nicho81 Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Hei alle! Oppdatering: Bilen har ankommet Drammen og jeg skal kikke på den på lørdag. Levering er på tirsdag. ---------- Forrige bilen jeg kjøpte var en 2012-modell Volvo V70 (1,6 Drive med masse utstyr og greier). Det skulle være en fornuftig bil og den var jo veldig behagelig å kjøre. Men akk, så kjedelig a gitt! I går ble en BMW 1-serie 118d M-Sport i Estoril blå bestilt - Automat - 18" Felger - Drive Comfort og Visibility-pakke - Parkeringssensor forran og bak inkl ryggekamera - M Sportsbremser - Xenon lys - DAB+ Radio med Harman/Kardon lyd Levering er ultimo September så nå sitter jeg her som et lite barn som venter på julaften. Fytti rakkern å jeg gleder meg. Jeg fikk låne en 116d med sportpakke i ett døgn og vi storkoste oss med landveiskjøring og annet snacks! Svigerfar er ihugga BMW-fan og har en 2000 touring som han kjøpte i '72 Han syns dette er stas. Jeg er nøye på å holde mine biler rene, men jeg er ikke flink nok til å holde på med lakkforsegling etc selv, så jeg har gitt besked om at den skal leveres ferdig Ditec-behandlet. Videre så lurer jeg på noe: Og det er om det er mulighet til å "piffe" opp motorytelsen noe ? Jeg forhørte meg med BSR, men de støttet ikke de nye motorene. Noen tips? Ellers så har jeg kikket mye rundt her i det siste og det er maaaaange freshe biler her assa! Good job! -Nicho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Grattis, og velkommen! Ventetiden er laaang... Estoril er en knallfin farge, du blir nok veldig fornøyd Og topp med Harman anlegg, har det selv, funker bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 Hei, Takk for det Du har en skikkelig fin bil!, den fargen er jo bare lekker. Stilig dobbelpotte også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Hadde styrt unna ditec behandling Ellers grattis med ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 Hei, Har du lyst til å begrunne det? Det ble jo anbefalt av Bilia fremfor Maguire's. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 finnes jo bedre ting enn Meguiars. Og mer holdbart. Jeg liker ikke ditec for bilen ser ut som en lekebil etter på. Gjør de en dårlig poleringsjobb før de legger på ditecen, så forslegler du jo polerings merker osv. Det er jo gøy.. Nei, bli interessert i bil pleie sier nå jeg. Eventuelt bruk de 6-7000kr på å levere bilen inn til en swissvax senteret en gang i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Grattis med nybil Må være utrolig pinsomt å gå å vente på en kliss ny bil... Støtter andreaskarm vedr. Ditecen. Du kan jo lese litt her inne hva de som lever og ånder for bilpleie mener om Ditec http://www.detailersclub.no/forum/index ... sc.q=ditec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Grattis med nybil Må være utrolig pinsomt å gå å vente på en kliss ny bil...Støtter andreaskarm vedr. Ditecen. Du kan jo lese litt her inne hva de som lever og ånder for bilpleie mener om Ditec http://www.detailersclub.no/forum/index ... sc.q=ditec tja.... ØHN mener dette Ditec Hvis en har helt ny ripefri lakk, er Ditec en fin beskyttelse som gir noe Lotuseffekt og gjør bilen mer lettstelt. Detailere driver med permanent fjerning av riper og slitasje i lakken. Deretter legges en voks eller lakkkonservering på toppen. Det er beste løsning på brukt lakk som har slitasje- og vaskeriper. Det aller viktigste for å bevare bilen sin blank og fresh i årevis, er å vaske skånsomt. Hva som legges på toppen av lakk i god stand, betyr mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Er vell N47B20 som står i disse, samme som står i E82en, så da kan du handle chip hos ESS Tuning. Da nermer du deg nesten 200 hesterkrefter, gitt! Følger med her videre jeg da, så jeg får med meg den når den ankommer. http://www.esstuning.com/products/x18d- ... tware.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 ESS ser jo ut som lever varene, 180HK. Ut i fra informasjonen på siden ser du ut som det bare er en plugg som settes i service-kontakten i kupeen? Hvordan er det å tilbakestille den før den skal inn til service etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Jeg fikk melding av Bilia i går at bilen er "i produksjon" så vi er på vei ..Noe som var bra fordi jeg begynte å få kalde føtter mtp på motorstørrelse .-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 4, 2013 Share Skrevet September 4, 2013 Dett blir bra:) Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Fikk beskjed i går at bilen har fått chassisnummer og foreløpig leveringsdato er uke 40 (ugh). Er det ett sted man kan "tracke" bilen under produksjon og sending via serienummer, feks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SundsfjordsBMW Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Vi kan hele tiden se fremgangen i produksjon og transport via vårt system SA3. Du kan be selgeren gi deg informasjon underveis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicho81 Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Han har nok annet å gjøre enn å sende meg daglige SMS med status Det er ikke noe sted privatpersoner kan søke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå