Gå til innhold

Gratulere så mye til ny/ nye bimmers eiere


M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Vi vet jo alle at du er en BMW fanboy av rang... dessverre kanskje litt trangsynt noen ganger også vil jeg mene. Husk at mange har andre biler i tillegg til en BMW og da er tulletråden og/eller andre dedikerte tråder gode å ha... :)

Den første der synes jeg ikke noe om Fredrik, vi kan være uenige om betydningen til andre merker uten at jeg må unndskyldes som trangsynt :?

Tulletråden og din tråd er selvsagt fine alternativ hvis vi vil diskutere andre emner enn BMW, men la oss holde det til de trådene der så forumet ikke blir "utvannet". Hvis folk har så stort behov for å f eks diskutere Mercedes eller Toyota uten om de egenede trådene så har man andre forum til det :) Jeg er selv medlem på Baatplassen.no og Amcarforum.no for å diskutere mine interesser der

Er iallfall min mening rundt dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som du påpeker er vi uenige når det gjelder denne avgrensingen i forumet og dette burde heller ikke komme som en overraskelse på deg (fanboy = trangsynt/ensporet entusiast). Jeg ser ingen grunn til å begrense diskusjonene vedr. BMW ved å unnlate å sammenligne/relatere til konkurrerende bilmerker/modeller. I min verden blir diskusjonene helt klart både mer opplyste og interessante hvis diskusjonene er mest mulig åpne bilmerkene imellom. Noe helt annet er selvfølgelig rene bilmerkespørsmål som f.eks hvordan skifter jeg bremseskiver på en Opel Ascona B? Der er vi formodentlig helt enige... :)

Dette er imidlertid også et av de spørsmålene forumets nye ledelse bør ha en holdning til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si to ting:

1. Lykke til videre med å drive bimmers videre, her har dere alle muligheter for å gjøre det bra og det tror jeg også dere kommer til å gjøre! :) Gratulerer med kjøpet!!

2.

Som dere kan se på de to som har svart i tråden over meg her, det gjelder begge to Fredrikene, Jeg og veldig VELDIG mange flere er DRITTLEI av den kranglinga deres OVERALT på hele forumet!! Jeg er ikke selv så aktiv på bimmers lenger, men støtt og stadig kommer jeg inn i tråder der de forsøpler tråder med krangling, det er nesten som det går i sport å krangle!!

Jeg ber dere, drit i den kranglingen!! Det er så unødvendig!! Mang en gang hører jeg på biltreff om dere to kranglefanter og hvordan det svekker bimmers, Jeg tviler ikke et sekund på at dere er ordentlige folk i det virkelige livet, men her på bimmers er det dritirriterende med kranglingen uansett hvor konstruktive dere er og hvor bra argumenter dere har. Man merker at det ulmer mellom dere to uansett...

Jeg er sikker på at de nye eierene tar tak i problemet så fort som mulig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dette er sannelig litt av en påstand som savner konkrete holdepunkter. Jeg har ikke kranglet med noen her inne de siste par årene og derfor heller ikke fått noen former for påtale fra moderatorene i forbindelse med spesifikt mine innlegg. Husk at det er forskjell på å være uenige og diskutere uenighetene i all fordragelighet kontra krangling. Det er nettopp unyanserte innlegg som dette som ofte fører til en dårlig stemning i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jammen drøy, viktig å skille mellom krangel og diskusjon. Blir ikke rare forumet hvis vi alle skal gå rundt å være enige hele tiden :P Forøvrig så tror jeg at Fredrik og jeg snakker litt forbihverandre her. Selvsagt så kan man ta opp andre merker og sammenlikne mot BMW, man kan trekke fram andre merker som man mener er bedre enn BMW også for den saks skyld. Det jeg mener med rent BMW forum er at vi holder hovedfokus på merket, altså slik at det ikke kommer opp tråder som "Kjøpshjelp til Audi A4" eller "hvilke vinterdekk til Volvo V70".

Forøvrig så synes jeg det er dumt av Hylle å ødelegge en ellers så fin tråd med ville påstander i en høyst uhyggelig tone. Er som Fredrik sier nettopp dette som skaper sur stemning i forumet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg gratulere Gunnar med salget av forumet som han helt klart har lykkes med i årene som har gått. Det finnes vel ikke at annet norsk forum som er smalere rent tema-messig enn Bimmers.no som er like populært. Diskusjon.no er jo større, men hva er det som ikke finnes av temaer å diskutere der?

Jeg ønsker nye eiere lykke til med videre drift og utvikling!

Jeg er selv ikke BMW eier lenger, selv om jeg er i et miljø hvor det går i BMW(hele familien). Derfor føler jeg fortsatt at Bimmers.no er forumet for meg, og diskutere andre bilmerker mot BMW er bare sunt, det er bilinteresse. Min forrige BMW savner jeg og tenker jeg på hver dag. Og jeg leser meg opp på BMW relaterte problemstillinger daglig, noe jeg drar nytte av i miljøene hvor jeg ferdes.

Ja, hva skulle en gjort uten Bimmers.no? Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med Hylle.

+1.

Spesielt når det meste av krangling kun handler om "du har en sportlig bil, ikke en sportsbil" og annet pjatt som ikke handler om topic eller bmw/tekniske ting.

Enkelte av diskusjonene er sikkert relevant i noen grad til topic, men det betyr ikke at jeg vil lese om hva som er en sportsbil/eller ikke når topic er "hva er et alternativ til e46 m3".

Etter mitt skjønn ville det blitt kjekkere her inne hvis man kunne dra disse avsporingene ut i en egen tråd.. Jeg er hvertfall lei av å lese kveruleringer side opp og side ned..

PS: Jeg sikter ikke spesielt til Fredrikene eller andre debatanter i eksempelet mitt, men generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, men vi får vel ta definisjonene én gang til... :)

Diskusjon: Utveksling av meninger/debatt (som man normalt bl.a gjør i et diskusjonsforum)

Krangel: Uenighet som får muntlig utløp/munnhuggeri (også i skriftlig form).

Det er også verdt å legge merke til at Fredrikkene stadig er gode venner så Hylle har åpenbart misforstått innleggene i denne tråden. Ergo diskuterer vi bare og det er det man normalt gjør i et forum som bimmers. Det har med andre ord aldri vært meningen at vi skal være enige om alt. Når dette er nevnt mener jeg stadig at forumets nye ledelse bør være bevisst om avgrensningene for hva vi skal diskutere og hvordan vi skal diskutere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kan se på de to som har svart i tråden over meg her, det gjelder begge to Fredrikene, Jeg og veldig VELDIG mange flere er DRITTLEI av den kranglinga deres OVERALT på hele forumet!! Jeg er ikke selv så aktiv på bimmers lenger, men støtt og stadig kommer jeg inn i tråder der de forsøpler tråder med krangling, det er nesten som det går i sport å krangle!!

Jeg ber dere, drit i den kranglingen!! Det er så unødvendig!! Mang en gang hører jeg på biltreff om dere to kranglefanter og hvordan det svekker bimmers, Jeg tviler ikke et sekund på at dere er ordentlige folk i det virkelige livet, men her på bimmers er det dritirriterende med kranglingen uansett hvor konstruktive dere er og hvor bra argumenter dere har. Man merker at det ulmer mellom dere to uansett...

Jeg er sikker på at de nye eierene tar tak i problemet så fort som mulig. :-)

Kunne ikke vært mer enig i dette. Veldig bra sagt.

Håper virkelig moderatorene gjør noe drastiske tiltak her.

Hvis moderatorene er ute etter eksempler kan dette leveres på PM, da man kan enkelt lete etter mange eksempler her på forumet mellom de to hvor stemningen rett og slett blir laber hele tiden.

Ontopic: Jeg bøyer meg i støvet til Gunnar og alle de andre som har opprettet forumet og gitt kunnskap til så mange. Uten dette forumet hadde ikke jeg personlig vært like opptatt av BMW :)

Gratulerer til de nye eierne ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er flere såkalte symbolinnlegg her nå der det viktigste åpenbart er å markere hva man mener i forhold til Fredrik 90 og undertegnede. En veldig god regel når det gjelder diskusjoner er derfor å skille sak og person... :)

Om ikke annet så viser disse innleggene hva som ofte er problemet her inne. Mange forstår ganske enkelt ikke forskjellen på en diskusjon og krangel. Dette fører til at man misforstår poenget i diskusjonene og skriver nye innlegg på feil grunnlag (som Hylle gjør i denne diskusjonen). Dette igjen fører dessverre ofte til regulær krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik og Fredrik, Med all respekt, så husk på at det er stor forskjell på hvordan noe oppfattes skriftlig og hvordan det ville vært oppfatta når en samtidig ser ansiktsuttrykk eller hører tonen i stemmen, i real life eller til og med per telefon. Det er udiskutabelt at det er mange som reagerer på måten dere diskuterer med hverandre på, og det kan hende det er greit at dere lar innlegg nr. 2 og 3 ligge, og blir enige om å være uenige, i stedet for å fortsette. Noen ganger må en ta den der seige og berømmelige kamelen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... så problemet er hvordan Fredrik 90 og undertegnede diskuterer med hverandre og egentlig ikke at vi at vi krangler med hverandre/andre. Hvis det er dette folk reagerer på har jeg ingen problemer med å forstå hva som er poenget. Vi er venner, men begge liker en skikkelig diskusjon og jeg skal ikke se bort fra at vi også begge mange ganger kverulerer i diskusjonene. Jeg skal ta kommentarene i denne tråden til etterretning... så blir det nok en bedring på dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...