Gå til innhold

Forsikring av BMW M5 E61 -08?

RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilke forsikrings firma bruker dere?

Hvilke priser har dere?

Har nettopp handlet meg en BMW M5 E61 -08.

Vurderer motor/gir og understell forsikring.

Motor kjørt ca 18tusen km, og bil kjørt 63tusen km.

Har vært utskjemt med billig forsikring på min gamle Audi RS4 -01, der betalte jeg ca 6500-7000kr/året. Kan jeg få slik tilbud igjen?

Når prisene varierer ifra "god pris" til over 30000, og til og med at dem ikke vil ha bilen forsikret, så spør eg her. Og når en har en så dyr bil, så vil en ha det beste til en god pris :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg da og ringe et forsikringsselskap å høre om priser ;)

Selv bruker jeg gjensidige<3 aldri noe annet.

Tja, er forsvitt enige med deg. MEN om du snakker med sentral bordet på IF(tror det var dem), så registrere de deg med bil, og du får et "dyrt" tilbud som er fast og ikke kan forandres på. Snakker du med i"innleide" forsikrings agenter, får man en annen pris. Men gjør du ikke dette i riktig rettefølge(ikke ringer rett forsikrings agent) kan det blir meget mye dyrere, kanskje 5-8000kr dyrere på samme avtale.

Og så er det greit å vite hva jeg kan få, når jeg snakker med forsikrings selvskapene...

Vet det er mye forskjeller ifra tidligere biler jeg har hatt gamle BMW`er, Nissan 300ZX(alt ifra 6500 til 30000 og Audi RS4 ifra 7000 til 30000). Et tilfelle var med SRbank, dem ville ikke ha Nissan`en min, men etter forhandlinger fikk jeg et tilbud på 6500kr/året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde definitivt fortsette å ha forsikring der du forsikret en RS4 for 7000.
Hehehe, ja, men dem vil ikke forsikre M5`en der :-(

Fikk tilbud der med samme pris for ca 1 år siden(spurte hva dem skulle ha for en M5 når jeg lagte ny forsikring på RS4`en), og nå vil dem ikke ha bilen der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke som forsikrer med motor/gir på M biler.

Selv har jeg Nemi på min M5 og X5. Hvis du vil kan du få mobilnr til en kompis som jobberpå et agentkontor.

Ja takk.

Det vil jeg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Vardia.no ... latterlig billig, men du må være over 25.

Dem ville IKKE forsikre bilen min. Ser du har en M5, men en E39, og jeg har E61.

Har fått et tilbud på 11500kr, da inkludert forsikring på en båt på 100000kr og en henger til 20000kr.

Har da full bonus og egen andel på 4000kr og km på 12000km/året.

Tror jeg slår til på den ja :-)

Detaljer bruk

Brukere av bilen: Alle brukere over 30 år

Kjørelengde i km: tom 12000 km

Bonus: 75% bonus 6. år el. mer

IF, og andre store og små forsikrings selskap skulle ha i fra 17tusen til 40tusen, og andre ville høre om bilen en gang.

Her er det jeg husker av tilbud på min M5

KLP - Ca 30tusen/året

Gjensidige - Ca 21tusen/året

Stavanger Forsikring - Ca 17,5tusen/året(til nærmere Stavanger jeg kom så gikk prisen ned til 12900kr/året) Da med 12000kr/egen andel

Disse ville ikke forsikre bilen min:

eika.no, men hadde dem gjort det så hadde det kostet 14tusen/året

Vardia.no

frende.no

Saga.no

Storebrand skulle komme tilbake(har enda ikke gjort).

Av en eller annen grunn så ville ikke forsikrings selskapene snakke så mye med meg når jeg sa det gjaldt en BMW M5 :shock::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt idiotisk at de ikke vil forsikre en M5.. Hva med en Tesla, vil de forsikre den?

Helt enig! Eller en ny Chevy Tahoe Hybrid med tett på 500 hester, som på toppen av det hele kan registreres som to seter :roll:

Nei forstå det den som kan, heldigvis er naboen min forsikrings agent i IF men prisen ble hårreisende likevel da ho sjekka prisen for en E60 M5 på meg. Kan ha noe med at jeg er 23 år..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...