Gå til innhold

Slitte foringer bakstilling E39 touring (Bilder)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at det er en del vertikal vanding de to bakre hovedforingene i bakstillinga på touringen min.

Jekka bilen opp på diffen, og da så jeg dette:

a77da32a-bbf1-4ebb-9bb7-5ada98db2abf_zps13d9f0dc.jpg

8a1505b9-ce03-4eae-8fd0-268e807a8342_zpsa97980cc.jpg

Regner med at denne glipa ikke skal være der og de burde byttes?

Skrevet

Det sies at disse går etter under 100000km..

Min har gått 243000 nå, og syns den humper ganske mye bak.

Blir og bytte neste sommer tenker jeg. Mener min også får litt glippe når jeg jekker den opp.

Uansett så er dem sikkert gåen om det er slik at dem går så fort. Er det mye sprekker i dem, og viser det tegn på oljelekkasje? Da er dem nok ødelagt i tilfelle. :)

Skrevet

de er nok modne for utskifting ja. jeg bytta på min touring til de forsterka som schmeidmann selger. meyle hd og det fungerte helt topp. ble nybil følse igjen :D

Skrevet
de er nok modne for utskifting ja. jeg bytta på min touring til de forsterka som schmeidmann selger. meyle hd og det fungerte helt topp. ble nybil følse igjen :D

Hvilke "plager" hadde bilen din før bytte som forsvant etterpå? :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Skrevet

Spørs om jeg må bytte de da. Smeller litt når jeg f. eks. passerer trikkeskinner eller andre hull hvor begge bakdekka går nedi samtidig. Koed har noen billige ser jeg ...

Skrevet

Så ille er det ikke blitt med meg, men syns den hopper og rister litt i hele bilen, selv et par uker etter nybalanserte dekk. Står bilen still en dag eller 2 så rister det sykt de første km. så gir det seg og går tilbake til svar til moderat risting.. Lurer på om det kan skape sporing når man tar forbikjøring og krysser gulestripa også, og generelt dårlig styreevne.. Håper vertfall det, jeg sliter litt med det av og til. :)

Men nå har jeg 265 bakdekk også da, så litt må man nesten regne med.. :)

Skrevet

Jeg merka det ved at det var mye smelling når man kjørte over skarpe kanter og at rumpa på bilen "sklei" ut i sving over kanter. Generelt ustabil også, litt løs i rumpa.

Skrevet
Jeg merka det ved at det var mye smelling når man kjørte over skarpe kanter og at rumpa på bilen "sklei" ut i sving over kanter. Generelt ustabil også, litt løs i rumpa.

Løs rumpe vil ingen ha;)

Skal oppatere når jeg har fått de byttet. Noen som har et verksted i Oslo å anbefale?

Skrevet

Løs rumpe vil ingen ha;)

Skal oppatere når jeg har fått de byttet. Noen som har et verksted i Oslo å anbefale?

Jeg ville innhentet pristilbud fra:

- Arne Gulbrandsen på Ensjø

- Autopower DA i Stanseveien

- Alf Lie Motor på Alnabru

Nå er vi midt i fellesferien så det kan hende enkelte av disse (eller alle tre) har feriestengt. Autopower DA har vel billigst timepris av disse tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...