Frode D Skrevet November 19, 2015 Forfatter Share Skrevet November 19, 2015 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 19, 2015 Share Skrevet November 19, 2015 Har du kun kjøpt sentere til ACS 2? Skal du handle deler å skru sammen selv? Vurderer selv også å bytte lepper bak så jeg kan gå opp til 10" Hvor regner du med å kjøpe deler fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 20, 2015 Forfatter Share Skrevet November 20, 2015 Har du kun kjøpt sentere til ACS 2? Skal du handle deler å skru sammen selv? Vurderer selv også å bytte lepper bak så jeg kan gå opp til 10" Hvor regner du med å kjøpe deler fra? Skal skru de sammen selv ja. Har vært i kontakt med de her: http://ewheelworks.us/ Skulle egentlig kjøpe fra http://www.felgenfuchs.de/ , men det var tydligvis feil lepper de har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 (endret) Takker. Kanskje jeg også skulle handlet / hørt der... har du fått noen priser av de? hørt at skruene til disse skal koste flesk.. (titan skruer i mine vertfall)Må få delt de å målt ut hvor stor leppe jeg har plass til bak.. pr nå er det 4stk 8,5x18 ET15Jeg har også sett på felgenfuchs.. har prøvd å finne ut hva som er forskjellen på ACS lepper og Kerscher lepper de sist nevnte er en del billigere men begge er 35 hull. Bygger du dine i alu eller rustfritt? Endret November 20, 2015 av Tyggern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 20, 2015 Forfatter Share Skrevet November 20, 2015 Takker. Kanskje jeg også skulle handlet / hørt der... har du fått noen priser av de? hørt at skruene til disse skal koste flesk.. (titan skruer i mine vertfall) Må få delt de å målt ut hvor stor leppe jeg har plass til bak.. pr nå er det 4stk 8,5x18 ET15 Jeg har også sett på felgenfuchs.. har prøvd å finne ut hva som er forskjellen på ACS lepper og Kerscher lepper de sist nevnte er en del billigere men begge er 35 hull. Bygger du dine i alu eller rustfritt? Ja, jeg har fått priser av de. Du får ta kontakt med de for å få et tilbud. Titan skruer er nok ikke lett å få tak i, tror ikke du får kjøpt de nye(?). Jeg sendte mail til felgenfuchs og de har ikke lepper som passer til ACS type 2. Vanligvis har 18" felger et senter på 16", men på Type 2 er senteret 16,5". De kunne lage lepper til meg men da må jeg frese av den senteret for å få det nedi, og det er uaktuelt. Blir nok alu på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Har de ikke? Det står jo på hjemmesiden deres at de har klare for sending til ACS type 2 18" både 3,75" og 4,25" ..http://www.felgenfuchs.de/index.php?cl=details&cnid=c402ee94b22c3cffbc73a2c003a91d48&anid=c0c90538e7748205710e08fc7cbc7d23&listtype=list&&sid=259816a75441aaa5bba0d5339fcd33c7〈=1 Da får jeg måle ut hva jeg trenger å sende de forespørsel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 20, 2015 Forfatter Share Skrevet November 20, 2015 (endret) Har de ikke? Det står jo på hjemmesiden deres at de har klare for sending til ACS type 2 18" både 3,75" og 4,25" .. http://www.felgenfuchs.de/index.php?cl=details&cnid=c402ee94b22c3cffbc73a2c003a91d48&anid=c0c90538e7748205710e08fc7cbc7d23&listtype=list&&sid=259816a75441aaa5bba0d5339fcd33c7〈=1 Da får jeg måle ut hva jeg trenger å sende de forespørsel Ja, syns det er dårlig info på siden deres. Eneste grunnen til at jeg fant ut av dette var at jeg sendte mail og spurte om nøyaktige mål på leppene og la med bilde av senterene mine... Her er mailen jeg fikk: "Hello, thanks for the interest in my rims and barrels…….I have to inform you that will have to do some drilling on the centers……otherwise the the outer lips for ACS will not fit ( the center does not go through the outer lip without drilling)…." Syns mailen var litt uklar så jeg spurte om jeg måtte frese av senteret i diameter for å få det til å passe: "Hello, yes….that is correct…the diameter of the center is too big…….my rims are not the originals…originals you only get from ACS…..." Endret November 20, 2015 av Frode D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Blir mye frem og tilbake her nå, men det er vel mye derfor en sitter på forum for å dele info og erfaringer.. Setter vertfall pris på slik info jeg... godt jeg ikke bestilte her om dagen da, men får jo håpe at han hadde informert om at det måtte gjøres modifikasjoner før han hadde sendt de.Spesielt for min del siden jeg bare skulle byttet 2 ytterringer, men bestemte meg for å vente til jeg fikk målt om det er plass til 4,75" eller 4,25 ringer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 20, 2015 Forfatter Share Skrevet November 20, 2015 Blir mye frem og tilbake her nå, men det er vel mye derfor en sitter på forum for å dele info og erfaringer.. Setter vertfall pris på slik info jeg... godt jeg ikke bestilte her om dagen da, men får jo håpe at han hadde informert om at det måtte gjøres modifikasjoner før han hadde sendt de. Spesielt for min del siden jeg bare skulle byttet 2 ytterringer, men bestemte meg for å vente til jeg fikk målt om det er plass til 4,75" eller 4,25 ringer... Ja, det var bare flaks for meg også. Hadde gått på en skikkelig smell selv, om jeg bare hadde bestillt. Kanskje de passer til Type 1, de som har gjennomgående bolt over eikene. - Da var alt av elektronikk osv i bagasjerom demontert. Får vel bygge opp igjen bagasjerommet slik at jeg kan beholde subben i gulvet, samt trekke det om i et anent stoff enn alcantara. Var ikke fornøyd med utseende på det. Ble litt ivrig så endte opp med å demontere alt frem til stolene siden det skal farges. andreaskarm, MarcusSteffensen og Torek reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Tviler på det ACS 1 er OZ. made og har 40 hull samme som futura mener jeg.ACS 2 er laget av Ronal.. Får grave videre i informasjonen Greit å ha alt ute når en skal farge opp. Har skikkelig trua på det brune interiøret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 21, 2015 Forfatter Share Skrevet November 21, 2015 Tviler på det ACS 1 er OZ. made og har 40 hull samme som futura mener jeg. ACS 2 er laget av Ronal.. Får grave videre i informasjonen Greit å ha alt ute når en skal farge opp. Har skikkelig trua på det brune interiøret! Det kan godt hende. Det blir nok bra når jeg er ferdig. - Da var luftunderstellet lagt ut for salg: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67591410 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Da var bilen EU-godkjent for to nye år. Digg å få det gjort før vinteren slår inn Ikke en dårlig foring enda, selv etter to år med luftunderstell. Nå er så og si alt av luftunderstellet demontert også, så det blir lagt ut for salg om ikke så lenge. Ta gjerne kontakt om interesse, det passer til E9x og E8x. Jeg fikk jo også en ny fargeprøve fra Leatherique på mandag. Den var litt mer oransje enn den forrige, og det var egentlig akkurat det jeg ikke ville ha. Det førte til at jeg likte den første fargen bedre, men er fortsatt usikker siden den ser veldig rød ut i kaldt lys. BMW Terracotta til venstre, Porsche Terracotta til høyre: Venter på en ny fargeprøve før jeg bestemmer meg, men det er en annen farge enn Terracotta. Skal du sprøyte fargen? Ser ikke helt for meg at dette kan bli bra! Man vil se at det ligger et lag med lakk i sømmene dine. Vil tro det er vanskelig å farge når sort er utgangspuntet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Skal du sprøyte fargen? Ser ikke helt for meg at dette kan bli bra! Man vil se at det ligger et lag med lakk i sømmene dine. Vil tro det er vanskelig å farge når sort er utgangspuntet... Man bruker pensel på sømmene først, så sprayer man tynne lag med farge. Hvis du har noen tips å komme med så fyr løs. Dette er farget fra sort til cinnamon med leatherique: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=779458 ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Tror dette kan bli veldig bra! Sjekket tråden på E90post, og det ser jo veldig originalt ut. Eneste jeg leste som virket litt skremmende vedr. holdbarhet; "it should last at least 2 years like it did on my m3 before i traded it in." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Tror dette kan bli veldig bra! Sjekket tråden på E90post, og det ser jo veldig originalt ut. Eneste jeg leste som virket litt skremmende vedr. holdbarhet; "it should last at least 2 years like it did on my m3 before i traded it in." Bekymrer meg ikke så mye over det. En annen som har gjort det har hatt det i flere år og det viser ikke tegn til slitasje. Det børe holde like lenge som originalt så lenge man gjør det riktig. Evenol reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå