slados Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Her er noen flere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Veldig pen senk. Meker du noe til den under kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Nei kan ikke si det,bilen oppleves som fastere og mer kompakt spesielt i høy hastighet og svingete vei.Merker det litt over fartsdumper og ujevn vei at den har blitt stivere men ikke noe av dette er plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Ah nydelig. Helt perfekt senk. Ser virkelig frem til å få senket min. Men nå er høsten her så nå kommer vinterdekka på først. Tar senk til våren. Men det ble perfekt! Godt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Jepp ble veldig fornøyd med høyden,det jeg kunne ha tenkt meg er de samme felgene fra Hartge som du har på bilen din da disse er knallfine på e61.Får se til sommeren om det dukker opp noen på brukt markedet da de er ganske dyre å kjøpe helt nye.Skal få lagt ut noen bilder når jeg får montert på Carbon speildeksler,er lang leveringstid fra schmiedmann men de kommer vel snart.Vurderer å bytte ut nyrene til Carbon da splitterne også er i Carbon ,blir mer helhet da.Har undersøkt litt mulighetene for duplex-eksos men det virker som det blir mye jobb da kompresor må flyttes og så har jeg panorama-glass tak som gjør at bilen har 2 krysstag som blir litt i veien.Hvis noen har montert dette så kom gjerne med bilder,pris osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Lurer på om noen har et godt forslag til hvor jeg kan kjøpe justerbare tårnlager da jeg sliter med å få camber foran innenfor godkjente verdier etter senking.Har sett på de hos gs bildeler men har lest litt forskjellig om disse da de ikke har kulelager samt at de er jæ..... Dyre.Som sagt så er det vel kun justeringsmuligheter på spissing foran og ingen justeringsmuligheter på camber.Har tatt en 4-hjulskontroll i dag og verdier bak er ok samt spissingen foran men som sagt så sliter jeg med verdier på camber foran.Er det andre som selger justerbare tårnlager,har søkt på schmiedmann men fant ikke noe der,har skrevet en Mail til Bavaria om de vet om noe som funker.Svar mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 Fant justerbare tårnlager i usa på ground control.com.Snakket med fredrik på schmiedmann og han har de samme på sin bil og de er av veldig god kvalitet så jeg tror jeg går for et sett av disse. Han har hatt det samme settet i flere år på en bil han bruker til banekjøring og som han sier så får den bilen mye juling og det har ikke vært et feilslag ennå så det høres lovende ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Hvordan går det her? Fått gjort noe med camber? Jeg er litt bekymret om dette er et stort problem etter senk. Dekk er dyre nok som dem er så lysten på å bytte dekk hver eneste sesong er ikke veldig stor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Fin senk ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 21, 2014 Forfatter Share Skrevet April 21, 2014 Da var våren kommet til Trøndelag og en etterlengtet vårrengjøring var på sin plass. Bilen fikk 2 runder med skummlegging for å løse opp det værste av salt og dritt etter en lang vinter,deretter ble bilen vasket med mikrofiber vaskehanske,bilshampo fra Svisswax og bøtte med gritt guard.Dette ble gjort 2 ganger for å være på den sikkre siden,etterpå så ble det tørk og så var det fremm med claybar og speedshine fra Griots.Her viser det seg at selv med så mye vask så ligger det fortsatt masse dritt igjen i lakken så clay er virkelig noe som lønner seg før polering.Så var det polish,her ble det brukt polish nr 3 fra Griots som er en mild polish da bilen er veldig bra i lakken uten for mye swirls og vaskeriper.Polish blir brukt sammen med Da maskin fra Griots og deres Orange poleringspad . Etter polering så var det voksing som stod for tur,her ble det valgt Best of show wax fra Griots som er spesial utviklet for bruk med deres Da maskin.Etter at utsiden av bilen var ferdig så ble det innvendig vask samt rens og behandling av skinnseter,det neste som gjennstår da er en lang kjøretur i det fine vårværet og nyte at man kjører det rette bilmerket. Legger ved noen bilder av produkter som ble brukt samt noen bilder av ferdig resultat. norbakken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Meget pen E61 du har ble d så du monterte justerbare tårnlagre? I tilfelle, hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 23, 2014 Forfatter Share Skrevet April 23, 2014 Takk for det,jo jeg bestillte meg Kmac stage 1 fra Tuner motorsport.Disse justerbare tårnlagrene er laget slik at du kan justere både camber og caster på samme tid da lageret er et såkalt flytende oppheng(2 plater som er uavhengig av hverandre).Har også liggende justerbare bolter for camber bak,disse er også fra Kmac,disse gir større utslag på camber bak enn orginalboltene.Etter senking så økes negativ camber så det er på grensen hva orginalboltene greier å få justert negativ camber med tanke på 4-hjulskontroll(tenker da på godkjenning hos BT). Tårnlagrene fram har fungert bra og ser ut til å være slitesterke og de avgir heller ingen ulyder som du kan få hvis du f.eks kjøper stage 3 da disse er ment for banebruk o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindretm Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Fin bil du har, følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 23, 2014 Forfatter Share Skrevet April 23, 2014 Skal legge solfilm på rutene neste uke,er litt usikker på hvor mørk film jeg skal ha men tror jeg havner på rundt 35-40 % . Har anskaffet leppe som skal monteres under m-fanger,vet ikke om det blir permanent da det noen ganger kan bli for mye av det gode. Går også å funderer på jeg skal investere i supersprint bakpotte da dette fremhever 6er lyden kontra orginalpotta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindretm Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Høres bra ut det! Ny eksos gjør jo mye med lyden ja! Tror jeg skal ha leppe på min fanger også Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå