Gå til innhold

Gratulere så mye til ny/ nye bimmers eiere


M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke for meg at folk flest vet hvilke modeller de forskjellige delene kan passe til, så alt annet enn kategoriene som ble nevnt tror jeg bare blir tull.

Man vil også komme i situasjoner der man har deler som ikke helt passer til noen modeller, og i tillegg begynner antallet forskjellige modeller å bli altfor stort nå, slik at det måtte ha blitt altfor mange kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Derfor jeg la til at en DIY på åssen og finne fram på GS Bildeler hadde vert greit. Så viss jeg skal selge en bunnpanne til en 525tds e34 så går jeg inn og ser. Så huker jeg av på både e34 og e38.

Slik som her.

t0nwadxwa1stqu75elfo.png

Trur dette er en veldig grei løsning. Så viss noen skal selge en uorginal turbo eller en bøtte stol så kan man enten huke av på alle eller at det blir flere kategorier.Fks en BMW performance eller en trimming kategori eller noe. Kan aldri bli for ryddig. Eneste grunnen til at det skulle vert mindre kategorier er vell for at det skal se mere fyldig ut?

Og de som skal kjøpe deler og ikke er helt inni hva som passer over fra hva har jo ikke noe og bekymre seg for. Pga de trenger jo bare og trykke på sin egen bil så kommer deler fra andre bilder som passer over også under deres kategori. Og skal du selge deler så kan du legge 2 pinner i kors for at de skal bli en ryddig og greit og finne delen du ønsker og selge.

Kunne kanskje også hatt en mal på som måte fylles ut. Som Fks: Navn, Nr, hvor delene befinner seg. Som måtte fylles ut. Og de som skal selge noe. og ikke vill oppgi fult navn og telefon nr osv er mest sannsynlig useriøse. Også veldig greit da man blir på mint at alle på Bimmers ikke vet hvor du bor. Er jo så unødvendig og måtte spørre hvor deler befinner seg og åssen man får tak i han uten om på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror et slikt system hadde blitt altfor tungvindt og rotete. Mange hadde nok også lagt sine annonser overalt for å få mer treff, noe som hadde gjort det enda mer rotete. Jeg tror også en slik løsning vil være en god del mer avansert å lage til.

For å ta ditt eksempel, så tror jeg ikke e34-eiere tenker på at e38 bruker samme del, og det samme andre veien. Mange hadde kanskje også huket av for e39 (da denne finnes som 525tds) for "sikkerhets skyld". Da hadde det vært mye bedre med f.eks. "motor og drivverk", så er det liksom ingen tvil.

Det aller aller viktigste etter min mening er at det bør være enkelt å bruk. Jeg er også for at pris, bilde og skikkelig kontaktinfo bør være et minimumskrav.

Uansett, så er vel ikke akkurat dette opp til oss, så vi kan diskutere det vi vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg henviste til GS Bildeler. Da slipper man og tenke. Da vet man hva den passer på. Og viss du da er e34 eier og trenger en bunnpanne til din 525tds så holder det og sjekke e34 gruppen. pga de samme delene ligger på begge.

Men ja. Blir litt mere avansert og legge ut annonser, men 10 ganger lettere og finne deler. Også vill det bli mye lettere for moderatorene og holde det ryddig.

Tenker litt på åssen jeg er når jeg har kjøpt "ny" bil. Da sitter jeg gjerne og ser på deler til akkurat den bilen. Som fks når jeg kjøpte meg e38 satt og og skanna bimmers etter noe som jeg kanskje kunne få lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig om at det er mye bedre hvis sjangere blir delt etter "interiør", "motor" osv. Kontra E-klasser.

Man vet jo hva man ser etter når man skal kjøpe noe. For mange inndelinger blir uoversiktlig. Bilforumet er sykt tungvint å navigere i feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kjøp/salg så syns jeg VACN sitt oppsett med en prefix i tittelen fungerer fint.

Jeg syns også bumping/løfting bør begrenses til feks 1 gang pr uke... Har innlegget en fornuftig tittel og innhold er det ingen vits med å løfte hver eneste dag....

Klippet fra VACN:

-Skriv utfyllende tittel og beskrivelse av hva som selges/kjøpes.

-Det anbefales å ha med bilder i annonsen.

-Alle salgsannonser skal ha pris/prisantydning.

-Bumping (for å få annonsen opp på topp igjen) skal kun skje med minimum en ukes mellomrom. Ny informasjon, bilder osv. som du ønsker å legge inn i mellomtiden, kan du redigere inn i første eller etterfølgende poster ved hjelp av "Rediger innlegg"-knappen.

0o32wz6v5ykwpk8qorr9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke dele opp på modell, det er håpløst da det er så mye BMW deler som passer på forskjellige modeller

Noe alla koed sin er jo fin syns jeg funker bra

Diverse

Motordeler

Eksos

Clutch, gir & drivverk

Understellsdeler, standard

Bremsedeler, standard

Karosserideler og støtfangere

Lykter, standard og løsdeler til sorte lykter

Diverse innvendig utstyr

Diverse utvendig utstyr

Felger og tilbehør

Alpina

Hartge

M Technik

Tuning

Verktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...