Kristiansan'årn Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Lurer fælt på hvordan dette kan ha skjedd, dårlige motor fester? Løs vifte? At slangen er for løs? Skulle likt å vite om noen har noen løsninger til at dette kan holde til over helga til jeg får bestilt ny slange .. sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Er nok viftebladene som har begynnt å takke for seg, se etter om det er sprekker i de, i verste fall kan de knekke av og gjøre mye større skade. Er nok desverre dårlig med løsninger for å tette radiatorslanger, har selv prøvd å gjøre det med gaffa tape med dårlig resultat, må huske på at slangene utvider seg og trekker seg sammen alt etter temperatur å da vil de lekke, samt at det kan skape "heat spots" pga luft inni motoren som ikke er noe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexx942 Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange +1 Blir å prøve gaffateip til jeg kommer meg til biltema og handla noe å skøyte med sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange +1 Blir å prøve gaffateip til jeg kommer meg til biltema og handla noe å skøyte med sent from my microwave using tapatalk Kan du ikkje bare stikke å kjøpe ny slange i stedet for å fare på biltema å kjøpe noe å skøyte med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 har en skrenserbil som stadig går på kok, var 3 hull i slangen, brukte mange runder med vulk-tape, den er elastisk og limer i seg selv. fungerer godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 ble hull i ene radiatorslangen på cab'n, da var det vannpumpa som var slarkete, så kan jo sjekke den, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2013 har en skrenserbil som stadig går på kok, var 3 hull i slangen, brukte mange runder med vulk-tape, den er elastisk og limer i seg selv. fungerer godt Hvor får man tak i denne vulk teipen? Grunnen til at jeg ikke har bestilt ennå er at gs fikk den ikke før på mandag, når jeg ringte på torsdag. Var hos torsov og de kunne vha skaffa slange en til i mårra om jeg hadde vært der 2 timer før liksom. Dette blir en midlertidig løsning til mandag/tirsdag. Og ja skal få sjekket vannpumpa sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Noen som vet om grunnen til dette er slitne motor fester ? sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Det er vel ikke mulig å svare på hva som er løst i motorrommet ditt for en forumbruker som ikke har sett under panseret ditt. ...men at du har noe som ikke er festet skikkelig i motorrommet ditt er det vel ingen tvil om. Dersom det er motorfestene kan du jo begynne med å sette på håndbrekket og sette bilen i første og revers, så se om motoren vrir seg unaturlig mye når du spiller clutchen sakte med litt gasspådrag. Så kan du sjekke at vannpumpa er som den skal være, at viskosekoplingen er i orden og at radiatoren henger fast som den skal. Det eneste jeg tror du med trygghet kan utelukke fra det første innlegget ditt er løs slange ... Selv har jeg byttet radiator på en slik fordi radiatoren var løs og fikk uønsket nærkontakt med vifta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Det er vel ikke mulig å svare på hva som er løst i motorrommet ditt for en forumbruker som ikke har sett under panseret ditt. ...men at du har noe som ikke er festet skikkelig i motorrommet ditt er det vel ingen tvil om. Dersom det er motorfestene kan du jo begynne med å sette på håndbrekket og sette bilen i første og revers, så se om motoren vrir seg unaturlig mye når du spiller clutchen sakte med litt gasspådrag. Så kan du sjekke at vannpumpa er som den skal være, at viskosekoplingen er i orden og at radiatoren henger fast som den skal. Det eneste jeg tror du med trygghet kan utelukke fra det første innlegget ditt er løs slange ... Selv har jeg byttet radiator på en slik fordi radiatoren var løs og fikk uønsket nærkontakt med vifta... Var slik information jeg var ute etter! Nå har ikke jeg skrudd på en m60 annet en stramme tennplugger. Men skal å prøve å gjøre slik du beskrev her å sjekke etter Takk sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Prøvd dette med å få a håndbrekket på og ta i revers og sakte sluppet clutchen. Vrir seg ca 2 cm Og en annen ting skjedde mens jeg var ute å kjørte i går, ved lavt turtall og 3/4- fult gasspådrag rister hele bilen... Men dette gjelder ikke på høye turtall. Noen som har ideer eller erfaring med dette? sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå