RS4 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Har dere noe formeninger om disse settene? USA seter Fordeler med disse er ventilasjon og nakke støtte. Ulemper ??? EU seter Fordeler med disse er bedre komfor? Ulemper er vel ikke ventilasjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Fordelen er vel at us biler levertes med manuell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Det du viser er hhv. comfort- og sportsseter. Dette har ingenting med hvilket land bilen ble solgt i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Fordelen er vel at us biler levertes med manuell? Tja, SKAL ha SMG kassen, og ikke manuelt gir(er lei av giring nå, ifra min Audi RS4). Dem fleste er faktisk SMG til og med i USA og, men det er ikke så mange manuelle gir i EU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Det du viser er hhv. comfort- og sportsseter. Dette har ingenting med hvilket land bilen ble solgt i. Ok, så det som jeg "mener" er USA seter er sports seter? Og det jeg mener er "EU" seter er komfort seter? Da selges det mest sports seter i USA, ihvertfall dem utgavene jeg ser etter. Og jeg er etter komfort setene, dem er bare gode Link to comment Share on other sites More sharing options...
OddaBMW Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 De setene "USA" er komfortseter som er el. regulerbare (lengde, 2 delt rygg, nakkestøtte, sidestøtte, 2stk korsryggstøtte) "EU" setene er Sportsseter som også kan fåes i full el. men med mindre justeringer. Komfortsetene er etter min mening overlegent best av alle BMW`s seter. Jeg har selv disse, men uten seteventilasjon og aktive sidestøtter. Jeg synest at det er fantastisk å kunne sette seg i bilen å kjøre 50 mil uten å få vondt i ryggen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Sportsstolene i M5 er en mellomting mellom de vanlige sportsstolene og comfortstolene, så de kan ikke sammenlignes helt. Sportsstolene i M5 er også alltid fullelektriske og jeg mener på de har (eller ihvertfall oppimot) like mange justeringer som comfortstolene. M5 ble aldri levert med manuell girkasse i Europa, noe som er grunnen til at du ikke finner så mange av de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 På dem hvite(som jeg kaldte for EU seter) trodde jeg var beste, med henhold til mest justeringer? Eller er det sport setene som har det? På dem hvite, kan man og justere midt i ryggen / halve sete ryggen frem og tilbake(der som den doble linje med søm er). Så da er dem hvite som er sports seter? Og dem sorte som er komfort seter da? På de bilde jeg har lagt til her i første post? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 De hvite er sportsseter og de sorte er comfort. Jeg tror de har de samme innstillingsmulighetene, men det kan være comfortsetet har litt mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Her er det en annen M5 med komfort seter? Her ser det ut som en ikke kan justere nakkestøtten som en ser på det hvite bilde i første post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Ok, da må jeg nullstilles Trodde dem sorte var sports seter, og dem hvite var komfort setene. Dem hvite setene ser ihvertfall mye bedre ut en dem sorte setene. Har ikke fått testet komfort setene enda. Så ikke lett når det ikke er så mange biler som har slike seter å test ut Så tar bare sjangsen på dem sport setene(dem hvite), når jeg kjøper ifra utlandet(det er jo ikke M5 i Norge som er nyere enn 08/09 med den spek`en jeg ønsker). S2VBA Tyre pressure display S322A Comfort access S323A Soft-Close-Automatic doors S456A Comfort seat with memory S496A Seat heating, rear S4UNA Thr.load opening w/integ.storagecomp. S5ACA High-beam assistant S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S524A Adaptive Headlights S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S639A Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN S6ABA Control, Teleservices S6FLA USB/audio interface S737A Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S752A Individual audio system Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Ting som ventilasjon, "massasje" etc. var kun mulig med comfortstolene. Ang. nakkestøttene har disse forandret seg litt på de forskjellige årsmodellene. Husker ikke helt hva som er hva, men det står litt i e60-infotråden til Saltkjelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS4 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Ting som ventilasjon, "massasje" etc. var kun mulig med comfortstolene. Ang. nakkestøttene har disse forandret seg litt på de forskjellige årsmodellene. Husker ikke helt hva som er hva, men det står litt i e60-infotråden til Saltkjelen. Det sete dette siste bilde var ifra denne annonnsen. Det er en 2010 M5. Og da burde det vel vært med nakke støtte funksjon? Ifølge tråden her og infoen ifra Saltkjelen, så da burde en hat dem "gode" setene / nakkestøtte funksjonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Ok, her trengs det en oppklaring. I M5 fikk man tre forskjellige seter hvor to av dem var forbeholdt M5. Man kunne få komfortseter, M-sportsseter og M-multifunksjonsseter. Det første setet du henviser til (det sorte) er komfortseter (etter 09/2007, ref. nakkestøtte) og disse er like uavhengig motoralternativer. Det andre setet du viser (det beige) er M-multifunksjonsseter (etter 09/2007, ref. nakkestøtte) og har akkurat like mange justeringsmuligheter som komfortsetene. Dette er M-multifunksjonsseter før 09/2007, (ref. nakkestøttene). Disse setene har akkurat samme funksjon, foruten justerbar nakkestøtte, som setene etter 09/2007. Dette er M-sportsseter før 09/2007. Disse har akkurat samme nakkestøtte som M-multifunksjonssetene innenfor samme årstall. Eneste forskjellen fra disse og M-multifunksjonssetene før 09/2007 er at M-sportssetene ikke har knekkbar rygg. M-sportssetene etter 09/2007 er identiske med M-sportsseter før 09/2007 bortsett fra nakkestøtten. Disse setene har denne nakkestøtten. Utstyr som aktiv seteventilasjon og aktiv setebreddejustering var også mulig å kombinere med M-multifunksjonsseter og ikke bare komfortseter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Da lære jeg noe nytt i dag også. Forsøkte å tolke meg frem via prislisten, men ble vel igrunn bare lettere forvirret. Med andre ord er vel dette rekkefølgen fra "best" til "verst" (de to første er vel igrunn ganske sidestilte): M-multifunksjonsseter Comfortseter M-sportsseter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts