Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er såpass :/olje lekasje er det ikke.. men jeg har fått kjølevæske innpå clutchen der engang, men det er en stund siden.. kan det være det? Eller er den bare sliten? Evt kan den gå når som helst? For man trenget jo ikke og ta pedalen helt ut før den griper liksom.. den tar tak ganske tidlig..

EDIT: mister jeg effekt når jeg starter veldig rolig og gir fullgass og prøver og komme fort opp i fart med den dårlig clutchen hvis den bare slurer som den evt gjør nå?

Skrevet

Da clutchen på E46'en min gikk, merka jeg ikke noe før det sa "wroooom" og bilen sto i fri i alle gira. Par måneder tidligere var den jævlig å få i gir innimellom (girkassa låste seg midt i byen, ante ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg endte opp med å stå med nødblink og vrei om tenninga, fikk den i gir med en gang:P). Vet ikke om du har merka noe til det?

Skrevet

Shattered: Jeg har ingen sånne problemer :P Den fungerer helt ut merket, Men merker at den skulle hatt litt bedre drag helt opp til 3 gir og da drar den skikkelig bra.. Også kan jeg dra den i 1 og helt til 3 gir på turtalsperra nesten med engang uten at jeg kommer opp i så høy fart.. Virker utsom clutchen stopper og slure når jeg setter den i 3 og oppover.. for da drar den bedre og ikke kommer så fort opp i turtall.. Vet at den skal komme fort oppi turtall på 1 og 2, men når det er nesten ingen effekt der liksom.. og 170hk skal man kjenne mer enn hk på en fiesta :P

Tuborg: Haha :P Så ille er det ikke :P

Otis: Hmm, Hvordan kan jeg sjekke om trykkplata er slitt da? Ville det ikke lukta litt brent olje eller kommet noe røyk? :)

Skrevet

merkelig at den aksellererer bra i høye gir. med sliten clutch skal den slure i 4. og 5. gir siden det er da det er størst påkjenning på clutchen.... kan være olje på som brenner bort etterhvert slik at den tar tak etter litt kjøring/sluring. 

merkelige symptomer du har..

kan du gi ett godt ja/nei svar på følgende spørsmål:?

Når du gir full gass i 1. og 2.. stiger farten i samsvar med økningen i turtall?

Hva skjer om kjører med full gass i 2. gir opp til turtallspærren og slipper gassen? (med bilen i gir uten å trykke inn clutchen)

holder den samme turtall eller detter den rett ned til et lavere turtall?

du må finne ut om det er direkte kontakt mellom motor og hjul

Skrevet

1. Nei det gjør den ikke, Turtallet går fortere opp enn det skal pga den drar ikke så bra..

Nr 2. Det har jeg ikke prøvd.. nå har jeg flytta den hjem nå så har ikke muligheter til og få prøvd den enda sånnsett..

Men jeg husker nå at når jeg spant skikkelig på grus med turtallet ganske høyt og i 1 så kom jeg på asfalt så slutta den og spinne.. da slura den igjen liksom.. det kjennes utsom det er hardyskiva er gåend at man kjenner at det er der den mister effekten.. men hardyen er jo nesten ny og den bytta jeg selv så den er tight og fin.. jeg synes det her er ganske rart selv..

Og det er ikke meninga at jeg skal burne osv med den, men jeg vil liksom ha optimal effekt og finne ut hva som er problemet med den.. og jeg har tatt diagnose og det er ingen feil

Skrevet

starta den opp idag, men når jeg tar clutchen helt inn imens jeg har den i 1 gir så skraper det :s

Da er det nok clutch.

Hardyskiva mener jeg er enten full kontakt eller så mister man kontakt mellom girkasse og diff? noen som kan rette meg her?

Enn drivakslinger? er ikke noen kakkling bak når dette skjer? at leddene sklir over? er jo der det er mest påkjenning i 1. og 2. gir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...