ahj Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 E.H.D: takk for infon. Da fikk jeg bekreftet dette Legger ut bilder som støtter dette. Pre LCI med ET37 og 18" LCI med ET39 og 19" Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Er det ikke et 34 som er orginalt på E90 LCI? Hva er det som står i vognkortet på pre lci egentlig? hva er orginalt der? 38? Kall meg gjerne nyskjerrig På xDrive er det annet innpress igjen, der er det 31 som er orginalt Tror nok at et 27 på 9,5" vil gå på med 255 dekk. du har jo 3 mm mer å gå på i forhold til orginal et mot min utover, så det vil si at med et 27 kommer du 6mm lenger ut enn mine på bildet. (om ikke jeg har tatt helt feil av org. ET ) 255/30 på 9,5 x 19" et 38 på xDrive med et 31 org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennetht Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 På min E90 LCI er det i hvert fall oppgitt ET 31 i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 På min E90 LCI er det i hvert fall oppgitt ET 31 i vognkortet. Pre lci da? er det 34 på den da? Har ikke hatt e90 med rwd, så har bare hørt at det skulle være forskjellig. men da er det vel ikke det da da er vel sikkert det mellom pre lci og lci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Nå har jeg nettopp vært å fått på nye dekk på min fars E91 LCI. På denne står det 8x17 ET34 originalfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennetht Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Ja, jeg har ET 34 og ET 37 på originalfelger, 8" og 8,5". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Innpresset har ikke noe med bilen å gjøre, men felgen. Og innpresset er ikke likt på alle org. felgene. På LCI er standard 16x7 felgene ET31, mens 17x8 og 18x8 felgene er ET34, og dersom du har breiere felger bak er disse ET37 på 17" og 18". Og 19" er ET37 foran og ET39 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Innpresset har ikke noe med bilen å gjøre, men felgen.Og innpresset er ikke likt på alle org. felgene. På LCI er standard 16x7 felgene ET31, mens 17x8 og 18x8 felgene er ET34, og dersom du har breiere felger bak er disse ET37 på 17" og 18". Og 19" er ET37 foran og ET39 bak. Selvfølgelig har impresset noe å gjøre med bilen. Det er jo en hviss "normal" som en må gå ut ifra, og deretter finne ut hva som faktisk passer på bilen. Derfor er det en god pekepin å finne orginal impresset bilen ble levert med, og regne seg fram med hva som faktisk går på bilen ut ifra impress, bredde på felg osv... Og ja, selvfølgelig blir ikke felger med forskjellig bredde levert med samme innpress, grunnen til at dette forandrer seg er jo ikke pga. str på felgen, med bredden. På feks. e90 så blir innpresset på orginal felg høyere jo bredre felgene blir. er derfor det går fra 31 på 7" til 34 på 8" og 37 på 8,5" framme på orginal felg. Dette er jo for å flytte senter på felg i forhold til bredde og plass i forhold til hjulhuset. Så uansett hva man kaller det, så har en bil et innpress som man da må gå ut ifra i forhold til hva som passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Jaja, innpress må passe med bil. Det er ikke derfor denne tråden ble startet! Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Nå har jeg vært ute å målt for deg. Med et38 som jeg har, så ligger felgkanten jamt med der innerskjermen slutter på min. denne innerkanten/bretten er ca 1cm bred bak. Med et27 kommer felgkanten ca likt med ytterkant av skjerm(9mm lenger ut en mine) og da må du ha ganske bra strekk for å få dekket til å gå klar av denne kanten (255 blir for bredt), evt. så må du valse kanten. Dette kommer jo ann på hvor lav bilen er? og hvor lav du skal ha den. Med orgianl høyde, så går det nok. Er dette felger du skal kjøpe nye eller er det brukt? for det beste hadde jo vært å prøvd de på bilen. Evt. om noen du kjenner har en 9,5" felg som du kan prøve på og bare bygge et til 27 ved hjelp av noen billige biltema spacere for å måle hvordan det faktisk blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Og så kan man ta med at jo lavere bilen blir jo med negativ camber får man. Dette er hva som skjedde da jeg lastet "bittelitt" i bagasjerommet Her uten spacere bak (ET35 på 9.5") Sånn så det ut uten last: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Det var felger tenkte å kjøpe. Men felgene ble fort veldig dyre. Fikse opp fire felger, fire nye dekk og iverstefall dreve navet til å passe min bil. Det blir fort 15-20k. Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå