Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo nesten stopp på deleslag jo, er jo ingen nye annonser, før kom det jo så mange at man hadde problemer med å følge med

 

Synes da ikke 250 annonser på 3-4 dager er så forferdelig ille. Var det virkelig så mye større trafikk tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes da ikke 250 annonser på 3-4 dager er så forferdelig ille. Var det virkelig så mye større trafikk tidligere?

Har ikke fulgt med på nye kjøp og salg delen så det er sagt, men man jo regne med at en veldig stor del av de annonsene som er lagt ut nå har vært i gamle forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi får bare vente å se hvem som blir den store vinnern til slutt bimmers.no eller bimmern.no. for noen har gått skoa av seg det er  sikkert å vist :)

Om det blir en "vinner" tror jeg vi må vente lenge for å finne ut av. Beste i nåværende situasjon for min del er å bare være bevisst på begge forumene.

 

Vil bare si til MKJ og gjengen at jeg syns forumet har blitt teknisk mye bedre. Jeg liker veldig godt oversikten i kjøp og salg, og jeg syns det er veldig bra at dere er så aktive i bla denne tråden. Greit at folk får sagt sin mening, selv om ikke alle kan få det som de vil. Det skjønner jeg godt.

 

Eneste jeg har å pirke på er det samme som Oddis. Litt små endringen i layouten som gjør det lettere å skumme gjennom trådene, så er dere nok kommet langt :)

 

 

En ting jeg må pirke litt på;

Når jeg ser nedover prosjektforumene og lignende, så er det avatar fra siste poster på høyresiden. Dette forvirrer meg litt, da det ikke er alltid jeg kjenner igjen prosjektråder på tittel. TS sitt navn står jo under tittel, men det er ikke like effektivt som avataren. Ikke alle brukernavn jeg er 100% stødig på heller. Syns på en måte det er viktigere med TS sin avatar synlig kontra sistemann som postet: "fin bil".

 

Kanskje det bare er meg, men det er bare litt pirk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo nesten stopp på deleslag jo, er jo ingen nye annonser, før kom det jo så mange at man hadde problemer med å følge med

Nei, problemet er ikke at det er færre annonser, det har bare blitt enklere å følge med ;)

kanskje trangsynte, men de nye skulle gjort bedre Research først kanskje. synd at det blir sånn, for bimmers var latterlig enkelt å bra. men sakte men sikkert renner vel kanskje folket over til det nye. får se..

facebook.jpg

Noen klarer bare ikke å følge med resten av verden.. og den harde kjernen du snakker om, hvem er det? En gjeng som er over gjennomsnittet interessert i 3-serier? Det fins andre bmw modeller, og dermed andre brukere her på forumet også.

Det grunnleggerne av det konkurrerende forumet ikke forstår er at det er databasen som gjør et forum attraktiv. Den som sitter på mest informasjon er den som kan tilby brukerne mest. Det tar år å bygge opp en god database. En utvikling innen forumsoftwaren er også essensielt for å gjøre informasjonen lettere tilgjengelig. De fleste klarer fint å tilpasse seg til 201X standarden innen web og forum. Andre er for trangsynte til å se fordelen. Et mer moderne forum tiltrekker seg også neste generasjon med bmw interesserte, men de vil dere vell ikke ha her uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at folk går over fra bimmers til bimmeren. Det hadde ikke vært noe miljø vis det ikke var for bimmers. Det er tydligvis ingen som har tenkt på det.

 

Og jeg håper mkj svarer på PM'n jeg har sendte han. For ellers kan det hende at det går til noen andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg jo sånn at det er her på forumet det suttres over at medlemmer forsvinner da. Og det virker som det er de ferskeste som synes det er helt greit med endringer i layouten.

Ser ikke noen grine over dette i det hele tatt på bimmeren.no

 

Helt ærlig så driter jeg i om medlemmer forsvinner herifra. Det har gått 4 dager og allerede har to moderatorer herifra gått til bimmeren.

Men siden du er så "fersk" her så synes du at de endrigene som er gjort er greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så driter jeg i om medlemmer forsvinner herifra. Det har gått 4 dager og allerede har to moderatorer herifra gått til bimmeren.

Men siden du er så "fersk" her så synes du at de endrigene som er gjort er greit. :)

Skal ikke pårope meg å ha vært her lenge jeg, jeg har bare registrert hvem som er mest tilfredse her.

Skulle gjerne fortsatt å bruke bimmers jeg, men som totalt data-analfabet, så fikser jeg ikke det nye layoutet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, problemet er ikke at det er færre annonser, det har bare blitt enklere å følge med ;)

Noen klarer bare ikke å følge med resten av verden.. og den harde kjernen du snakker om, hvem er det? En gjeng som er over gjennomsnittet interessert i 3-serier? Det fins andre bmw modeller, og dermed andre brukere her på forumet også.

Det grunnleggerne av det konkurrerende forumet ikke forstår er at det er databasen som gjør et forum attraktiv. Den som sitter på mest informasjon er den som kan tilby brukerne mest. Det tar år å bygge opp en god database. En utvikling innen forumsoftwaren er også essensielt for å gjøre informasjonen lettere tilgjengelig. De fleste klarer fint å tilpasse seg til 201X standarden innen web og forum. Andre er for trangsynte til å se fordelen. Et mer moderne forum tiltrekker seg også neste generasjon med bmw interesserte, men de vil dere vell ikke ha her uansett?

 

den harde kjernen er de som er mest aktive og poster mest her inne. både fornuftig og mindre fornuftig. når dem forsvinner merker man at aktiviteten dabber av, noe som for mange gjør det mindre attraktivt å logge inn her. den databasen med info som er her ligger jo tilgjengelig de ganga man trenger den, så den kan jo bimmeren.no brukere benytte seg av anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette nye greiene er virkelig på tryne!!!!

 

At du ikke lenger setter inn annonser på forum istede for det nye uoversiklige kjøp og salg greiene som du verken for komentert på eller noe!!!!

 

Alt er bare rart og jeg vil ha tilbake det gammle systemet!!!!!

 

 

Mvh Sinna bimmers medlem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den harde kjernen er de som er mest aktive og poster mest her inne. både fornuftig og mindre fornuftig. når dem forsvinner merker man at aktiviteten dabber av, noe som for mange gjør det mindre attraktivt å logge inn her. den databasen med info som er her ligger jo tilgjengelig de ganga man trenger den, så den kan jo bimmeren.no brukere benytte seg av anyway.

Databasen ligger tilgjengelig her.. Nettopp, dere trenger dette forumet for å få ut informasjonen. Men om her ikke er noen aktive, hvorfor skal forumet da eksistere? Da blir det lagt ned, og hva skjer med databasen da? Den blir nok slettet.

Poenget er at det konkurrerende forumet ble startet fordi en bruker som har en stor innflytelse på 3-serie miljøet her oppførte seg meget barnslig og gikk til personangrep i mangel på saklige argument i en diskusjon angående fremtiden til forumet. Hele forumet ble startet fordi dette var for lyst for øynene.

Designen er det enkleste å endre. Men det er ikke det første som blir prioritert etter en stor konvertering fra et gammeldags system. De meste av endringene ligger i kildekoden. I måten forumet fungerer. Jeg kan vedde på at forumet har en høyere ytelse nå. Forumet kan derfor takle et større aktivitetsnivå, noe som er positivt med tanke på at de nye eierne satser stort på reklemering av forumet på andre plattformer. Ingenting er mer irriterende for besøkende enn et ustabilt og treigt forum.

Utseende er jeg helt sikker på at de nye eierne har høyt på prioriteringslisten. De kommer sikkert til å ha en avstemming for å få et utseende som flesteparten av brukerne liker. Om dere har litt tålmodighet så blir dere nok fornøyd og kanskje imponert over brukervennligheten og utseendet. IP.Board har et av de beste utviklermiljøene. Det kan derfor tilpasses slik at det passer de fleste sine preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Da er en ny og etterlengtet funksjon lansert. Les mer her.

 

Mvh

Fredrik :)

 

 

Jeg savner kjøretøy, og hvor folket kommer fra under avatarene!

 

 

Det er noen irritasjonsmomenter (riktignok i-landsproblemer dog)...

Når jeg logget meg inn for skrive dette innlegget har jeg ikke mulighet til å gå ned og sitere innlegg skrevet før meg (slik som før), så nå sitter jeg her og prøver å huske hva jeg skulle sitere på s.2 og s.3.

Som Fredrik 90 sier, sitering av innlegg med bilder funker best når bildene er linket.

 

Som Odd M sier, det blir for mye scrolling. Avataren og skriftstørrelse tar for mye plass og burde minskes. All den luften gjør at man blir snøblind av den hvite bakgrunnen.

Også savner man beskrivelse av kjøretøy/bosted og regdato under avatar.

Det jeg savner mest er den rullegardinen på høyre side i bunnen av tråden der man kan hoppe til andre underfora som man vil.

God helg!

 

 

Kan vi kanskje få tilbake når brukerene ble medlem under avataren også? Ikke noe stort must, men var greiere å se hvor, ja, hva skal man si? Mange ferske brukere har allerede enormt med poster, uten at de egentlig har noe særlig med kunnskap (Dette er absolutt ikke siktet mot noen spesielle)

For min del kunne man også ha fjerna post-count på tulletråden  :P

 

Kjøretøy også var vell under avatarbildet tidligere, det er vell ikke like "nødvendig" å få tilbake, men alltids kjekt å slippe å bla ned på signaturen for å se hva folk kjører....  :)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...