Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

googlet 75w xenon kit og gikk inn på http://bilbelysning.no/produkt/xenonlys ... w-xenonkit.

Her står det:

75W xenon utvikler en del mer varme enn 55W halogenpærer og kan derfor være skadelig i små reflektorer, derfor anbefales det ikke å stå parkert med 75W xenon stående på. Hvis du skal montere kittet i de originale fjernlysene på din bil anbefales det ikke at du har bil med canbus, da kan du få opp feilmelding. I ekstralys vil du selvsagt ikke få opp feilmelding. Settet er ikke E-merket.

Så ifølge de som selger kittene gir de mer varme enn 55w halogen.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

@Alpejohn: Har du noen XenonPærer å anbefale til Nærlys og fjernlys? Jeg kjører med skikkelig OEM 35W i nærlys men kjører med billige 55w Kinapærer i fjernlysa. Lager Osram/Philips 55W H7 Xenon også eller er det kun 35W D2S til Nærlys?

Er vel verdt å bruke noe penger på å få lyktene til å vare lenge og i tillegg få bedre lys.

Skrevet

Kan vertfall anbefale Osram CBI (clear/cool blue intense), de er vel bortimot 5000k, og leverer 3200lm mener jeg, i forhold til standard osram pære som leverer 2800 eller noe. :) Lyser litt mer blått/hvitt.

Får ikke osram/phillips pærer tilandre sokkler en dem som er beregnet på xenon. Med andre ord får du ikke pærer til alt av H***** pærer. Kun D**** pærer da dem er laget for xenon.

Der er ei annen osram pære, som heter SVS mener jeg og huske, denne er enda mer lm en cbi, tror det var 3400lm. Men den lyser litt mer "gulaktig" i forhold til cbi. Tror ikke du får 55w osram/phillips, uten å si noe sikkert. :)

Og tenker du på og kjøpe på ebay må du være ytterst varsom da det nærmest FLORERER av fake osram/philips pærer.

Finst mange ting og se etter. Var selv handla mine cbi med en fra tyskland. Kom vel på ca 900 inkl frakt å moms. For et par.

Jeg gambla vel litt på om dem var ekte, men jeg var 70% sikker på at dem var orginale. Og det viste seg og være org. Vertfall utifra flere ting man ser etter. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Skrevet

Ja CBI pærene så jo meget interessante ut men fytti katta for en pris her i Norge ihvertfall. 1200,- pr stk, på Ebay derimot så får en jo 2 for ca 1000,- men så er det jo dette med moms da og faren for å få fake pærer så er det kanskje ikke så billig allikevel.........

Hvordan avsløre hva som er fake? Har du en enkel oppskrift? :-)

Edit: Fant til 700,- stk i Norge men det er fremdeles dyrt nok :-)

http://qwt.no/produkt/osram_xenarc_cool ... ntense_d2s

Skrevet
Okei, trodde 75w xenon avga mer varme enn 55w halogen jeg, men da tok jeg vel feil.

Hvorfor ikke? Kjører med park og tåkelys hele tiden, og vil ha litt bedre lys på kvelden. Men bruker jo vanlig kjørelys når det blir for mørkt, men er litt fett med sterke tåkelys og da

Idiot.

Skrevet
Ja CBI pærene så jo meget interessante ut men fytti katta for en pris her i Norge ihvertfall. 1200,- pr stk, på Ebay derimot så får en jo 2 for ca 1000,- men så er det jo dette med moms da og faren for å få fake pærer så er det kanskje ikke så billig allikevel.........

Hvordan avsløre hva som er fake? Har du en enkel oppskrift? :-)

Edit: Fant til 700,- stk i Norge men det er fremdeles dyrt nok :-)

http://qwt.no/produkt/osram_xenarc_cool ... ntense_d2s

Skal se om jeg finner igjen de "guidene" jeg fant da jeg kjøpte. Kan sende deg navnet til han jeg handla hos på ebay også.

Sender deg pm i løpet av dagen. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Skrevet

Skal se om jeg finner igjen de "guidene" jeg fant da jeg kjøpte. Kan sende deg navnet til han jeg handla hos på ebay også.

Sender deg pm i løpet av dagen. :)

Kjempegreier :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...