SST Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Heisann. Min -98 528 lekker olje fra servo-reservoaret og nå er det tomt! Må fylle på mere, men lurer på hvilken olje..? Det står ATF only på lokket. Er dette noe jeg kan få kjøpt på hvilken som helst bensinstasjon? Takker for hjelp! Mvh Stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Jepp, ATF olje er gjengs handelsvare. Bensinstasjoner bør ha det, ellers har bilrekvisitasjapper det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2013 Det er flott! Da stikker jeg ut å finner litt olje Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 atf= automatic transmission fluid hvis du spør noen bak kassa på en bensinstasjon å spør etter atf olje er det ikke garantert at de har snøring på hva du prater om ,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Nei, må nok lete selv. Men skal du ha en pølse er det hjelp å få Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Skal ikke E39 bruke CHF aka grønn olje? Det står ATF only fordi grønne klisteremerket har falt av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 På E34 og E61 er det ikke noe klistremerke, det er preget CHF11S i lokket. Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det. Men, er olja rød er det ATF, er den grønn er CHF11S det skal være. Noen BMWer har ATF olje på servo, men de fleste har CHF11S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Jalla ? Ganske sikker på at det er slik, det kan nesten alle bekrefte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det. Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det. Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av. Mener å huske at CHF skal på om bilen er kjøpt i norge eller norden. Er bilen importert mener jeg det skal AFT på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det. Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av. Duverden. Det hadde jeg aldri trodd, men når du sier det så Men det er nå ganske lett å se fargeforskjellen på disse to. Hvis jeg ikke tar feil her og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Nekter å tro at BMW gjør noe så jalla som å bruke et ATF lokk og sette CHF klistremerke på det. Da må du faktisk tro om igjen. BMW har nemlig gjort det slik på E39 modellene da de bruker både ATF og CHF. BMW har satt en grønn klistrelapp over ATF skriften for de bilene som skal ha CHF. Som tidligere nevnt faller dette klistremerket av ved første motorvask. Det er derfor viktig at hver enkelt (så godt det lar seg gjøre) sjekker hva som er på bilen fra før av. Duverden. Det hadde jeg aldri trodd, men når du sier det så Men det er nå ganske lett å se fargeforskjellen på disse to. Hvis jeg ikke tar feil her og. Du har helt rett, det er lett å se forskjell. ATF er rød og CHF-11S er grønn. Utfordringen kommer imidlertid den dagen tanken er tom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Du har helt rett, det er lett å se forskjell. ATF er rød og CHF-11S er grønn. Utfordringen kommer imidlertid den dagen tanken er tom.. Er det ikke bare å sveipe opp litt med en vattpinne eller liknende fra innsiden av servooljebeholderen? Selv om tanken er tom, så er den neppe helt tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Skal ikke E39 bruke CHF aka grønn olje?Det står ATF only fordi grønne klisteremerket har falt av. Jo, jeg har CHF 11S olje bak i bilen min tilfelle det er litt manko i servoholdern Fåes på BilXtra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Jo, jeg har CHF 11S olje bak i bilen min tilfelle det er litt manko i servoholdern Fåes på BilXtra. Og GSbildeler (Pentosin). Og Biltema (oppfyller spesifikasjon BMW 81.22.9.407.758). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå