Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520 automat, og girkassa kjører kun i nødmodus. Har feilsøkt den å feilkoden er 10064, og har blitt fortalt at det er en sensor som er i stykker. Har vært på bmw butikker og skraphandlere og ingen kan fortelle meg hva jeg må få tak i for at den skal fungere normalt igjen.

Tusen takk på forhånd til di som svarer :) Er alt for glad i bilen min til å bare la den stå :')

Skrevet

Nødmodus, da mener du at den låser seg i et bestemt gir? Vis de sier at en sensor har gått, så må nok sensor byttes, ser for meg mye jobb, så og måtte ha en ny girkasse er mulig.

Skrevet

At en gearkasse går i nød modus kan ha mange årsaker. Men og si at gearkassen må byttes finnes det ingen grunn til. Er ofte en liten filleting som kan være årsaken. Hadde også samme problem for et års tid siden. Det viste seg at hovedgrunnen lå i motoren, men at et sikringsbrudd også slo ut gearkassen. I det tilfellet var det ingenting feil med gearkassen.

Har du fått tatt diagnose slik at du vet at det er en sensor feil, eller trur noen at det er en ?

Skrevet

Feil 10064 sier ikke oss så mye. Hvem tok du diagnose hos? En mer nøyaktig feilkode hjelper mye mer.

Hvor holder du til?

Skrevet
At en gearkasse går i nød modus kan ha mange årsaker. Men og si at gearkassen må byttes finnes det ingen grunn til. Er ofte en liten filleting som kan være årsaken. Hadde også samme problem for et års tid siden. Det viste seg at hovedgrunnen lå i motoren, men at et sikringsbrudd også slo ut gearkassen. I det tilfellet var det ingenting feil med gearkassen.

Har du fått tatt diagnose slik at du vet at det er en sensor feil, eller trur noen at det er en ?

Tror jeg formulerte meg litt dårlig, et verksted kommer sikkert til og anbefale et girkasse bytte fordi det kan være knotete og få tak i sensoren, med mindre den sitter uttapå og tar 5 min og bytte såklart. Alt for og tjene penger vettu :)

Skrevet

På min kasse hadde jeg feil på turtallsgiveren. da gikk den i nødmodus. kom gjerne et lite dunk før den gikk i nød. var ikke mer en 3000 på verksted med ny olje.

men det var verkstedet som fant ut problemet med ordentlig diagnose utstyr. det er ikke tusenvis av sensorer i kassene så en mer spesifikk diag vil hjelpe veldig.

Skrevet

Jeg ville nok tatt en ny diagnose med litt bedre vertktøy som ikke kun gir feilkode, men også tekst ;)

Skrevet

Min 728 gikk i nødmodus pga batteriet var dårlig. Alt virket og være tipp topp. Bare girkassa som hadde problem. Batteri ble byttet. Da forsvant problemet.

Skrevet

Kan være utrolig mange ting som gjør at kassa går i nød. Converter? dårlig strøm? lite olje? +++

En skikkelig diagnose som nevnt vil nok gi deg svar :P

Skrevet
Min 728 gikk i nødmodus pga batteriet var dårlig. Alt virket og være tipp topp. Bare girkassa som hadde problem. Batteri ble byttet. Da forsvant problemet.

Hadde samme problem, viftereimen var slitt og mistet grepet ved kjøring i vått vær, automatkasse gikk da i nødmodus under kjøring, dette forsvant etter at bilen var avslått i ca 2min.

Byttet reim og alt var ok igjen. Litt sært i grunn :D

Skrevet

Girkassa mi gikk også i nødmodus når dynamoen min smalt, litt samma greia som sjøbuse hadde, dårlig strøm. Den låste seg i giret den var i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...