Gå til innhold

Nichos F20 118d (2014)

Share

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Oppdatering:

Bilen har ankommet Drammen og jeg skal kikke på den på lørdag. Levering er på tirsdag.

----------

Forrige bilen jeg kjøpte var en 2012-modell Volvo V70 (1,6 Drive med masse utstyr og greier). Det skulle være en fornuftig bil og den var jo veldig behagelig å kjøre. Men akk, så kjedelig a gitt!

I går ble en BMW 1-serie 118d M-Sport i Estoril blå bestilt :-)

- Automat

- 18" Felger

- Drive Comfort og Visibility-pakke

- Parkeringssensor forran og bak inkl ryggekamera

- M Sportsbremser

- Xenon lys

- DAB+ Radio med Harman/Kardon lyd

Levering er ultimo September så nå sitter jeg her som et lite barn som venter på julaften.

Fytti rakkern å jeg gleder meg. Jeg fikk låne en 116d med sportpakke i ett døgn og vi storkoste oss med landveiskjøring og annet snacks! Svigerfar er ihugga BMW-fan og har en 2000 touring som han kjøpte i '72 :-) Han syns dette er stas.

Jeg er nøye på å holde mine biler rene, men jeg er ikke flink nok til å holde på med lakkforsegling etc selv, så jeg har gitt besked om at den skal leveres ferdig Ditec-behandlet.

Videre så lurer jeg på noe: Og det er om det er mulighet til å "piffe" opp motorytelsen noe ? :-)

Jeg forhørte meg med BSR, men de støttet ikke de nye motorene. Noen tips?

Ellers så har jeg kikket mye rundt her i det siste og det er maaaaange freshe biler her assa! Good job!

-Nicho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes jo bedre ting enn Meguiars. Og mer holdbart. Jeg liker ikke ditec for bilen ser ut som en lekebil etter på. Gjør de en dårlig poleringsjobb før de legger på ditecen, så forslegler du jo polerings merker osv. Det er jo gøy.. Nei, bli interessert i bil pleie sier nå jeg. Eventuelt bruk de 6-7000kr på å levere bilen inn til en swissvax senteret en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nybil :) Må være utrolig pinsomt å gå å vente på en kliss ny bil...

Støtter andreaskarm vedr. Ditecen.

Du kan jo lese litt her inne hva de som lever og ånder for bilpleie mener om Ditec

http://www.detailersclub.no/forum/index ... sc.q=ditec

tja.... ØHN mener dette Ditec

Hvis en har helt ny ripefri lakk, er Ditec en fin beskyttelse som gir noe Lotuseffekt og gjør bilen mer lettstelt. :)

Detailere driver med permanent fjerning av riper og slitasje i lakken. Deretter legges en voks eller lakkkonservering på toppen. Det er beste løsning på brukt lakk som har slitasje- og vaskeriper.

Det aller viktigste for å bevare bilen sin blank og fresh i årevis, er å vaske skånsomt. Hva som legges på toppen av lakk i god stand, betyr mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...