lagunilla Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Bilen min begynner å riste på tomgang. Ikke at man merker det stort, men girstanga vibrerer noe jævlig. Ingen feilkoder, heller ikke falsk luft. Andre forslag? Kan det være foringen som holder kassa oppe?
vegard89 Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 528i du har regner jeg med? Er ikke en av coilene som tuller da kanskje? Vet at det er et kjent problem på disse rekkesekserne Hvilket diagnoseprogram brukte du?
lagunilla Skrevet September 7, 2013 Forfatter Skrevet September 7, 2013 Ikke coil e.l Prøvd inpa, carsoft, texa osv.
vegard89 Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Ja men den går på alle syl? Både under kjøring og tomgang?
Edin_M Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Sliter med samme problemet på egen bil, vibrerer noe hinsides men gir seg ved kjøring og tenner på alle 6 uten feilkoder... har og merket at det noen ganger gir seg etter noen sekunder uten å ha klart å finne ut hva som gjør at det gir seg
Otis Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Fant du noe på shadow da? Denne motoren skal egentlig gå uten noe særlige vibrasjoner, selv med defekt motorfeste. Så jeg tror coil eller veiv/kam sensor.
lagunilla Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Leste litt igår der de sier at m52 motorene kan ha lekkasje på innsugsmanifoldet. Skal bytte pakninger neste uke å se hvordan det blir, så oppdaterer jeg.
Stonescream Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Som lagunilla foreslår, sjekk slangene og belgene på innsugsmanifolden. Litt hull der, kan gi litt småristing nå og da. Var slik på min ett par ganger ved oppstart. Lett å skifte selv
lagunilla Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Fått tak i pakning, men har ikke hatt tid til å bytte. Oppdaterer når jeg får gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå