Fredrik 90 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Norges mest solgte bil i oktober. http://www.abcnyheter.no/motor/2013/11/02/leaf-na-er-dette-norges-mest-solgte-bil Golf er Norges mest solgte bil de siste 15 åra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Nissan Leaf ser helt grusom ut synes jeg. Aldri om jeg hadde vist meg i en slik. BMW i3 ser knalltøff ut, vurderer en slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det jeg er nysgjerrig på er hvilken pris og rekkevidde E-Golf kan tilby. Jeg "frykter" at den kan bety slutten på Leaf sin suksess, vi snakker her om Norges mest solgte bil som nå plutselig også kan kjøres på strøm. Hvem vil vel da ha en snål Leaf når man kan få en Golf som fra før er en veldig pen bil Gjenstår å se Golfen får 115 HK og 270 Nm. Rekkevidden blir 190 Km. 0-100 Km/t går løs på 10,4 sekunder og topphastigheten er 140 Km/t. Det gjenstår å se hva prisen på e-Golf blir, men med tanke på at e-Up! koster ca. 185000 kroner vil prisen ganske sikkert være i underkanten av 300000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Når dette er nevnt synes jeg stadig at Tesla Model S er en veldig imponerende konstruksjon og jeg liker at BMW er såpass modige som de er med i3. BMW tør der Audi og Mercedes-Benz ikke helt vet hva de skal gjøre. Det skal BMW helt klart ha respekt for... Litt mer informasjon vedr. tilgangen Mercedes-Benz har til spørsmålet om elektriske biler. De har helt tydelig hatt vanskeligheter med å bestemme seg for hva som skulle gjøres i kjølevannet av samarbeidet med Tesla og ble uten tvil tatt på sengen av BMW størrelse på prosjektene i3 og i8. http://www.greencarreports.com/news/1088122_mercedes-benz-to-do-more-projects-with-tesla-countering-bmw-i3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Golfen får 115 HK og 270 Nm. Rekkevidden blir 190 Km. 0-100 Km/t går løs på 10,4 sekunder og topphastigheten er 140 Km/t. Det gjenstår å se hva prisen på e-Golf blir, men med tanke på at e-Up! koster ca. 185000 kroner vil prisen ganske sikkert være i underkanten av 300000 kroner. Med tanke på at dette da egentelig er utgangspunkt en vanlig forbrennings bil sin konstruksjon så synes jeg ikke der er så gale tall, matcher jo greit Leaf. En Leaf kommer jo fort opp i 250 000 om du skal ha noe annet enn en ribbet utgave så jeg tror Golfen kommer til å slå hardt tilbake når den kommer, folk flest som kjøper EL bil er kun opptatt av å spare penger og gir en bolle i hva naboen synes. Årsaken til at så mange har kjøpt Leaf er at det er den elbilen som til nå ser mest ut som en vanlig bil, de få som vil flashe at de er grønne kjører Buddy eller andre rariteter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Nissan Leaf ser helt grusom ut synes jeg. Aldri om jeg hadde vist meg i en slik. BMW i3 ser knalltøff ut, vurderer en slik. Hadde du sagt den var like tøff om det var et Toyota eller Opel merke på den? Kalltøff ???? Jaja, det er det jeg mener med det jeg har skrevet tidligere, er det BMW er det alltid tøft, selv med 155 dekk.. . Jeg har kjørt BMW i 18 år nå, det er fordi det er de som har kunnet gi meg bilen jeg ønsker til ønsket pris, men jeg er ikke BMW fanatiker, jeg gidder ikke kjøre (og har aldri kjørt) BMW bare fordi det er BMW, dersom andre tilbyr noe jeg liker bedre gidder jeg ikke bruke pengene på BMW. Noen av dere er som fotballfans som holder med det samme engelske laget selv om det har falt til bunn av 2. divisjon, det gidder ikke jeg. Å sammenligne i3 med Leaf er som å sammenligne VW Lupo med BMW 1 serie, en helt annen størrelse og klasse. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Grunnen til smale dekk er på grunn av rullemotstanden skal bli mindre. Syntes Bmw i3 er en kjekk el-bil, har dog ikke sett den live. Det som bremser meg fra et vis. Kjøp Er selvfølgelig kjørelengde pr. Lading, noe som ikke er så praktisk i forhold til visse el-biler om noen år. Samt at hvis man skal bruke den KUN som bil frem og tilbake til jobb som for noen er akkurat mulig pga. Kjørelengden noe Jeg synes er tull! De burde hatt mye større kapasitiet så man kan bruke den som enn "allround" el-bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 En interessant løsning bmw har valgt for i3 ( som ikke er veldigvaktuell her på berget) , er at de har kombinert el motor med en bensin motor. Jeg har forstått at denne forbrenningsmotor er en standard bmw motorsykkelmotor, ogvbrukes som et agregat for å lade batteri ? Det hadde vært kjekt om denne motor kunne kobles direkte til drivverkerk, da kunne også bilen brukes etter at bateripakken/garanti utløpt. Bilen så effektiv som forespeilet Lettvekt, aerodynamisk og spesial hjul - burde man kunne rulle rundt i byen på 0.3 liter pr. Mil. Isåfall ville dette være med på å øke bilens levetid og evt. Anvendelighet - kunne kjøre 10 mil på slitt el/bateripakke + 25-35 mil på 11 liter bensin. En polo, yaris bil ser jeg kan brukes ca 15 år før utrangeres, en ren el- bil har hittil hatt begrensninger på kostbare batteri/ el komponenter, som med alt teknisk, slites - når det da har gått 7-8 år, kan det være foreldet el-teknologi/ for kostbart å bytte ut ? At det lønnervseg å kvitte seg med el-bilen når el- komponentene svikter. Hvordan blir avgiftene , ved å kjøpe i3 motorsykkelmotor , for ettermontering - er det nokningen som hvet hva er om 5-8 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Grunnen til smale dekk er på grunn av rullemotstanden skal bli mindre. Syntes Bmw i3 er en kjekk el-bil, har dog ikke sett den live. Det som bremser meg fra et vis. Kjøp Er selvfølgelig kjørelengde pr. Lading, noe som ikke er så praktisk i forhold til visse el-biler om noen år. Samt at hvis man skal bruke den KUN som bil frem og tilbake til jobb som for noen er akkurat mulig pga. Kjørelengden noe Jeg synes er tull! De burde hatt mye større kapasitiet så man kan bruke den som enn "allround" el-bil Hvor ofte kjører du mer enn 15 mil / dag ? Og det uten mulighet til å lade litt innimellom ? De fleste bileiere ligger godt innenfor den kjørelengden, derfor kan man ha en "finbil" utenom som bil nr. 2 til å ta langturer/ferieturer om man er bilentusiast, eller noe annet for de uten interesse for bil. Det er faktisk sånn at mange kjøper el-bil som bil nr.2, men den ender opp med å bli bil nr 1. Jeg kjøpte den som bil nr.1, noe den kommer til å takle helt fint. Åtte mnd. i året har jeg en bil nr. 2 som uansett alltid tar de lange kjekke turene. Dersom du kjører 15 mil hver arbeidsdag og lar bilen stå lørdag og søndag blir det hele 37.500 km / år, det er mye. Derfor dekker el-bil de fleste behov. Jeg skal legge ut kjørelengdene med min Leaf som jeg oppnår i vinter når jeg får den i Desember en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det er faktisk ganske ofte derfor hadde det vært kjekt for min del, men hvorfor ikke ha en dynamovirkende effekt på alle fire hjul, jo fortere du kjører hvor mer lades det det som hadde vært bra og delt opp i to pakker mens du kjører på ene batteripakka, lader du samtidig opp den andre bare en tanke jeg har hatt i lang tid. gallay reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det er faktisk ganske ofte derfor hadde det vært kjekt for min del, men hvorfor ikke ha en dynamovirkende effekt på alle fire hjul, jo fortere du kjører hvor mer lades det det som hadde vært bra og delt opp i to pakker mens du kjører på ene batteripakka, lader du samtidig opp den andre bare en tanke jeg har hatt i lang tid. Håper du ikke er seriøs nå, haha, evighetsmaskin, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det er faktisk ganske ofte derfor hadde det vært kjekt for min del, men hvorfor ikke ha en dynamovirkende effekt på alle fire hjul, jo fortere du kjører hvor mer lades det det som hadde vært bra og delt opp i to pakker mens du kjører på ene batteripakka, lader du samtidig opp den andre bare en tanke jeg har hatt i lang tid. Meget flott ide! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Hadde du sagt den var like tøff om det var et Toyota eller Opel merke på den? Kalltøff ???? Jaja, det er det jeg mener med det jeg har skrevet tidligere, er det BMW er det alltid tøft, selv med 155 dekk.. . Jeg har kjørt BMW i 18 år nå, det er fordi det er de som har kunnet gi meg bilen jeg ønsker til ønsket pris, men jeg er ikke BMW fanatiker, jeg gidder ikke kjøre (og har aldri kjørt) BMW bare fordi det er BMW, dersom andre tilbyr noe jeg liker bedre gidder jeg ikke bruke pengene på BMW. Noen av dere er som fotballfans som holder med det samme engelske laget selv om det har falt til bunn av 2. divisjon, det gidder ikke jeg. Å sammenligne i3 med Leaf er som å sammenligne VW Lupo med BMW 1 serie, en helt annen størrelse og klasse. Ser poenget ditt. Jeg synes i3 ser knalltøff ut og virkelig en bil som er laget for framtiden. Nissan Leaf ser helt forferdelig ut. Det hadde jeg syntes om det var BMW merke på panseret på den også. Bakenden på NIssan Leaf... Grøss. Men vi er heldigvis forskjellige. Nissan har laget mange biler. Mange kjedelige biler. Og Nissan Leaf ser verre ut enn Nssan Juke. Og det sier ikke lite... Men den er sikkert grei å kjører og frakter deg fra A til Å uten problemer. Men jeg kjøper ikke en bil jeg mener ikke ser ut i måneskinn. Det skjer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Jeg kunne fint levd med EL bil til og fra jobb, men ja veldig mange ganger kjører jeg lengere en 150 km på en dag og da også ofte på motorvei. Tur retur Kr sand for meg hadde nesten ikke holdt med en Leaf, det er 120 km men på motorveikjøring med minst 100 km/t hadde spist mye av rekkevidden på de 120 km. Mange ganger hadde jeg heller ikke rukket lade før jeg skulle returnere og resultatet hadde blitt store svetteringer under armene på vei tilbake i frykt for å gå tom, dessuten så har vi ingen kollektivfelt her i Arendal så jeg måtte stått i kø samme pokker som alle andre. Bommene betaler ikke jeg så jeg sitter kun igjen med årsavgiften, og den betaler jeg da vi alle må bidra til felleskapet Så nei, en EL bil hadde passet heller dårlig for mitt bruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Jeg kunne fint levd med EL bil til og fra jobb, men ja veldig mange ganger kjører jeg lengere en 150 km på en dag og da også ofte på motorvei. Tur retur Kr sand for meg hadde nesten ikke holdt med en Leaf, det er 120 km men på motorveikjøring med minst 100 km/t hadde spist mye av rekkevidden på de 120 km. Mange ganger hadde jeg heller ikke rukket lade før jeg skulle returnere og resultatet hadde blitt store svetteringer under armene på vei tilbake i frykt for å gå tom, dessuten så har vi ingen kollektivfelt her i Arendal så jeg måtte stått i kø samme pokker som alle andre. Bommene betaler ikke jeg så jeg sitter kun igjen med årsavgiften, og den betaler jeg da vi alle må bidra til felleskapet Så nei, en EL bil hadde passet heller dårlig for mitt bruk EL-bil er ikke for alle, det er vel alle enige om. Men for svært mange er det det selv om de ikke vet det selv enda, de må bare sette seg ned å se på hvor langt de egentlig kjører hver dag, lademuligheter osv. Men jeg ville ikke hatt El-bil uten å ha en bil i garasjen som kan ta meg jorden rundt, eller i det minste til Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå