Gå til innhold

Er dette dårlig service hos Bavaria Arendal?


stigerik
 Share

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg med en liten bremseslange her. Jeg var midt i skruingen, EU-kontrollfrist var dagen etter så da det så ut til at jeg også trengte ny bremseslange så ringte jeg Bavaria Arendal. De hadde den ikke på lager, men kunne ha den inne morgenen etter. Lettet bestilte jeg en, men 3-4 timer etterpå fant jeg ut at jeg ikke trengte den allikevel. Jeg ringte igjen og sa dette, men det hjalp ikke da delen allerede var på vei. De hadde også en grense på kr 500 (innpris) for å returnere deler. Så nå sitter jeg altså her, med en overflødig bremseslange jeg fikk i posten - riktignok til litt redusert pris. Jeg tilbød meg å betale returporto for delen, men det hjalp ikke.

Klart det ville kostet dem littegrann å sende delen tilbake, men jeg tenker at slik er det: Service koster litt for butikken, men det lønner seg alltid i det lange løp. Hvor mye koster det BMW Arendal at jeg forteller dette her og til alle vennene mine?

Uansett så forstår jeg dem jo, men er dere enige i at det er dårlig service allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si både ja og nei :? Det er jo forsåvidt litt dårlig reklame og kundebehandling å kreve kunden for tort og svie, hvis du ikke har en veldig spesiell bil så får de nok alltids bruk for en bremseslange. Men på en annen side så skjønner jeg jo at dette blir ett rent tap for dem fordi du var ubesluttsom, skjønner jo at de vil holde lagerbeholdningen så lav som mulig. Kan jo tenke deg så mye unødvendig de hadde hatt på lager hvis mange hadde bestilt varer de ikke trengte, så jeg forstår jo at de vil kreve ett gebyr for det :)

Ellers så skal de ha for rask levering og bra service for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette var dårlig service. De har sine regler med 500kr og folk i arbeid er dyrt i Norge. Skal de håndtere denne slangen først i Arendal for å få sendt den tilbake og så må den håndteres i andre enden når de mottar den i retur så blir det dårlig butikk for Bmw også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er også spørsmålet, hvor mye koster slangen veilende?

Hadde det vært en fabrikksny blokk til x antall lapper, så kunne jeg forstått at du hadde blitt sur, men ikke for en liten bremseslange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det fungerer i teorien her også, jeg vet at vi på jobben er litt slappe/snille på det der, men det er også en av grunnene til at det kanskje går litt dårligere enn det kunne gjort, så synes ikke var dårlig gjort, heller bra at de har noen faste linjer å gå etter og følger de, så folk ikke bestiller masse deler og ikke henter fordi de ikke trengte alikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell bare helt normalt. Skjønner di godt! Om di

Skal bestille sånne smådeler til folk hele tiden som folk ikke skal ha alikevell så kunne di stengt hele delelageret etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke problemet, tar en tlf og sier at han ikke trenger delen å er villig til og betale retur for delen han ikke trenger. ser på dette som service hos et verksted jeg bruker som service, vedlikehold og annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er mange opptatt med å forsvare BMW med nebb og klør.

Men dette er virkelig dårlig service, de ville ikke engang ta den tilbake om han betalte for retur.

Ja, de driver firma, men de driver også en servicebedrift.

Det spiller ingen rolle om bilen er kjøpt der, om det er en gammel E39 som de aldri har tjent en krone på som en sier her. Man har like stort krav til service på BMW uansett hvor man har fått bilen fra, mener du kanskje at man helst ikke burde fått deler i det hele tatt om man har en importert bil de ikke har tjent penger på OrjanBMW? Hva mener du med kjip E39? Det ville jo være en av de bremseslangene de var lettest å bli kvitt.

Fy skam Bavaria Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker for delebutikker/lager i seg selv, uavhengig av bavaria, bilia, møller, røhne&selmer osv..

I teorien skal de fleste ha forhåndsbetaling for delen, for å ikke sitte med sjegget i postkassa når kunden ikke henter/avbestiller, men de fleste praktiserer ikke dette, samme som veldig mange gir retur på deler kunden egentlig ikke burde fått retur på.

Jeg ser case'n til stigerik her, men dere må huske at det er mye jobb for å sende en del i retur, selv om han tilbydde seg å betale frakten. Det er mye større summer en man tenker over, og det lønner seg å selge delen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker for delebutikker/lager i seg selv, uavhengig av bavaria, bilia, møller, røhne&selmer osv..

I teorien skal de fleste ha forhåndsbetaling for delen, for å ikke sitte med sjegget i postkassa når kunden ikke henter/avbestiller, men de fleste praktiserer ikke dette, samme som veldig mange gir retur på deler kunden egentlig ikke burde fått retur på.

Jeg ser case'n til stigerik her, men dere må huske at det er mye jobb for å sende en del i retur, selv om han tilbydde seg å betale frakten. Det er mye større summer en man tenker over, og det lønner seg å selge delen istedet.

Når man ser på norske delepriser mot tyske, ser det ut som at de bør ha råd til å sitte på en ekstra del en måned eller to før de får solgt den. Det tar ikke flere år å bli kvitt en bremseslange om bilen ikke var veldig sjelden.

Skulle man måtte forhåndsbetale for deler man bestilte på BMW hadde de virkelig sunket til et skikkelig lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at jeg snakker generellt om hvordan det er teoretisk, og for alle delebutikker uansett merke/firma. Folk er ikke flinke til å praktisere det, og det til kundens fordel. Jobber selv som deleselger, og man blir sittende på mye deler som kunden ikke kommer og henter.

Nå har jeg ikke direkte innsyn i økonomien rundt deler, men vet at det koster mer å hente en del fra et lager i utlandet enn det folk tror. Her blir deler shippet fra lager over natt så alt vi har på lager i utlandet kommer til dagen etter, og det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bremseslangen hadde aldri blitt solgt før, og lot seg ikke returnere heller grunnet for lav returverdi.

Og om man skal være grei i alle tilfeller, ender vi opp med ett kjempelager med ukurante deler. Er det noe av verste vi deleselgere vet, så er det å bestille ukurante deler på forespørsel for at kunden ringer tilbake senere og ikke skal ha den likevel.

Jeg endte opp med en starter til en Honda Ridgeline, fordi at kunden aldri kom, og ikke svarte når vi prøvde å kontakte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...