Kristiansan'årn Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Lurer fælt på hvordan dette kan ha skjedd, dårlige motor fester? Løs vifte? At slangen er for løs? Skulle likt å vite om noen har noen løsninger til at dette kan holde til over helga til jeg får bestilt ny slange .. sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Er nok viftebladene som har begynnt å takke for seg, se etter om det er sprekker i de, i verste fall kan de knekke av og gjøre mye større skade. Er nok desverre dårlig med løsninger for å tette radiatorslanger, har selv prøvd å gjøre det med gaffa tape med dårlig resultat, må huske på at slangene utvider seg og trekker seg sammen alt etter temperatur å da vil de lekke, samt at det kan skape "heat spots" pga luft inni motoren som ikke er noe bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexx942 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansan'årn Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange +1 Blir å prøve gaffateip til jeg kommer meg til biltema og handla noe å skøyte med sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellen Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Kapp den heilt av og sett eit stål røyr i mellom til du får ny slange +1 Blir å prøve gaffateip til jeg kommer meg til biltema og handla noe å skøyte med sent from my microwave using tapatalk Kan du ikkje bare stikke å kjøpe ny slange i stedet for å fare på biltema å kjøpe noe å skøyte med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
glue Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 har en skrenserbil som stadig går på kok, var 3 hull i slangen, brukte mange runder med vulk-tape, den er elastisk og limer i seg selv. fungerer godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 ble hull i ene radiatorslangen på cab'n, da var det vannpumpa som var slarkete, så kan jo sjekke den, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansan'årn Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 har en skrenserbil som stadig går på kok, var 3 hull i slangen, brukte mange runder med vulk-tape, den er elastisk og limer i seg selv. fungerer godt Hvor får man tak i denne vulk teipen? Grunnen til at jeg ikke har bestilt ennå er at gs fikk den ikke før på mandag, når jeg ringte på torsdag. Var hos torsov og de kunne vha skaffa slange en til i mårra om jeg hadde vært der 2 timer før liksom. Dette blir en midlertidig løsning til mandag/tirsdag. Og ja skal få sjekket vannpumpa sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansan'årn Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Noen som vet om grunnen til dette er slitne motor fester ? sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
iittala Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Det er vel ikke mulig å svare på hva som er løst i motorrommet ditt for en forumbruker som ikke har sett under panseret ditt. ...men at du har noe som ikke er festet skikkelig i motorrommet ditt er det vel ingen tvil om. Dersom det er motorfestene kan du jo begynne med å sette på håndbrekket og sette bilen i første og revers, så se om motoren vrir seg unaturlig mye når du spiller clutchen sakte med litt gasspådrag. Så kan du sjekke at vannpumpa er som den skal være, at viskosekoplingen er i orden og at radiatoren henger fast som den skal. Det eneste jeg tror du med trygghet kan utelukke fra det første innlegget ditt er løs slange ... Selv har jeg byttet radiator på en slik fordi radiatoren var løs og fikk uønsket nærkontakt med vifta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansan'årn Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Det er vel ikke mulig å svare på hva som er løst i motorrommet ditt for en forumbruker som ikke har sett under panseret ditt. ...men at du har noe som ikke er festet skikkelig i motorrommet ditt er det vel ingen tvil om. Dersom det er motorfestene kan du jo begynne med å sette på håndbrekket og sette bilen i første og revers, så se om motoren vrir seg unaturlig mye når du spiller clutchen sakte med litt gasspådrag. Så kan du sjekke at vannpumpa er som den skal være, at viskosekoplingen er i orden og at radiatoren henger fast som den skal. Det eneste jeg tror du med trygghet kan utelukke fra det første innlegget ditt er løs slange ... Selv har jeg byttet radiator på en slik fordi radiatoren var løs og fikk uønsket nærkontakt med vifta... Var slik information jeg var ute etter! Nå har ikke jeg skrudd på en m60 annet en stramme tennplugger. Men skal å prøve å gjøre slik du beskrev her å sjekke etter Takk sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansan'årn Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Prøvd dette med å få a håndbrekket på og ta i revers og sakte sluppet clutchen. Vrir seg ca 2 cm Og en annen ting skjedde mens jeg var ute å kjørte i går, ved lavt turtall og 3/4- fult gasspådrag rister hele bilen... Men dette gjelder ikke på høye turtall. Noen som har ideer eller erfaring med dette? sent from my microwave using tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now