Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

Takk. Gulvet havnet selvfølgelig akkuratt i koblingene, men kunne ikke hatt det særlig lavere og høyere hadde blitt altfor høyt. En ting jeg ser nå er at jeg kunne prøvd å fått vridd tanken slik at koblingene hadde havnet under gulvet. Men da må jeg få laget fester. Hmmm..

En inn fra kompressor, to ut til ventilblokk (kunne hatt en, men tenker det er bedre med to), en påfyllingsventil, en sikkerhetsventil og en trykksensor.

Har to ledige hull nå, så lurer på å lage til en til luftverktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttertrekker bruker jeg ikke, momentnøkkel på hjulbolter, men er jo greit å kunne fylle luft i dekkene feks. :)

Men jeg ser nå at jeg er nødt å vri tanken og lage nye gulvplater.... :lol: Det vil se mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri tanken ja, men ellers ser det tøft ut! Blir rått å se det ferdig ;)

Takker!

Neinei, men dra fram slangen å fylle luft da:-), syns det såg kanonbra ut sånn du har det nå jeg da men:-))

Ser nå hva du mener, spg ikke de koblingene først:-p, men med elokserte koblinger eller noe annet kult, kunne det jo blitt litt tøft å hatt de ned der?, om en gjorde det skikkelig liksom?:-)

Koblingene er messing, så er ikke så mye å gjøre med de. Kunne sprayet litt plastidip på de for å få de litt mindre synlige.

ser bra ut dette :)

men ja skulle fått vridd tanken.

mye trykk er det i det her?

Ja, må få vridd den imorgen. 200psi blir det i tanken. ca 14 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort litt idag også. Fikk tak i gjennomføringsgummi idag, sånn at jeg kan begynne å trekke luftslanger! Begynner nok på det imorgen.

Før var tanken skrudd rett ned i platen med spacere. For å få tanken vridd begynte å skråskjøre noen trebiter for å feste i, men gav opp etter mye prøving og feiling. Så fant jeg noen solide vinkler som jeg bøyde til 45 grader. Grunnet to strøk og to strøk sort matt:

9310205082_10012f83e7_b.jpg

Så måtte jeg jo tette igjen de overflødige hullene og trekke om på nytt:

9307419949_1c7d6f51c9_b.jpg

Resultatet ble SÅ mye bedre nå! Må bare få lakkert sidene så er jeg meget fornøyd. Skøytene vises ekstra godt på bildet pga lyset, men er mindre synlig i virkeligheten.

9307419423_0799ea8efa_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blei mye penere ja ;)

En mer clean look :)

Takker, meget fornøyd nå!

Ser utrolig bra ut :)

Takk!

YES! :D Ble så mye bedre når du fikk gjemt koblingene!

Har du funnet ut hvor man får kjøpt stoff lakk enda?

Enig! Var ikke litt fornøyd med at alle koblingene viste.

Ja, har funnet en nettside som selger vinyllakk. Men det koster 300kr for en boks, og jeg trenger sikkert 3-4 bokser til alt. Så jeg lurer på om jeg skal prøve å trekke om bekledningen med filt jeg også. Hvis du har fått det til så bør det jo være muligheter for at jeg klarer det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...