norbakken Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 (edited) Hei! Etter noen år her på forumet fant jeg ut at det nå var på tide å lage en liten tråd. Har blitt den heldige eier av en '85 518i, og deler gjerne litt av den med dere. Bilen er registrert på dagen to år før jeg ble født, og det i seg selv var jo grunn nok til å kjøpe den Ellers har den hatt samme eier fra 1986 til 2008, da min bror kjøpte den. Så har den vært i en annen manns eie fram til jeg kjøpte den for en knapp måned siden. Siden 1986 har den kun gått i Nord-Norge, og fram til 2008 ble den brukt som sommer- og feriebil. Med den bakgrunnen kan dere selv tenke dere hvordan den er med tanke på rust, sammenlignet med andre E28'r med 250.000 på klokka Mine planer for denne er å bruke den nå i sommer, og så sette den på lagring når høsten og saltet kommer snikende. I vinter håper jeg å få gjort noe med det som er av rust, samt vanlig og forefallende vedlikehold. Jeg har lyst å holde den så original som mulig, så foreløpig blir den stående på de ultrakule 14"-felgene, og så blir cd-spilleren erstattet med en original BMW radio/kassett. Hvis noen har orange blinkelys så kjøper jeg dem gjerne! Men nok kjedelig prat, her har dere noen bilder... Edited May 20 by norbakken Sjakalen and Nytern 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjørgen Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Nydelig bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Forbløffende: 518i med pinjegrønt interiør og originale registreringsskilter. Nesten så man snur seg mer etter en sånn en enn etter en langt mer alminnelig, ihjelstylet E28. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjørgen Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Forbløffende: 518i med pinjegrønt interiør og originale registreringsskilter. Nesten så man snur seg mer etter en sånn en enn etter en langt mer alminnelig, ihjelstylet E28. Enig! Den var også så hel og fin ta godt vare på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Forbløffende: 518i med pinjegrønt interiør og originale registreringsskilter. Nesten så man snur seg mer etter en sånn en enn etter en langt mer alminnelig, ihjelstylet E28. Enig! Den var også så hel og fin ta godt vare på den Takk takk Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger, synes E28 passer det også, men de helt originale begynner å bli veldig sjeldne så jeg satser nok på det! Storkoser meg bak rattet, så jeg skal nok passe på den ja. Hvis noen har pinjegrønne velourmatter til salgs så rop ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger, Ja, gjør det. Lyst til å selge bruskorkfelgene billig? Kan sikkert brukes til å kveile opp hageslange på eller noe sånt... (Jeg hadde egentlig en lite evil plan om å kjøpe opp alle originale 14-tommers felger slik at det bare var jeg igjen som kjørte rundt på dem. ) Originale velourmatter er en liten utfordring, siden det skal godt gjøres å finne et komplett sett der alle er noenlunde pene. Koeds sett er et alternativ. Ikke like bra, og kun i grått - men prisen er ganske attraktiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjørgen Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger, Ja, gjør det. Lyst til å selge bruskorkfelgene billig? Kan sikkert brukes til å kveile opp hageslange på eller noe sånt... (Jeg hadde egentlig en lite evil plan om å kjøpe opp alle originale 14-tommers felger slik at det bare var jeg igjen som kjørte rundt på dem. ) Hehe! Jeg har ett sett i veldig bra stand du kan få for en billig penge Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MoePower Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Her skal det følges med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Skjer ikke fryktelig mye her, er eksamenstid så lesing må visstnok prioriteres Men jeg var på Rudskogen på lørdag og traff en bråte hyggelige folk! Lærte en hel del, og så var det ikke minst utrolig mye flott å se på. Klassisk sharknose-BMW ass, blir ikke penere enn det Er forresten på jakt etter noen som kunne tenke seg å bytte traversforingene mine... Anyone?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 E28'n har fått pakke i posten i dag og vi venter spent på åpningen i kveld... Stay tuned! Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Hurra Pakken inneholdt en original radio/kassett fra en E36, men i et design som står fint til resten av interiøret mitt (sier vel mest om radiodesignet til BMW egentlig...). Nå blir utfordringen å finne en overgang som passer kontakten bak på radioen og standard iso. Noen som har tips til hvor jeg finner sånt? Her er et dårlig mobilbilde, og jeg er ett skritt nærmere originalt interiør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Tenker du på noe omvendt av denne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Tenker du på noe omvendt av denne? Hehe, jeg tenker vel akkurat den ja Må visst bli litt flinkere til å sjekke ebay, kan visst kjøpe alt der Takk takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Der Barockengel Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Men jeg trodde du skulle ha noe omvendt: Linken var vel for montering av ISO-stereoenhet i BMW med original BMW-kontakt. Skal ikke du montere moderne BMW-stereo i gammel BMW uten BMW-kontakt, evnt. med ettermontert ISO-kobling? I så fall skal vel du ha noe sånt. Ah, the confusion. Kjekk kassett-radio, forresten. Skikkelig moderne greier med RDS og saker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbakken Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Men jeg trodde du skulle ha noe omvendt: Linken var vel for montering av ISO-stereoenhet i BMW med original BMW-kontakt.Skal ikke du montere moderne BMW-stereo i gammel BMW uten BMW-kontakt, evnt. med ettermontert ISO-kobling? I så fall skal vel du ha noe sånt. Ah, the confusion. Kjekk kassett-radio, forresten. Skikkelig moderne greier med RDS og saker. Der var jeg nok litt rask på labben ja, du har selvfølgelig helt rett! Jeg skal ha original radio til å passe med moderne ISO-kontakt, og da er det den siste her jeg trenger Hehe, kjempemoderne ja, må jo ha såpass som RDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now