Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Går en Mercedes SL65 AMG Black Series på Lørenskog. Hvis jeg ser den igjen får jeg prøve å få tatt bilde. MEd rotiform konkave felger og matt gråfarge, helt rå!

Det er en pervers bil :D Vet ikke hvor Henning Solberg holder til, men husker en artikkel om at han hadde bestilt seg en.

Hadde gjerne hatt en CLK Black Series, det er topp 10 drømmebil for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en Mercedes SL65 AMG Black Series på Lørenskog. Hvis jeg ser den igjen får jeg prøve å få tatt bilde. MEd rotiform konkave felger og matt gråfarge, helt rå!

Det er en pervers bil :D Vet ikke hvor Henning Solberg holder til, men husker en artikkel om at han hadde bestilt seg en.

Hadde gjerne hatt en CLK Black Series, det er topp 10 drømmebil for meg :)

Går også en hvit SL65 Black series i oslo, med svarte hjul. Sett den et par ganger i det siste, tøff skute! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLK-GTR er helt værst, men interiøret skuffer så til de grader. Har du sett instrumentet, likner noe fra en 190E :lol:

Nei, de ser vel igrunn som om de er skrudd sammen i et gammelt skur. :) når det er sagt synes jeg det først er de siste årene Mercedes har begynt med "moderne" førermiljø.

Uansett så er jeg redd for at det er noe jeg noengang trenger å bekymre meg over. :D

Som jeg nevnte i den andre tråden, finnes det andre superbiler i Norge av betydning? Biler det gjerne bare finnes en av her til lands og man sjeldent hører om.

Ja, det finnes en noen Superbiler som er ganske så spesielle, de jeg vet om er:

Koeniggsegg CCXR eies av en av partnerene i Autostrada Sport, den var med i Gumball i år. Han fikk faktisk prisen for først til Manaco :D

63b37b9696eda3a064cd7eec53029f82.jpg

8801582801_88e24f382d.jpg

Jeg mener dette er den gule CCR som hadde TF reg. Vet ikke mye om denne nå, men den var til salgs hos Eker i Østfold for ikke veldig lenge siden. Denne var også med på årets Gumball :)

550324_568319466522469_2002928423_n.jpg

Om det teller så kjøpte jo Dag Høili 6stk CCXer i Edition utgaver. Ingen av de hadde Norske skilt, men de var mye i Norge. Tror han har to igjen nå.

images?q=tbn:ANd9GcS6eCyD2q3yXTiNobcR8J_Z1ywRt8F45Sw3qIaL7ZeOgjWYqrEN7A

Ferrari F40 med AR reg er eneste i Norge om man ser bort ifra en bil som holder på å bli bygd opp. Holder til i Tønsberg området. Dette er bilen Dag Høili importerte på 90 tallet.

tumblr_m7d9eniBO81qm83suo1_500.jpg

Her ett bilde fra Autostrada, når vi hadde den:

2zviy195a835b0vbu3g9.jpg

Så skal det være 288GTO, enda en F40, F50 og Enzo på vei til Stavanger, er en kar der som har bestemt seg for å samle litt :mrgreen: Han har også en Bugatti EB110 som skal på Norske skilter.

MB SLR er det vel flere av i Norge:) Stordalen har en, gamle til vaskebakke osv. Vet det går en i Larvik som vi solgte, Sølv med Rødt skinn. Henning Solberg har SLR, sammen med en uregget SL65 Black series og SLS (han har faktisk en 458 Italia også, kjøpt av oss)

SL65BS til Henning

oecv26y7dx3icg0psc5v.jpg

Porsche Carrera GT er det vel flere av. Eneste jeg kjenner til er gamle bilen til Stig Henriksen fra Tromsø, men han eier vel ikke den lenger.

3593407682_20ee3a2037_z.jpg?zz=1

Porsche GT2RS, denne solgte vi ny. Så vidt jeg vet en av to i Norge. Går på Nesøya:

nhu0imzz1ia9c2nzpeao.jpg

Ford GT solgte vi nylig til en kar fra Oslo. Rød/Hvit. Har ett ganske kult bilde av denne, jeg kjørte den ned til ett Ferrari treff i Malmø for ett par år siden.

im0g0bseb0rnasv156zl.jpg

Er mange flere, men det er biler jeg kommer på for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du jobber hos Autostrada bmwZ, du var ikke med på lifestylemessen i Stavanger? :)

Her i Stavanger går det forøvrig endel "superbiler". Har ikke bilder av noen. Men kan nevne ett par jeg har sett den siste mnd. SLS amg, R8, Murcielago, gallardo, 911(er), rs5, rs6(c6), f10 m5, s8 d3 og DB9 cab.

Vi har jo ettpar kunder med XK, men dette er strengt tatt ingen superbil.

Ellers levert vi en ny F-type for ett par uker siden, dette er vel heller ingen superbil. Men rå er den hvertfall :)

7ss9b8ufva6htsvhvgft.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, dette blir en svært spennende tråd! :)

CRXen min parkerer jeg i en garasje i Oslo sentrum, der det også står en svart Gallardo Spyder med Autostrada skiltplater. :)

Eller så har naboen min her på Hasle en sølvgrå Ferrari F355 med mørkerød interiør og Kriessieg eksosanlegg (godkjent i vognkort). Han får klager hele tiden, men er det godkjent så er det godkjent :)

Finnes det Pagani i Norge?

Evt. Enzo Ferrari? Har en oppegående kompis som hevder at han har en kompis som fikk sin far sin. Faren eier visst endel restauranter rundt om i Norge (hovedsaklig italienske). Ringer det en bjelle? Jeg har ingen grunn til å tvile på kompisen min, han er godt voksen og svært ærlig såvidt jeg vet.

Har også sett en rød Ford GT med hvite fartsstriper ved Alexander Kiellandsplass. Der går det også hvertfall en vinrød Aston Martin V8 Vantage Roadster (tror du han får dameoppmerksomhet eller!).

Edit: Det finnes også en god håndfull Audi R8er i området. Sett de i all slags farger, skal prøve å holde styr på de neste spottingene. For min del er det ikke en spennende bil i det hele tatt, har en Audi forhandler rett ved og jeg har flere ganger trodd at det kom en TT i mot... Skjønner jo at det er R8 når den nærmer seg, da de gir inntrykk av å være brede og lave.

Den sølvgrå 355 med rødt skinn kjenner jeg til. Sist vi hadde den bilen hadde den Capristo stage3 eksos. Skikkelig god lyd i det anlegget.

Enzo, det tror jeg nok kompisen din drar en hvit en. Da må det ihvertfall være FXX som hadde en Norsk eier. Men ingen som vet hvor den er lenger!!!

Den vinrøde solgte vi for en måned siden :D

Når det gjelder Pagani, så finnes de dessverre ikke i Norge. Men når Autostrada hadde 10års jubileum, altså for 8år siden. Hentet vi opp 2stk fra Frankrike. Var Norsk eier, men han har dessverre gått bort. Så den ene bilen er solgt til Monaco og den andre står i Fransk forvaring(er visst noe uenighet om eierskap).

Men fikk kjøre den ene bilen, en Pagani Zonda Roadster S :mrgreen:

Den andre var en Orange Zonda S, som var med i en Top Gear episode. Jeg detailet også den bilen :lol:

Her er bilde av meg og Zondaen for 8 år siden:

1nge2v27vv62kgchw1ew.jpg

Prøvde forgjeves å få en av kundene våre til å kjøpe en Huayra, han avtalte faktisk ett møte med Pagani og var på fabrikken. Men han valgte å kjøpe LaFerrari :(

Som du kanskje skjønner er Pagani den store favoritten :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du jobber hos Autostrada bmwZ, du var ikke med på lifestylemessen i Stavanger? :)

Her i Stavanger går det forøvrig endel "superbiler". Har ikke bilder av noen. Men kan nevne ett par jeg har sett den siste mnd. SLS amg, R8, Murcielago, gallardo, 911(er), rs5, rs6(c6), f10 m5, s8 d3 og DB9 cab.

Vi har jo ettpar kunder med XK, men dette er strengt tatt ingen superbil.

Ellers levert vi en ny F-type for ett par uker siden, dette er vel heller ingen superbil. Men rå er den hvertfall :)

[ Bilde ]

Nei, var ikke med til Stavanger :(

Hvor jobber du? F-type er supergrom, er allerede levert biler i Norge ja. Kult :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den vil komme på bruktbørsen, men ikke nå. De første bilene blir levert først i 2014 og jeg er ganske sikker på at Ferrari skriver kontrakt med kjøperen på at den ikke kan selges det første året av eierskapet. Var ihvertfall slik de gjorde med Enzo. Så tidligst om 1,5år.

Slike avtaler, hvordan "håndheves" disse? Er det slik at man "kun" mister muligheten til å kjøpe flere slike biler i fremtiden om man bryter den, eller er det andre konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg kjører rundt i denne her oppe i det varme nord :)

IMG_9612.jpg

IMG_8359.jpg

Kan vel egentlig kalles superbil?

Og en annen kompis har vært på party på slottet til han karen i Frankrike og kjørt bla Zondacaben utpå natta, på crossbanen gubben sjøl hadde lagd utenfor. De fant den med fronten full av grus og dårlig fremdrift dagen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du jobber hos Autostrada bmwZ, du var ikke med på lifestylemessen i Stavanger? :)

Her i Stavanger går det forøvrig endel "superbiler". Har ikke bilder av noen. Men kan nevne ett par jeg har sett den siste mnd. SLS amg, R8, Murcielago, gallardo, 911(er), rs5, rs6(c6), f10 m5, s8 d3 og DB9 cab.

Vi har jo ettpar kunder med XK, men dette er strengt tatt ingen superbil.

Ellers levert vi en ny F-type for ett par uker siden, dette er vel heller ingen superbil. Men rå er den hvertfall :)

[ Bilde ]

Nei, var ikke med til Stavanger :(

Hvor jobber du? F-type er supergrom, er allerede levert biler i Norge ja. Kult :applause:

Bilpaviljongen, vi sto ved siden av dere på lifestylemessen med Jaguar og Landrover. Var vel såvidt jeg vet kun to stk. fra Autostrada der, som senere på kvelden introduserte meg til redbull og rødvin. Var visst en "autostradadrink" som de kalte. Farlig kombo :P

Ja F-type er helt rå. Vi liverte som sagt den første for ett par uker siden. Denne var med minste motor på 340hk. Nå venter vi ett par ila. juni, så får vi se hvordan de går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den vil komme på bruktbørsen, men ikke nå. De første bilene blir levert først i 2014 og jeg er ganske sikker på at Ferrari skriver kontrakt med kjøperen på at den ikke kan selges det første året av eierskapet. Var ihvertfall slik de gjorde med Enzo. Så tidligst om 1,5år.

Slike avtaler, hvordan "håndheves" disse? Er det slik at man "kun" mister muligheten til å kjøpe flere slike biler i fremtiden om man bryter den, eller er det andre konsekvenser?

Sånne avtaler er bare piss. Vet at det kom mange Enzo Ferrarier på markedet veldig kjapt etter lansering.

Edit: Ja, visstnok overvåker Ferrari bruktmarkedet og finner de ut av at en bil er solgt tidligere enn avtalt så er du ikke med på den ekslusive lista lenger...

Prøvde forgjeves å få en av kundene våre til å kjøpe en Huayra, han avtalte faktisk ett møte med Pagani og var på fabrikken. Men han valgte å kjøpe LaFerrari :(

Som du kanskje skjønner er Pagani den store favoritten :mrgreen:

Ja, hvem har ikke Pagani som nr. en :) Henger fem bilder av den på veggen her, har også Zonda F (favoritten) brosjyre signert av Horacio ;)

Husker faktisk den røde Zonda C12 S-en, men oransje hadde jeg ikke hørt noe om... :)

Han kunden som kjøpte La Ferrari, skal han ha den i Norge?

Ja, ang. Enzo Ferrarien... Mulig han bare har misforstått da. Jeg mente strengt at det ikke fantes noen Enzo Ferrari i Norge, men han er ikke bilinteressert og likevel holdt på sitt... Kanskje det var en Italia kompisen sin far hadde? Sikkert en god del uten peiling som tror MR2 er en Ferrari også (inkludert min far :lol: "Se, en Ferrari" "Gah, nei pappa!!")

Den FXXen er det garantert ikke, nei...

Kjenner forøvrig til en kineser fra Hong Kong som skal ha La Ferrari... Interessante her er at han solgte sin 997 GT3 RS fordi han sin 993 RS var morsommere å kjøre og solgte også sin F430 Spider og kjøpte 355 Spider igjen (fordi den var gøyere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den vil komme på bruktbørsen, men ikke nå. De første bilene blir levert først i 2014 og jeg er ganske sikker på at Ferrari skriver kontrakt med kjøperen på at den ikke kan selges det første året av eierskapet. Var ihvertfall slik de gjorde med Enzo. Så tidligst om 1,5år.

Slike avtaler, hvordan "håndheves" disse? Er det slik at man "kun" mister muligheten til å kjøpe flere slike biler i fremtiden om man bryter den, eller er det andre konsekvenser?

Vet ikke sikkert hvordan de håndheves, men Ferrari truer med å kjøpe bilen tilbake for samme pris som første eier betalte for den ved avtalebrudd. Dvs mindre enn hva den er verdt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...