RNJ Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Er det noen som har kjenskap eller erfaring med BMW Car Hotspot LTE? Er det tilgjengelig i Norge? Hva koster det? Hvor finner jeg ytterligere informasjon? https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2367
RNJ Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Har fått svar fra Bavaria: Prisen er 8.118 kr inklusiv MVA og leveringstiden er 10 dager.
hermanoo90 Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Hva er det den gjør? LTE er 4 g men den har sikkert 3g/edge osv også`? Gir den internett til bilen? Må du ha et simkort i den? Hvis det kun er det, så er det bare å bruke mobilen som wifi hotspot og vips var 8000 spart
RNJ Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Ja, den trenger eget SIM-kort. Fordelen fremfor å bruke telefonen som WiFi-hotspot er at den integreres elegant i bilen og bruker den utvendige antennen slik at forbindelsen blir best mulig. Jeg har forøvrig ikke kjøpt den...
hermanoo90 Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Aha skjønner =)! Men 8000 kr for å få litt bedre integrering og dekning, syntes jeg var dyrt. Men sikkert noen som slår til ^^
Christian Bjørstad Skrevet April 30, 2014 Skrevet April 30, 2014 Ja, den trenger eget SIM-kort. Fordelen fremfor å bruke telefonen som WiFi-hotspot er at den integreres elegant i bilen og bruker den utvendige antennen slik at forbindelsen blir best mulig. Jeg har forøvrig ikke kjøpt den... win nr på bilen min er WBAUX91060A980616 lurer påhvorfor jeg ikke får til og bruke internet i bilen når jeg kobler opp iphonen min vi bluetooth og jeg har jo internet. fungerer dettebare via bmw sitt eget nett i tyskland? detvar spørsmål 1 spørsmål 2 hva koster den utskiftbare snap-in-adapteren til iphone har jo adapter i armlenet men det er jo til en eller anen jalla telefon. spørsmål 3 er det mulig åoppdatere idriven til norsk (tysk importert bil) jeg spørr deg siden du virke som du hadde peiling )))))
quandt1960 Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 win nr på bilen min er WBAUX91060A980616 lurer påhvorfor jeg ikke får til og bruke internet i bilen når jeg kobler opp iphonen min vi bluetooth og jeg har jo internet. fungerer dettebare via bmw sitt eget nett i tyskland? detvar spørsmål 1 spørsmål 2 hva koster den utskiftbare snap-in-adapteren til iphone har jo adapter i armlenet men det er jo til en eller anen jalla telefon. spørsmål 3 er det mulig åoppdatere idriven til norsk (tysk importert bil) jeg spørr deg siden du virke som du hadde peiling ))))) Samme på min dessverre. Jeg har hatt en lengre samtale med BMW Norge sin tekniske avdeling om dette. Grunnen er at CIC fra Tyskland har integrert simkort i dataen og at det er en annen teknologi som ikke er tilgjengelig i Norge dessverre. Hvis du derimot har Combox så skal du kunne dele internett fra mobiltelefonen over til bilen, flere har fått dette til. Men da mobilen din og simkort være åpnet for deling av internett. Jeg har likevel ikke fått dette til da Internett i min er avhengig av abonnement. Har omtrent alt av ekstrautstyr en kunne få i bilen. Spørs 2: Hvis du har minimum business telephone så kan du bytte ut adapter men ny som passer iPhone. Det som er fordelen med å bruke snap-in er at den er hardwiret direkte til antennen på taket for best dekning. Hot Spot trenger en ikke lenger da de fleste mobiler har LTE idag og kan dele internett i bilen via snap-in Spørs 3: CIC(idrive) kommer bare på engelsk, tysk, fransk og italiensk. Kjenner ikke til flere, kanskje den finnes på svensk på norske/svenske biler men har aldri sett det. iDrive programvare oppdateres av BMW service ved hver diagnose, inklusive Gracenote (automatisk musikkgjenkjenning) og bluetooth software. Sistnevnte kan du oppdatere selv med USB pinne via hanskerommet
awt Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 Ingen CIC har simkort. Om bilen har simkort har den TCU eller combox telematics. Disse simkortene fungerer kun med abbonnement fra BMW, så om man skal ha fungerende internett i Norge (kun mulig med combox, ikke TCU) må funksjonene som benytter seg av simkort deaktiveres (BMW Assist, bluetooth 633 (må byttes til 644) og litt slikt), samt at comboxen må kodes om til et VIN-nummer fra en bil som har internett-funksjoner, men ikke assist-funksjonene. Ingenting av dette er vanskelig eller avansert, men BMW nekter naturligvis å gjøre noe slik. iDrive-softwaren oppdateres forøvrig kun om en betaler for det, og ikke ellers.
quandt1960 Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 Hmm fikk beskjed av BMW at min har integrert simkort som kun fungerer i tyskland, italia pluss et par til med bmw assist som jeg har. Det fungerer da som en push tjeneste via mobilnettet. Jeg har ikke combox eller tcu men alt annet inkl bluetooth business og navi pro med internett, bmw assist/sos, m.m. Har ikke tcu såvidt meg bekjent hvertfall Stemmer godt overens med det jeg tolker fra cic manualen Men det stemmer at bmw er vanskelig på dette av en grunn og svarer generelt vagt når jeg smeller penger på bordet og vil ha combox og nett. Har jo alt av utstyret på plass og d e litt kjipt å ikke kunne benytte seg av det. Har sågar opprettet abonnement på tysk adresse men bmw tyskland skjønner dette er norge og sender meg videre til bmw norge. Fikk oppdatert idrive og cluster gratis men ikke kartet
quandt1960 Skrevet Mai 1, 2014 Skrevet Mai 1, 2014 Har vel tcu jo pga bmw assist når jeg tenker meg om... awt reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå