Jump to content

USA seter vs EU seter?

RS4
 Share

Recommended Posts

Har dere noe formeninger om disse settene?

USA seter

Fordeler med disse er ventilasjon og nakke støtte.

Ulemper ???

32394542592.350838081.IM1.13.565x421_A.562x421.jpg

EU seter

Fordeler med disse er bedre komfor?

Ulemper er vel ikke ventilasjon

$(KGrHqN,!pcE-v7BsPlyBPsTGRhnvg~~_27.JPG

Fordelen er vel at us biler levertes med manuell?

Tja, SKAL ha SMG kassen, og ikke manuelt gir(er lei av giring nå, ifra min Audi RS4). Dem fleste er faktisk SMG til og med i USA og, men det er ikke så mange manuelle gir i EU.

Det du viser er hhv. comfort- og sportsseter. Dette har ingenting med hvilket land bilen ble solgt i.

Ok, så det som jeg "mener" er USA seter er sports seter?

Og det jeg mener er "EU" seter er komfort seter?

Da selges det mest sports seter i USA, ihvertfall dem utgavene jeg ser etter.

Og jeg er etter komfort setene, dem er bare gode :-)

De setene "USA" er komfortseter som er el. regulerbare (lengde, 2 delt rygg, nakkestøtte, sidestøtte, 2stk korsryggstøtte)

"EU" setene er Sportsseter som også kan fåes i full el. men med mindre justeringer.

Komfortsetene er etter min mening overlegent best av alle BMW`s seter. Jeg har selv disse, men uten seteventilasjon og aktive sidestøtter. Jeg synest at det er fantastisk å kunne sette seg i bilen å kjøre 50 mil uten å få vondt i ryggen.....

:D

Sportsstolene i M5 er en mellomting mellom de vanlige sportsstolene og comfortstolene, så de kan ikke sammenlignes helt. Sportsstolene i M5 er også alltid fullelektriske og jeg mener på de har (eller ihvertfall oppimot) like mange justeringer som comfortstolene.

M5 ble aldri levert med manuell girkasse i Europa, noe som er grunnen til at du ikke finner så mange av de. :)

På dem hvite(som jeg kaldte for EU seter) trodde jeg var beste, med henhold til mest justeringer? Eller er det sport setene som har det?

På dem hvite, kan man og justere midt i ryggen / halve sete ryggen frem og tilbake(der som den doble linje med søm er).

Så da er dem hvite som er sports seter?

Og dem sorte som er komfort seter da?

På de bilde jeg har lagt til her i første post?

De hvite er sportsseter og de sorte er comfort. Jeg tror de har de samme innstillingsmulighetene, men det kan være comfortsetet har litt mer.

Her er det en annen M5 med komfort seter? Her ser det ut som en ikke kan justere nakkestøtten som en ser på det hvite bilde i første post.

31755870050.347982186.IM1.15.565x421_A.565x376.jpg

Ok, da må jeg nullstilles :-)

Trodde dem sorte var sports seter, og dem hvite var komfort setene.

Dem hvite setene ser ihvertfall mye bedre ut en dem sorte setene. Har ikke fått testet komfort setene enda. Så ikke lett når det ikke er så mange biler som har slike seter å test ut :-(

Så tar bare sjangsen på dem sport setene(dem hvite), når jeg kjøper ifra utlandet(det er jo ikke M5 i Norge som er nyere enn 08/09 med den spek`en jeg ønsker).

S2VBA  Tyre pressure display

S322A  Comfort access

S323A  Soft-Close-Automatic doors

S456A  Comfort seat with memory

S496A  Seat heating, rear

S4UNA  Thr.load opening w/integ.storagecomp.

S5ACA  High-beam assistant

S502A  Headlight cleaning system

S508A  Park Distance Control (PDC)

S524A  Adaptive Headlights

S609A  Navigation system Professional

S610A  Head-up display

S639A  Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S6ABA  Control, Teleservices

S6FLA  USB/audio interface

S737A  Interior mouldings, Alu Shadow, brushed

S752A  Individual audio system

Ting som ventilasjon, "massasje" etc. var kun mulig med comfortstolene. Ang. nakkestøttene har disse forandret seg litt på de forskjellige årsmodellene. Husker ikke helt hva som er hva, men det står litt i e60-infotråden til Saltkjelen.

Ting som ventilasjon, "massasje" etc. var kun mulig med comfortstolene. Ang. nakkestøttene har disse forandret seg litt på de forskjellige årsmodellene. Husker ikke helt hva som er hva, men det står litt i e60-infotråden til Saltkjelen.

Det sete dette siste bilde var ifra denne annonnsen.

Det er en 2010 M5. Og da burde det vel vært med nakke støtte funksjon?

Ifølge tråden her og infoen ifra Saltkjelen, så da burde en hat dem "gode" setene / nakkestøtte funksjonen?

vdu5mand9gagidzh77cg.jpg

• 2 weeks later...

Ok, her trengs det en oppklaring. I M5 fikk man tre forskjellige seter hvor to av dem var forbeholdt M5. Man kunne få komfortseter, M-sportsseter og M-multifunksjonsseter. Det første setet du henviser til (det sorte) er komfortseter (etter 09/2007, ref. nakkestøtte) og disse er like uavhengig motoralternativer. Det andre setet du viser (det beige) er M-multifunksjonsseter (etter 09/2007, ref. nakkestøtte) og har akkurat like mange justeringsmuligheter som komfortsetene.

Dette er M-multifunksjonsseter før 09/2007, (ref. nakkestøttene). Disse setene har akkurat samme funksjon, foruten justerbar nakkestøtte, som setene etter 09/2007.

Dette er M-sportsseter før 09/2007. Disse har akkurat samme nakkestøtte som M-multifunksjonssetene innenfor samme årstall. Eneste forskjellen fra disse og M-multifunksjonssetene før 09/2007 er at M-sportssetene ikke har knekkbar rygg.

M-sportssetene etter 09/2007 er identiske med M-sportsseter før 09/2007 bortsett fra nakkestøtten. Disse setene har denne nakkestøtten.

Utstyr som aktiv seteventilasjon og aktiv setebreddejustering var også mulig å kombinere med M-multifunksjonsseter og ikke bare komfortseter.

Da lære jeg noe nytt i dag også. Forsøkte å tolke meg frem via prislisten, men ble vel igrunn bare lettere forvirret. :)

Med andre ord er vel dette rekkefølgen fra "best" til "verst" (de to første er vel igrunn ganske sidestilte):

M-multifunksjonsseter

Comfortseter

M-sportsseter