Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter mye knoting med hvilken vei lamellen skulle, og prøve og tre girkassa på med makt, så er svinghjul på plass, clutch girkassa festa ^^

Meget tørt og pent ;)

Postet bilde

Svinghjul på, og bolter strammet til med locktight ;)

Postet bilde

Montert trykkplate og sentrert clutch, brukte orginale bolter med locktight ;)

Postet bilde

Etter mye banning og steiking kom den opp:)

Postet bilde

Nesten på plass :D

Postet bilde

Og godt strammet til og på plass :D

Postet bilde

Nå bare mangler jeg girspaken,som får nye foringer og klips, mellom-aksling og katalysatorer så blir det prøvekjøring :D

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uptate:
Har nå fått prøvekjørt tralla, fungerer smertefritt, eller nesten: clutchen er veldig lett, trodde det var luft i systemet men lufta og pumpa i 30 min.. men løser ut og slipper helt ok, hadde forventet litt mere motstand i clutchen men men.

klarte også å montere utløserlageret på feil side, huff..

fikk ned girkasse og mellomaksel av, snudd utløserlageret, og montert på kassa på under 2 timer :D det merkelige er at jeg kom rundt hele kassa uten å demontere noe i brannveggen eller bruke metervis med forlengere, bare en på 10cm ^^

monterte ikke hele eksosen da den ene flensen mellom katalaysatoren og mellompotta, var knekt så skal kappe av litt og skøyte med litt rør så få den igjennom eu :)

det eneste jeg mangler nå er bremserør, er ikke samme dim for 540 og mindre modeller(sa koed) så om jeg skal ha orginale måtte jeg ta turen til oslo fordi de ikke ville sende så lang pakke... hmm

Tilbake til prøvekjøringen: som sakt kjører jeg uten mellompotte og bakpotte, så snerrer myyye mere enn før, under prøveturen reiste alle hårene på nakken seg og fikk gåsehud, det som er så latterlig digg er responsen fra det nye svinghjulet og clutchen som biter med en gang. Og det å bare høre bilen akser er orgasmisk!

årh gleder meg til jeg skal ut i mårra igjen :D men blir først å montere ny chip fra dudm, skal vist være som økning på 0.5l slagvolum, tar det men en klype salt


Bildet ble tatt før ekosen var på plass :)
y8avaryb.jpg

Dett var alt for i dag :D

 

edit: la til en video med bilen uten eksos, bare manifoil på :D

 



★sent from my wifi microwave★
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selfølgelig å ta med at jeg kjøpte en short shift spak, fra z4 1.9l, passer rett over og gjør en dramatisk forskjell.

den, samt foringer og nye klips gjør kassa latterlig presis, mindre gange, lavere og myye mindre slark :D!

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå montert ny chip, fra dudm. Skal ta å teste den etterpå når bilen har fått i seg litt strømm :D★sent from my wifi microwave★

Skal bli morro å høre resultetet om du merker noe forsjell er det økt turtallsperre da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morro å høre resultetet om du merker noe forsjell er det økt turtallsperre da eller?

Å ja, er som natt og dag :D! Hvert gir har på en måte blir "fortere brukt opp", litt bedre respons, og om man har i et tungt gir er det merkbar forskjell om man gir flatt jern :D men ikke bare det, men bensinforbruket har gått ned mellom 0.1-0.2 per 100km, selv om der er så artig å gassa på :P rumpa slipper lettere også :P

Vil anbefale alle jeg kjenner som har en slik motor å kjøpe chippen, en slags "software update" verdt alle pengan :D

det som var morsomt men når jeg først starta og kjørte bilen er at naboene var glad på mine veiene :P spesielt mekaninker naboen som har hjolpet meg med div piper til kassa og svinghjulet samt locktight(sikkert blitt lei meg) kjørt ut flere ganger på jobben og henta verktøy! Mye creds til han og en kompis som kjørte meg ut til Biltema og div andre plasser, og lånt verktøy av.

har brukt mange timer under den bilen men jammen er det verdt det, lærte meg også tips og triks :P

Så Rumpa har begynt å sige litt nå da pumpa lekker som en sil, masse flekker på gårsplassen, så etter eugodkjenninga blir det coilovers :D

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger 4 h&r 20mm skrudde spacere i posten, samt nye hjullager fra koed slik at jeg kan få på coilovers :D må først blende nivå reguleringen, tenkte å ta et bremserør på tur og retur i loop altså ;)

Framdekkene er flyttet bak og nye michelin dekk forran ;) så moderat strekk er på plass, ikke noe overkill :D

Ser litt noldus ut med lite dekk på store felger og 10cm mellom hjulbuen og dekket... så må få senket asap :D

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått montert en m5 rommindeler i børsa :D

Opp med mansjetten

Postet bilde

På med romindeler og mansjett, samt bmw antiskli matte :D

Postet bilde

Fikk også vaska bilen og heve på 10" bak, flytta framdekka bak og nye michelin ssp framdekk :D

Postet bilde

At ze rear:

Postet bilde

For de som måtte lure er dimmen på dekka: forran 205/40-18 på 8.5", og bak 235/40-18 på 10" greit med strekk da :)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte også å montere girkula med lys i:

Postet bilde

men i bilen ligger det klart en kontakt..

Men på kula ser den slik ut:

Postet bilde

Vil helst ikke kappe i ledningsnettet.

Den andre "tingen" er at kula er en halv cm høyere enn den kula jeg har nå, mulig jeg er rar, kansje vært greit å prøve den litt og se om jeg liker den :)..

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...