Gå til innhold

Sterkere reflektor til E39

TommyNgu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har montert 75w xenonkit i tåkelysene mine nå og vet at de produserer en god del mer varme. Og da er spørsmålet mitt om det finnes tåkelys til E39 som tåler mer varme eller en måte å kjøle dem ned på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette med varmeutvikling av xenon og halogen er natt og dag. Xenon avgir mye mindre varme enn halogen.

35W xenon avgir mindre varme enn 55w halogen. Så jeg vil tro det går bra med 75w xenon da jeg tipper det blir noe ala 55w halogen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med varmeutvikling av xenon og halogen er natt og dag. Xenon avgir mye mindre varme enn halogen.

35W xenon avgir mindre varme enn 55w halogen. Så jeg vil tro det går bra med 75w xenon da jeg tipper det blir noe ala 55w halogen ;)

At 35W avgir mindre varme enn 55W sier seg selv, spørsmålet er hvor mye 55w xenon avgir kontra 55w halogen og for da ikke snakke om 75W.

Jeg må nesten spørre om det samme som er spurt allerede, hva i huleste helvette skal du med 75W i tåkelysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 35W avgir mindre varme enn 55W sier seg selv, spørsmålet er hvor mye 55w xenon avgir kontra 55w halogen og for da ikke snakke om 75W.

Jeg må nesten spørre om det samme som er spurt allerede, hva i huleste helvette skal du med 75W i tåkelysa?

Er vel aldri stilt no spørsmål her om hvor mye varme det avgir?

Jeg visste ikke no konkret svar, men ville bare informere trådstarter om at det ville gå fint med 75W xenon i orginal lyktehus ;)

Hva han skal med 75W xenon... Hva skal man med bra lys? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, trodde 75w xenon avga mer varme enn 55w halogen jeg, men da tok jeg vel feil.

Hvorfor ikke? Kjører med park og tåkelys hele tiden, og vil ha litt bedre lys på kvelden. Men bruker jo vanlig kjørelys når det blir for mørkt, men er litt fett med sterke tåkelys og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel aldri stilt no spørsmål her om hvor mye varme det avgir?

Jeg visste ikke no konkret svar, men ville bare informere trådstarter om at det ville gå fint med 75W xenon i orginal lyktehus ;)

Hva han skal med 75W xenon... Hva skal man med bra lys? :P

Er du fortapt bak en stol? 75watt er 75watt uansett om det er en halogenlampe som lager varmen, kontra en xenonpære. Ergo nei, det er ikke anbefalt.

Får ikke bra lys med å montere slike pærer i tåkelys, som peker rett ned i asfalten. Det er komplett IDIOTI, og vil blende andre trafikanter.

Okei, trodde 75w xenon avga mer varme enn 55w halogen jeg, men da tok jeg vel feil.

Hvorfor ikke? Kjører med park og tåkelys hele tiden, og vil ha litt bedre lys på kvelden. Men bruker jo vanlig kjørelys når det blir for mørkt, men er litt fett med sterke tåkelys og da

Nei du tok ikke feil, han over der tar helt feil.

Du får ikke bedre lys, all den tid tåkelysene er så små, og lyser rett ned i bakken. Det er komplett idioti, og vitner om mangel på sunt bondevett. Man blender alle andre, uten at man selv ser noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte (varme ang. xenon vs. halogen)

Ja, vet det vil blende, men vil blende så mye som du skal ha det til. Jeg har flere bekjente/venner som har 55w i tåkelysene og det blender bare hvis du er rett fremfor bilen og ikke hvis du kjører forbi. Reflektoren er for liten for at den sprer lyset til det motgående kjørefeltet. Lysbildet er ikke det beste, det skal jeg innrømme, men blender ikke hvis du kjører normalt forbi. Og man ser gjerne ikke inn imøtekommende kjørelys heller, man ser der man skal kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har 10m sikt med tåkelys, maks. IKKE brukende til kjørelys i det heletatt, blender også noe helt for jevlig. størrelse på reflektor er helt uten betydning.

når det kommer til varmeutvikling så er xenon mye snillere. 55w er 55w når det kommer til strømforbruk. men i xenonpærer går en større andel av effekten til å produsere lys kontra varme enn i en halogenpære. Derfor produserer nok ikke 75w xenon mere varme enn 55w halogen.

og for guds skyld(for de som tror på han), ikke monter sterkere lys i tåkelysa for å se bedre om kvelden. bruk heller tiden til å gro litt sunn fornuft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ziroh, må nesten si at jeg reagerer litt når du ikke har fakta foran deg eller noe logisk forklaring men bare svarer trådstarter at det vil gå bra fordi du tror det. 75W vil uansett gi mer varme enn tåkelyset er beregnet på.

Når det kommer til selve lysstrålen så sprer tåkelysene lyskjegla lenger ut til sidene enn kjørelys gjør samt at lengden på kjeglen er kortere. Det eneste en vil oppnå er en kraftig lyskjegle 7-8 meter foran bilen som i tillegg vil lyse over i motsatt kjørebane. Ergo effekten er bare irritasjon fra andre billister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "kina" xenon pære lager mye mer varme en en osram/phillips pære.

Den stråler 10 ganger mer UV, og lager mye mer varme.

Dette er et faktum.

Har selv ødelagt reflektorer med 35w kina kit.

Kommer til og grille reflektorene før 1 september.. :P

Men det stemmer at Osram/Phillips xenon pærer (35w) avgir mindre varme og mer lys en 55w halogen.

En 35w kina pære kan godt hende avgir like mye varme som 55w. Alt etter kvaliteten på pæra.

Og som det er nevnt før, hvorfor i svarte faen ha så sterkt lys? Skal uansett ikke kjøre med grøftelys når det er mørkt. Det blender en god del med vanlig halogen, ser ikke for meg i mine villeste drømmer hva det gjør med 75w xenon.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...