grepst1 Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Hadde tidlegare E39 med vond lukt av klimaanlegget, men gjorde aldri noko med det. No har eg E60 og same problem her: vond lukt etter at eg skrur av klima og brukar vanleg lufting. Nokon som har tips for å få orden på dette for heimemekkaren? Mvh Ståle Grepstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Biltema har en sånn type spray som man skrur på og lar spraye inne i bilen med alt skrudd på maks. Fungerer ok, men hos meg kom det tilbake neste år. De hadde en slik skum før som man sprayet inn etter å ha tatt av kupefiltrene, fungerte mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Nanolotus AC rens tar knekken på selv wunderbaum Sett klima (ikke varmeapparat), på full guff, med luftresirkulering i kupeen. Sett boksen i nærheten av inntaket til luft for resirkulering, trykk ned knappen på boksen, lukk dører og vinduer og vent noen minutter. Kan gjerne kjøpe 2 bokser. Den andre bruker du til å fyre litt inni fra under filteret, og litt inni kupeen der luften kommer ut. Så lufter du godt. Lukter litt sterkt rett etterpå, men det forsvinner etter en dag eller to og er da helt luktfri Du bytter selvsagt mikrofilter før rens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Hadde vund lukt i min E39, prøvde et lass av produkter og leverte inn bilen to ganger for "klimaanleggrens" uten at det hjalp. Begynte å kjøre med AC på hele tiden og etter et par måneder gikk lukta bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Biltema skum fungerer supert tar den selv på min hver sommer (nei har ikke lukt) men bare gjør det som vane. Lukter jo ny bil. Btw så skal ALLTID hele året AC våre på fordi da slipper man lukt, utørkning av pakninger, død gass osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grepst1 Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 Takkar for svar folkens, dette skal eg teste ut. Prøver Biltema-metoden først. S. Grepstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Det anbefales å skru av klimaanlegget (ac) og kun bruke vanlig ventilasjon noen ganger i før du skrur av motoren. Da AC gir mye kondens, som igjen ikke tørker hvis acen er på hele tiden. Stadig fuktighet danner bakterier som igjen gir deg den fæle lukten. Det var dette jeg fikk beskjed om når jeg tok full AC / klima rens nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Trodde AC fjerna dugg og fuktighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Usikker. Det var dette de sa til meg, har ikke opplevd vond lukt i bilen etter dette. Er ca 4 mnd siden jeg tok rensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Trodde AC fjerna dugg og fuktighet Nettopp det det gjør Er også en av grunnene til at jeg aldri slår av AC, den har vært på siden jeg kjøpte bilen min apr. 09. Og har aldri fått noe vondt lykt i bilen og heller aldri dugg på rutene osv. Tar likevell rens 1. gang i året, men mest p.g.a det danner jo seg bakterier i systemet over tid og er jo aldri feil med ny bil lukt i cupeen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Ihvertfall det jeg har merket på HiAce firmabilene er at luften fra AC er så og si helt tørr. All kondensen som oppstår på grunn av temperaturforskjellen renner heller vekk fra fordamperen som kjøler ned luften inn til kupeen. Hvordan skrur man av varmeanlegget eller AC? I E60'n vår er det ett merke til ett snøfnugg og en for auto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Har du LCI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Hvordan skrur man av varmeanlegget eller AC? I E60'n vår er det ett merke til ett snøfnugg og en for auto. Snøfnugg'et er AC'en, auto er bare auto for innstilling av luftmengde og luftområder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Jeg mener det står i boka at snøfnugget er til klimaanlegget? Må tydligvis lese boka en gang hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Det anbefales vist og rense anlegget hvert år, som forebygging for sopp og sporer som før eller siden danner seg i kanaler og register. Jeg gjorde det i fjor som forbyggende tiltak samtidig som jeg fikk bytta tørkefilter. Mulig jeg kommer til og få gjort det i år også. Kjører også med AC stort sett hele tiden om sommeren, men om vinteren blir det bare styr. Alt er flott helt til det blir 5 grader og AC slår seg av av seg selv for og forhindre frostskader. Da kommer naturligvis duggen tilbake. Spesielt rett etter man har slått av klima.. Så jeg kjører med klima av om vinteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå