Gå til innhold

Nettbutikker - Tips og erfaringer


blodan
 Share

Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt etter linker til nettbutikker med deler til BMW og fant fort ut at en samleliste med nettbutikker kunne være kjekt, samt dele erfaringer rundt disse nettbutikkene.

Søkte litt rundt på forumet her og kunne ikke finne en slik liste, men om det finnes allerede beklager jeg.

Men her er ihvertfall de nettbutikkene jeg har klart å oppdrive samt erfaring med de jeg har handlet hos.

-Norske

http://www.koed.no - her har jeg bare positive erfaringer

http://www.gsbildeler.no

http://www.schmiedmann.no

http://www.skruvat.no

http://www.eurodel.no

-Tyske

http://www.autodeler.co.no - rask levering, grei kundeservice

http://www.reservedeler24.co.no

http://www.topbildeler.co.no

De 3 sistnevnte her vil jeg tro er samme firma, de har samme adresse i tyskland og samme norske telefonnummer

Ris og ros mottas som PM, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg bestillte Alpina frontspoiler hos Koed. det gikk fort.

na2idojbqjy9p6x69yv7.jpg

 

Spoileren ble bestillt søndag kveld (natten til mandag 08.07.13. Kl 01:21)

Koed måtte først bestille fra alpina. Så sende den til meg. Postkontoret mitt hadde den i dag (12.07.13 kl 14:19)

Ikke værst leveringstid det.

Det har aldrig tatt over en halvannen uke før jeg får ting derfra.

Har fått en ting i posten før postens sporingsnummer funka en gang. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

GS Bildeler: Veldig fin nettbutikk og lett nettside å navigere i. Nå har jeg ventet 2 uker på bestilling fra GS bildeler etter at jeg bestilte på nett. Er det vanlig ved bestillinger hos GS? Etter tlf til de for drøy uke siden, fikk jeg forklart at de var tomme for varene jeg hadde bestilt.De skulle kom inn mandag tidligere denne uken, så varer bør vel kunne komme frem i løpet av 6 dager syntes jeg.. .Om det ble flere problemer så burde de kunne gitt en beskjed etter min oppfatning.

Edit: Så endelig kom det en sms og et sporings nr. i går og ny idag om at varen var ankommet mitt postkontor (veldig kjekt med sms). Produktene jeg bestilte var på plass i esken slik det skulle. Deilig få produktene etter 2,5 ukers bestillings tid :smile:.  

 

KOED: Forholdsvis grei nettbutikk når en bruker dele nr. fra ETK men ikke best på tilpasning til norsk språk og bildevisning. Har som erfaring fått deler etter 5-7 dager ved bestilling. Har pakker fra KOED vært forsinket har jeg også blitt kontaktet ved par tilfeller og sporings Nr. har jeg også fått på e-post.

 

BMW BILLIA Drammen: oftest gått ei drøy uke ved bestilling over skranke og egentlig ikke hatt så mye av lager vare hos seg.

 

Schmidemann: Grei nettbutikk og lette navigere og gode illustrasjons bilder. Aldri handlet via nettbutikken. Folkene er veldig hyggelig og gode kunnskaper i mine tilfeller men litt stive priser og lang vente tid på deler de ikke har inne på lager.

 

Stort sett positive erfaringer alt i alt av Schmidemann, KOED, GS og BMW forhandlere. De jeg syntes har best pris, leveringer og kvalitet på produktene de siste årene har vært KOED. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

GS Bildeler: Greie erfaringer, rask og grei levering. Litt stive priser på endel ting om du gidder å sjekke opp i forhold til andre :P

QWT.no : Kun handlet en gang, da var ikkje varen på lager (står ikkje i nettbutikken...), men fikk mail dagen etterpå om at den ikkje var på lager og info om når den kom. God kunderservice, svarer iallefall på epost fort som fy :)

Skruvat: Bare gode erfaringer her også, rask levering og greie priser på det meste :)

Autodeler.co.no: Min favoritt, iallefall når eg handler deler til bruksbilen. Veldig god erfaring, rask levering (men går via posten i norge, så dei tar litt for tollbehandling), og ekstremt gode priser (litt muffins kanskje?...), til og med på kjente merker (bosch, SKF , Febi bilstein, NGK, hella osv). I tillegg ofte kode-rabatt i kassen :) Billig frakt også :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Skulle bestille clutchsett fra autodeler.co.no, først fikk jeg ikke noe bra svar på om det var riktig clutch, da jeg skulle ha service kit til valeo ombygnings svinghjul, ikke orginalt. Så når jeg endelig fant ut at det var riktig, og bestillt, gikk det 4 dager før jeg fikk beskjed om at det setter ikke var tilgjengelig, selv om det stod på nettsiden at det var på lager og klart til å sendes innen 24 timer, fikk da tilbud om hele ombygningsettet med svinghjul til 5000,- endte med at de kanselerte ordren og pengene blir returnert om 3-5 virkedager, alstå må jeg vente over en uke før jeg har råd til å bestille fra en annen plass.

Skal bestille fra www.fcpeuro.com når jeg får tilbake pengene, som har samme sett til 1490,- istedet for 2421,- pluss 482,- i pant, som det koster hos autodeler.co.no

Autodeler.co.no virker skikkelig useriøst, mye google translate på sidene, elendig kundesupport, ringte å maste 2 ganger om hvorfor jeg ikke hadde bestillt enda, mens jeg prøvde å finne ut om det var riktig sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet for mange tusen på autodeler.co.no. Veldig fornøyd. Men litt dårlig kundeservice, de vet ikke alltid alt om delene de selger(men de har jo 3891273923 deler så er kanskje litt vanskelig å holde styr, ser den). Av alle delene jeg har fått derfra(20+) har kun 1/2 vært feil. Veldig fin pris hos dem. Bare gjør litt research selv på delene du skal ha, så ordner det seg :)

 

Et sted jeg ALDRI handler fra igjen er Skruvat/BSbildeler! Sto de hadde varen på lager. 2-3 dager levering(Hastet litt også, ettersom jeg skulle selge bilen og trengte delen). Ventet 3 uker, så ringte jeg å spurte hva som skjedde. Fikk en svenske på telefonen som ikke skjønte hva jeg sa på norsk, så vi måtte snakke engelsk. Da fikk jeg beskjed at de ikke hadde fått tak i den og måtte bestille den fra ekstern leverandør. "Det skulle han fikse nå". Etter enda en uke fikk jeg varen, som var totalt crap. Ble sendt i retur. Måtte betale 140-180kr elns i returgebyr. Sykt mye ræva tilbakemeldinger hos dem også, hvis man tar et kjapt Google-søk.

 

Koed har jeg bare gode erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Bildeler:

Har holdt det de lover og er greie på service. Spesielt så har jeg kjøp hjulpakker hos de, og deler som jeg bestiller og henter i Oslo selv.
Syns kanskje butikken i Oslo er litt ukoselig og kald å komme til, føler liksom at jeg forstyrrer de bak disken, og nesten som om jeg må be om å få lov til å kjøpe deler av de. Akkurat det betyr ikke så mye, da temaet her er nettbutikker, men har hatt hyggeligere turer på biltilsynet enn til GS. Pluss for gratis kaffe skal de ha. :)

 

Ellers så er det jo greit, de har stortsett de tingene jeg trenger hvis ikke så skaffer de ganske fort. Pleide å like den katalogen de sendte til meg før også, den syns jeg var proff, og veldig fin å ha. :)

 

Har mye rart til E46, men jeg syns de har veldig lite snadder til F30->. Det er litt synd, men kan vel fort komme seg. :)

 

 

Koed:

Bare bestilt ett par ganger. Gode priser, litt lang leveringstid, men dette visste jeg fra før siden de har fjernlager. Har svart hyggelig og høflig på alle e-poster jeg har skrevet og oppleves som profesjonelle.

Endret av Blade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt det meste av større deler fra Turner Motorsport. Har egentlig bare positivt å si.

Ulempen nå er at det blir dyrt siden kursen er som den er nå. 

 

Dem skaffer også deler om det er noe spesielt du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt deler fra old.koed.no, bra priser og relativt bra leveringstid! :)

Har bestilt deler fra GS Bildeler også, syns de generelt er dyre, og husker ikke hvor lang tid det tok med levering.

 

Noen her som har erfaring med eurodel.no? Ser de har bra priser på olje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed: Tommel opp
GS Bildeler: Tommel opp

 

Mulig jeg kunne funnet noen av delene billigere andre plasser, men hos disse så har handelen gått helt på skinner fra a til å for min del i alle fall  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er flere som skriver at koed har relativt lang leveringstid (både her og i andre tråder). Sist jeg bestilte fra dem (bremseskiver og klosser) gikk leveringen veldig kjapt. Bestilte i 12-tiden en dag og dagen etter var pakken klar til henting på postkontoret dagen etter klokken fire, så de kan også være raske ;) Ble tydeligvis sendt fra Danmark til Norge samme kveld som jeg bestilte.

 

Har også vært innom GS-bildeler i Oslo et par ganger og har samme følelse som blir nevnt over. Det virker som de helst ikke vil at man skal komme bort til kassa for å kjøpe noe, men når man først tar kontakt får man kjapp og grei hjelp. Sist gang jeg handlet der skulle jeg ha en glidebolt (den ene bolten kostet 240 kr, litt dyrt syns jeg)til en kaliper, som det senere viste seg at jeg ikke trengte. Sendte en mail og forklarte det og fikk samme dag svar med returseddel som jeg skulle levere tilbake sammen med bolten. Har foreløpig ikke somlet meg til å levere den tilbake, men jeg gir pluss i boka for god kundeservice!

 

Neste gang vurderer jeg å prøve topbildeler.co.no (som ser ut til å være samme selskap som de to andre utenlandske nevnt over), så hadde vært interessant med flere erfaringer derfra. Ser ut som de har deler fra anerkjente merker til gode priser. Men prisene står oppført uten MVA. Betyr det at man må betale fortollingsgebyr og MVA når de kommer til Norge? Fortollingsgebyrer som man ikke aner hvor store er før man får pakken irriterer meg ganske mye... Jeg kan evt bestille fra den tyske siden og få levert til min far i Danmark neste gang jeg er der, men det greieste er jo å få det hjem i postkassa :)

Endret av Mjukas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...