Gå til innhold

Servo-olje E39

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Min -98 528 lekker olje fra servo-reservoaret og nå er det tomt! Må fylle på mere, men lurer på hvilken olje..? Det står ATF only på lokket. Er dette noe jeg kan få kjøpt på hvilken som helst bensinstasjon?

Takker for hjelp!

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E34 og E61 er det ikke noe klistremerke, det er preget CHF11S i lokket.

Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det.

Men, er olja rød er det ATF, er den grønn er CHF11S det skal være. Noen BMWer har ATF olje på servo, men de fleste har CHF11S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det.

Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av.

Mener å huske at CHF skal på om bilen er kjøpt i norge eller norden. Er bilen importert mener jeg det skal AFT på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duverden. Det hadde jeg aldri trodd, men når du sier det så :)

Men det er nå ganske lett å se fargeforskjellen på disse to. Hvis jeg ikke tar feil her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duverden. Det hadde jeg aldri trodd, men når du sier det så :)

Men det er nå ganske lett å se fargeforskjellen på disse to. Hvis jeg ikke tar feil her og.

Du har helt rett, det er lett å se forskjell. ATF er rød og CHF-11S er grønn. Utfordringen kommer imidlertid den dagen tanken er tom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, det er lett å se forskjell. ATF er rød og CHF-11S er grønn. Utfordringen kommer imidlertid den dagen tanken er tom.. :)

Er det ikke bare å sveipe opp litt med en vattpinne eller liknende fra innsiden av servooljebeholderen? Selv om tanken er tom, så er den neppe helt tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke E39 bruke CHF aka grønn olje?

Det står ATF only fordi grønne klisteremerket har falt av.

Jo, jeg har CHF 11S olje bak i bilen min tilfelle det er litt manko i servoholdern :) Fåes på BilXtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...