Gå til innhold

Programmere bort feilvisning på speedometer?

Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke dette er så enkelt og få til. Min er akkurat samme.

Men tror ikke km teller viser feil, for bilen vet nøyaktig hvor fort den går.

Har sjekket min med gps og via den hemmelige menyen i speedometeret, der får jeg digital speedometer som viser NØYAKTIG samme som GPS, men så er der et annet digitalt som viser "modifisert" verdi, samme som vises på nåla..

Har vært diskutert mye i denne tråden:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... -to-fix-it!

Men tror ikke dem har kommet frem til en løsning enda.. Det er vertfall skikkelg irriterende. Hadde det jo vært 5-6 km, men 10 er vel mye syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min E38 viser også feil. men med den "hemmelige" menyen så viser den likt som gps og sånne "din fart er" målinger lengs veien.

alle biler har vell en feilmargin på speedoen. viser litt høyt så man ikke skal kjøre for fort eller noe sånn. den viser mer og mer feil jo fortere det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig meny? :D Hvor hvor??

Søk på google etter "bmw e39 hidden menu" eller noe slikt så finner du :)

Min viser like mye feil uansett hvilke hjul jeg har også..

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viser feil når jeg er i høy fart. 240 i speedoen tilsvarer 232 på gps, så ved lav fart er det ikke riktig at det viser 10 km for mye..

@Alpejohn: Jeg har sett litt på den, men skjønner ikke hvordan jeg skal få de opp på skjermen. Står ikke noe annet enn tall der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viser feil når jeg er i høy fart. 240 i speedoen tilsvarer 232 på gps, så ved lav fart er det ikke riktig at det viser 10 km for mye..

@Alpejohn: Jeg har sett litt på den, men skjønner ikke hvordan jeg skal få de opp på skjermen. Står ikke noe annet enn tall der.

Vis du har IKE (Stort display) så holder du inne check control knappen (til høyre) til det kommer opp test 01, så blar du til 3 eller 4, der står siste 7 tall i chassi nr på bilen, eller du finner det en annen plass. Så legger du sammen alle enkelt talla, så går du til test 19 (ved og trykke på check control knappen) og når du er på 19 trykker du på reset trip knappen, da kommer du inn på test 19, men der står sikkert code eller noe, men trykk en gang til på reset km, da vil det komme tall, trykk til du kommer til tallet som tilsvarer summen av siste 7 siffre av chassi nr og trykk check control knappen. Da skal den være låst opp. Mener speedometer er test 7, så trykker du reset km for og bla mellom de menyene som er på test 7, og check control knappen for og gå ut og til nr 8 osv. Men ikke trykk på 2 mens bilen går. Og vær forskiktig med og trykk på dem. De nyttige er vel fra 5-8 eller noe mener jeg og huske. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på tenningen i posisjon 2 eller start bilen. Hold den høyre inne i 5-10 sek. Test 1 eller noe slikt kommer opp etter at check ok forsvinner. Trikk på den venstre til test 4 eller høyere. Trykk på den venstre knappen. Da kommer lock on. Legg sammen de 5 siste talla i ramme nr. Eksempel. Om De 5 siste talla er 23115 legg se sammen. 2+3+1+1+5 = 12 Trykk på Venstre knappen til nr 12 (resultat av vin nr) kommer opp. Trykk på høyre knapp. Og menyen er låst opp. Nå kan du gå til test nr 8 på menyen. Den viser fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må holde den høyre inne hver gang du skal inn på meny. Du får opp masse onfo og tall om hva som akjer i motoren. Fart på bilen. Motor temp. Forbruk. Hvor mange liter du har igjen i tankene. Volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...