og har skrevet det samme i de tre siste innleggene dine.

Tom for argumenter, det er jo ikke noe mer å argumentere for. Jeg vet at 163 hestern i LCI er en egen Norgesutagave men den heter ikke LE, den heter ikke noe annet enn 520d. Årsaken til at jeg har gjentatt meg selv er jo fordi unge Saltkjelen junior nekter å gi seg, merklig nok.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...