Gå til innhold

Antennekabel e39? + ipodkabel til spiller?

Anbefalte innlegg

1.

Kan noen bekrefte at kabelen til høyre i bildet er antennekabelen til radioen?

6xdomfyxipgil7kv8oos.jpg

Hva er kabelen til venstre?

Jeg får ikke radiosignal selv om jeg har koblet spilleren til kabelen til høyre.

2.

Jeg trenger en kabel som går fra denne her på bildet til en iphonekontakt. Er det noen som kan si hvilken kabel jeg trenger? Prøvde litt ebaysøking, men fant ikke noe lurt.

gyvgzuwzh66cyqar527g.jpg

Spilleren er forøvrig en Hualingan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bruke venstre (den største) Du har det som kalles diversity antenne i bilen din. Den er todelt men funker med kun bruk av tykkasen. Men like bra som det originale blir det ikke. Og en vesentlig ting med antenneopplegget er at du må har spenning inn til antenneforsterkeren. Ledningen skal vel være hvit. Garantert blå på kabelsettet på radioen. Kan være derfor det ikke er liv i radioen.

Du må kanskje ha en slik en:

17325446.png

Den på bilde to, står det at den er for iphone/ipod? Tror nok du må få tak i overgang til akkurat denne spilleren i så fall. Det er vel en type gammel DIN plugg det der. Men hvordan den er koplet inni er det kun Haualingianen som vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Overgangen jeg har ligner på den på bildet ditt, men passer bare til den tynne antennekabelen. Må få meg en ny overgang da!

Noe de kan ha på clas eller biltema, eventuelt elkjøp?

Skal sjekke det med strømmen, men da er jo i alle tilfeller antennen min koblet på feil ledning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lurt ut ja.

Men skal først skaffe en antenneovergang, og se hva som skjer.

Mener jeg så en power-antenna ledning i kabelkaoset, men husker ikke om den var koblet til eller ikke. Skal sjekkes etter jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel overførs til din bil dette?

http://www.unofficialbmw.com/e36/stereo ... radio.html

Har det slik på min E46 også. Shitty radio signal uten strøm til antenne forsterkern..

Den der så jeg ikke poenget med. Den hvite ledningen som er beskrevet i den linken er jo den hvite som er bak spilleren. Så da er det jo bare å kople den på der bak i stedet å røske ut halve interiøret.

Tror du finner adapteren hos alle de du nevner Space.

Sikkert adapteren helt til venstre du har nå:

Adapter%20Fakra%20und%20ISO.jpg

Men det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min tanke også. Mener den powerkabelen jeg nevnte kom ut av spilleren, så det bør være greit å koble den til, om den ikke allerede er det.

Den til venstre er den jeg har ja :)

Skal til strømmen etterpå. Ser Torshov har den rette overgangen til 19,-

Det er jo levelig :)

Fredrik: Takk for det! Er en del smårusk, men det er under utbedring!

Loddet omformeren til baklyset i går kveld, og lagde DIY i samme slengen.

Får vel lage en egen tråd om bilen, så vi kan ta alt annet videre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit å koble seg om da? Den fakra kontakten er vel 12V til antenne forsterker?

Om man kobler seg rundt det med en ny kabel så slipper man å ødelegge den originale..

Men er mulig jeg missforstod litt rundt den linken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker om den originale ligger frem til spilleren, og den nye spilleren har en tilsvarende, så kan en vel sikkert koble sammen disse med kabelsko e.l. slik at en ikke ødelegger den originale ledningen.

Skal se på det i kveld. Kanskje jeg klarer legge ut noen bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med antenneovergangen ble det høyere skurring i radioen, men fortsatt ikke signal. Nå er dette testet inne i parkeringshuset på kjøpesenteret, men NOE signal burde jeg vel hatt.

Får sjekke ut strømmen til antenneforsterkeren etterpå når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...